Monday, June 1, 2015

Terus kehadapan...



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.

Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya buat ke atas DSAI pada 2008.

Perkara ini dibuat atas beberapa sebab;

Pertama,

Saya ada kes dan hujah yang kukuh untuk saman ini, namun proses perundangan kadang kala mengambil masa yang amat panjang untuk sampai ke peringkat Mahkamah tertinggi negara. Saya tidak berkeupayaan untuk membiayai kos guaman yang tinggi sehingga ke peringkat itu.
Perlu bergadai harta dan masa untuk turun naik Mahkamah. Cukuplah 7 tahun saya melalui proses perundangan turun naik Mahkamah untuk membukti kebenaran laporan polis yang saya buat pada tahun 2008. Saya mahu terus kehadapan.

Kedua,

Laporan polis yang saya buat berkenaan saya diliwat Anwar telah pun dibuktikan BENAR apabila kelima-lima Hakim Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari lalu mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan pada April 2014 yang mendapati bahawa beliau bersalah meliwat saya, dan menjatuhkan hukuman lima tahun penjara. Mahkamah Persekutuan juga telah memutuskan untuk mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan bahawa saya adalah seorang saksi yang kredibel, boleh dipercayai dan berkata benar.

Ketiga,

Saya seboleh-bolehnya tidak mahu proses perbicaraan sivil ini sekiranya berlangsung, dieskploitasi untuk kepentingan pihak-pihak tertentu.

Sekian kenyataan saya.

Terus Istiqamah,

SAIFUL BUKHARI AZLAN

p/s: Untuk makluman, perkara menarik balik writ saman ini juga pernah dilakukan oleh defendan di mana beliau menarik balik writ saman terhadap saya pada tahun 2012 "Anwar tarik balik saman terhadap Saiful" http://www.malaysiakini.com/news/208677 . Saman tersebut difailkan setelah saya buat laporan polis pada 2008, ia memakan masa 4 tahun sebelum ianya ditarik balik.

Monday, February 23, 2015

Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera

Fakta Kes

1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.

2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.

3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkamah Tinggi dan segala keterangan saya telah pun diuji dan diperiksa balas selama beberapa hari oleh barisan peguambela yang mewakili DSAI di Mahkamah.

4.    Mahkamah Persekutuan iaitu Mahkamah tertinggi di Malaysia telah pun membuat keputusan pada 10 Feb 2015 dan memutuskan bahawa saya adalah saksi yang 'credible'. Begitu juga Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan telah memutuskan yang saya adalah saksi 'credible'.

5.    Saya percaya bahawa proses prosidingJenayah ke atas DSAI lanjutan daripada Laporan Polis yang saya buat pada 2008 telah pun berakhir dan ke semua pihak iaitu saya sebagai Pengadu dan Tertuduh telah pun diadili dengan sebaiknya dan dengan sepenuhnya oleh Institusi Kehakiman di Malaysia.

6.   Saya berpendapat Mahkamah telah memberi ruang sepenuhnya kepada ke dua-dua pihak dan mengadili kes ini dengan sebaiknya mengikut undang-undang. Untuk rekod, prosiding perbicaraan dan rayuan telah berlangsung selama hampir 7 tahun.

Pasca Keputusan

7.    Pada hari ini, saya perhatikan, terdapat banyak pihak yang memberikan pelbagai pendapat
berkenaan prosiding perbicaraan dan rayuan yang telah diputuskan. Saya percaya ada baiknya sekiranya mana-mana pihak yang ingin memberikan apa jua pendapat supaya membaca dan memahami terlebih dahulu "Alasan Penghakiman" dari prosiding di Mahkamah Tinggi, Mahkamah Rayuan dan sehinggalah di Mahkamah Persekutuan sebelum memberikan ulasan.

