Monday, December 7, 2009

Peguam Tertuduh adalah Peguam Chin Peng


Raja Aziz Addruse(Ketua Peguambela DSAI) bersama Chin Peng

Oleh The Unspinners

Barisan Peguam Anwar ada 12 orang - Karpal, Raja Aziz, Datuk Param, datuk Praba, SN Nair, R. Sivarasa, Edmund Bon, Amer Hamzah Arshad, Leela J. Jesuthasan, Latheefa Koya, Mohd. Razlan Jalaludin dan Saiful Izham Ramli

Ketua barisan pegoam ini adalah peguam tersohor dan termasyur, Raja Aziz Adruse. Beliau pernah membela Anwar semasa kes mantan TPM berrhadapan dengan kes salah guna kuasa pada tahun 1998.

Kali ini, Raja Aziz juga di lantik mengetuai barisan peguam Anwar menggantikan Sulaiman Abdullah. Raja Aziz juga dalah bekas Presiden Bar Council.

Menarik Raja Aziz juga adalah peguam untuk Chin Peng, atau Ong Boon Hua. Beliau adalah pejuang hak asasi dan reformasi tahun 60an dan 70an.

Kalau dah peguam sama, kenapa Anwar segan untuk meraikan majlis Perdamaian di Hadyai baru-baru ini pada 30hb November? Tidak viable untuk politik si pengkhianat bansga dan negara?

Baca seterusnya perbualan forum MyKMU oleh Kadiology disini

Pautan

4 comments:

hilbert said...

Salam sejahtera Saiful,

menjadi peguambela kepada bekas pemimpin komunis adalah juga sama dengan mengkhianat negara atau lebih tepat lagi adalah "pengkhianat kepada bangsa dan negara."

abe MIE 'TERJAH' said...

Peguam Anwar semuanya dah tua...


http://pkrpasdap.blogspot.com

Unknown said...

tak per abg saiful, saper pun peguam nya, kalau dah batil tu tetap batil.. yang hak, walau siapa pun peguamnya, pasti akan dapat tempatnya oleh ALLAH.. Saya mendoakan semoga abg saiful beroleh kemenangan.. Wasalam...

Nuang said...

:-)