8.    Saya percaya selepas kes telah diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Persekutuan, terdapat pihak-pihak yang membuat kupasan berkenaan "Alasan Penghakiman" yang telah diberikan yang mana saya percaya itu adalah hak mana-mana individu, sebagaimana hak kebebasan bersuara yang dijamin oleh Perlembagaan selagi mana ia tidak bercanggah dengan apa jua undang-undang yang menghalangnya.

Pendirian

9.    Namun begitu, saya ingin menegaskan bahawa saya tidak akan mengulangi apa jua keterangan yang telah saya berikan di Mahkamah bagi prosiding jenayah sebelum ini diluar atau mana-mana forum.

10. Saya telah memberikan keterangan di dalam Mahkamah sebelum ini dan ia adalah suatu yang telah direkodkan di dalam Nota Keterangan dan rekod prosiding perbicaraan. Justeru pada hemat saya, tidak perlu lagi saya mengulanginya di luar Mahkamah.

11. Tertuduh juga telah disabitkan, dan sedang menjalani hukuman.

12. Pendapat saya tentang keputusan Mahkamah Persekutuan adalah sebagaimana yang telah saya nyatakan di dalam blog saya ini pada tarikh 10 Feb 2015. http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com/2015/02/ya-allah-kepadamu-ku-bersujud.html?m=1

Luahan, Terkilan

13. Sudah 7 tahun saya bergelumang dengan kes ini. Kehidupan saya amat sukar dan mencabar sebelum dan juga selepas kes ini selesai. Fokus saya sekarang ini untuk "survive", cari nafkah untuk anak isteri, bina hidup dan terus kehadapan. Walaupun sukar, saya percaya rezeki itu dari Allah. Allah tidak zalim.

Beberapa golongan

 14. Maaf cakap, diluar sana, walau tidak semua, tapi ada segelintir yang ambil berat tentang kes ini  hanya untuk kepentingan diri, politik masing-masing, bukan dengan niat membela saya, tegakkan kebenaran. Membantu jauh sekali.

15. Ada pula yang percaya kes ini benar, tapi dengan sengaja menafikan kebenaran ini pada umum, demi survival organisasi dan diri mereka.

16. Yang tidak percaya pada kes ini pula,  akan terus kecam saya dan tetap tidak percaya walau apa pun bukti dibentangkan. Tidak mengapalah, saya sentiasa Doa semoga Allah buka hijjab pada mereka, diperlihatkan kebenaran. Saya tidak terkesan dan simpan dendam.

17. Apapun, yang benar-benar ikhlas membantu, membela nasib saya selama ini juga ramai, saya tahu dan sedia maklum, terima kasih saya ucapkan. Saya amat hargai. Semoga Allah balas budi baik kalian semua.

18. Akhir kata, saya bersyukur kepada Allah SWT, kerana dengan izinNya, kebenaran dapat ditegakkan, juga telah memberi saya peluang untuk terus hidup di dunia ini.

MOHD SAIFUL BUKHARI AZLAN

Tuesday, February 10, 2015

Ya Allah, kepadaMu ku bersujud..


Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 7 tahun, pada hari ini ,Mahkamah Persekutuan sebulat suara memutuskan bahawa dakwaan saya selama ini benar, dan saya seorang saksi yang "credible".

Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.

Seawal 7 tahun dulu, dari mula saya membuat laporan Polis hinggalah ke saat ini, apa yang saya mahukan sebagai pengadu dan rakyat di negara ini adalah aduan saya keatas perlakuan Anwar Ibrahim keatas saya disiasat dan diadili, tidak lebih dari itu.

Juga sebagai hamba Allah yang tidak sempurna ini, saya menjalankan tanggungjawab, menegakkan kebenaran agar saya tidak disoal diakhirat nanti.

Yang pasti, apa yang penting kini, saya dan keluarga kehadapan.. Saya berdoa semoga Allah SWT terus memberi perlindungan, rezeki dan kemudahan dalam segala urusan saya. 

Terima kasih kepada semua pihak yang telah bersama saya secara langsung atau tidak langsung selama ni. Allah sahaja mampu membalasnya.

Illahi Antal Maksudi Wa Ridhoka Mathlubi

SAIFUL BUKHARI AZLAN

Sunday, February 8, 2015

Menjelang 10 FEB: Harapan, Doa, Kisah Hipokrasi dan 'Keadilan'

Bermunajat pada Allah di puncak Jabal Nur, Gua Hira'. Musim Haji November 2010.
 Cahaya dihujung, Masjidil Haram

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Setelah kes saya ini berlanjutan selama hampir 7 tahun( sejak Jun 2008), akhirnya pada hari selasa ini, tanggal 10hb Feb 2015 ini, ia sampai ke penghujungnya.

Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya kerana ia melibatkan maruah dan masa depan.

7 tahun bukan satu jangkamasa yang pendek. Semasa saya buat laporan polis, saya baru berusia 23 tahun, kini saya sudah 30 tahun. Sebagai contoh betapa lamanya kes saya ini, Peguam saya Zamri Idrus masa mula kes dulu masih bujang, kini sudah berkahwin dan ada 4 orang anak.

Pelbagai jerih, susah, payah telah saya tempuhi. Juga pelbagai pengalaman pahit dan manis saya perolehi. Syukur kehadrat Allah SWT kerana kurniakan saya kekuatan, perlindungan, bantuan dan ketenangan selama ini.

Insyaallah, jika ada kesempatan nanti, saya akan nukilkan sendiri dalam buku buat bacaan umum. Tak dapat saya nak tulis disini kerana ia terlalu panjang.

Apapun yang pasti, sehingga kini saya tetap Istiqamah, tidak sesekali saya menyesali tindakan saya melaporkan perkara ini.

Terkilan

Terus terang saya ingin luahkan, muktahir ini, saya amat berdukacita dan terkilan. Suara, layanan, keadilan dan keprihatinan terhadap saya sebagai mangsa jarang sekali diambil kira, malah dianggap tidak relevan dan tidak penting. Walhal saya ini mangsa, Anwar Ibrahim orang yang dituduh.

Sungguh mengecewakan saya lagi apabila ramai dikalangan (Parti Kerajaan & Pembangkang, penganalis bebas, orang ramai) yang berbicara dan lebih "prihatin" tentang kesan kes ini terhadap senario Politik , berbanding kebenaran, fakta,  nasib dan keadilan buat saya sebagai mangsa.

Apapun saya sedar dan insaf, siapalah saya.. Saya hanya insan "kerdil" yang tak ada apa-apa kepentingan.. Anwar pula seorang VVIP, tokoh politik yang banyak "kepentingannya". Lumrah dunia..

Hipokrit

Saya juga berasa pelik dan jelek apabila  membaca saranan Anwar dan pelbagai pihak terutama penyokong "Clean & Independent Judiciary"  yang mahukan Kerajaan-Perdana Menteri mencampuri urusan Badan Kehakiman agar membebaskan AI. Pada hemat saya, itu secara jelas dan terang-terangan tindakan yang menyalahi Undang-Undang. Bukankah itu satu Hypocrisy of the Highest Order?  Perjuangkan "Clean & Independent Judiciary" tapi dalam kes saya ini, mereka desak ada campur tangan.

Saya mohon dan berharap agar segala pengaruh mahupun tekanan dari pihak tertuduh, pihak luar, juga anasir politik yang cuba mempengaruhi agar beliau dibebaskan adalah suatu yang mustahil dilakukan.

Keyakinan

Sebagai pengadu dan rakyat kecil, saya berkeyakinan penuh bahawa Mahkamah Persekutuan akan memutuskan kes ini dengan bebas, seadil-adilnya mengikut undang-undang, bukti-bukti dan semua keterangan sepanjang perbicaraan.

Jika keputusan sebaliknya..

Sudah menjadi kebiasaan bagi diri saya dalam menghadapi sesuatu perkara, untuk siapkan diri berhadapan dengan 'worst case scenario'.

Yang pasti, jika ditakdirkan keputusan nanti tidak berpihak kepada saya, saya akan tetap Istiqamah dengan kebenaran ini walau betapa perit sekalipun untuk ditanggung, kerana saya yakin bahawa Allah SWT tidak akan menzalimi hambaNya yang tegakkan kebenaran. Pasti ada hikmahnya.

Jika tidak didunia, di Masyar pasti…

Penghargaan

Di kesempatan ini saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada bapa, isteri tersayang, seluruh ahli keluarga saya yang selama ini berdiri teguh, berdoa, berkorban dan bersama saya, juga kepada semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung bersama saya selama hampir 7 tahun ini. Allah SWT sahaja dapat membalas budi dan jasa kalian.

Doa

Disaat ini, hanya Allah SWT sahaja tempat saya mohon pertolongan, berserah dan mengadu. Sama-sama kita tunggu keputusan Mahkamah nanti.

"Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar." (At-Taubah 9:129) 

Akan terus berdoa, istiqamah dan sabar.

AI, sanggup buat apa sahaja..

 MOHD SAIFUL BUKHARI AZLAN

Monday, January 19, 2015

Apa sudah jadi TV3-Media Prima? Dah jadi platform PKR-Anwar?

Whatsapp arahan kepada Isteri saya, Nik Suryani Megat Deraman pada 25hbNov2014 

Salam,

Bukan niat untuk persoal mengapa TV3  attack Tun Daim, tapi mahu persoal mengapa beria sangat bagi coverage pada PKR? TV3 dah jadi media PKR ke? Tak ada orang sendiri yang berani untuk dedah ke? Hari tu Shamsul Iskandar, sekarang ini Anwar Ibrahim pula?? That low Datuk Ashraf Abdullah, Manja Ismail? Boleh explain why?

Di sini saya sertakan bukti arahan "MUST COVER AND USE" yang diberikan di TV3 oleh seorang Editor kepada isteri saya, Nik Suryani Megat Deraman, yang datangnya dari bigboss Datuk Ashraf Abdullah pada hujung Nov lepas untuk attack Tun Daim. Ingatkan sekali itu sahaja, rupanya makin menjadi-jadi.

Untuk makluman, isteri saya kini sudah tidak berkerja dengan TV3-Media Prima(last day kerja 15Dec). Ambil MSS(Mutual Separation Scheme) yang ditawarkan tempohari. Ada beberapa faktor, antaranya terasa seperti bermajikan pihak lawan, terasa jijik apabila diarah buat liputan PC Shamsul Iskandar-PKR, untuk tikam Tokoh yg beliau sendiri hormati.

Beliau mengambil keputusan drastik, berisiko, walau tidak ada jaminan pekerjaan lain. Hidup biar berprinsip. Rezeki ditangan Allah.

SAIFUL BUKHARI AZLAN

Monday, October 27, 2014

Sabitan Kekal atau Bebas? Kepada Allah saya berserah..


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Esok, kes saya akan mula didengar dan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan. Saya harap pihak perayu(DS Anwar Ibrahim) tidak mencari alasan untuk "tunda" lagi.

Cukuplah kes ini berlanjutan selama 6 tahun 2 bulan, yang mana sudah mencecah 100 penangguhan dan permohonan dibuat.

Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya kerana ia melibatkan maruah dan masa depan.

Sebagai pengadu dan rakyat kecil, saya berkeyakinan penuh bahawa Mahkamah Persekutuan akan mendengar, lalu memutuskan kes ini dengan seadil-adilnya mengikut undang-undang, bukti-bukti dan semua keterangan sepanjang perbicaraan.

Saya berdoa agar segala pengaruh mahupun tekanan dari pihak tertuduh, pihak luar, juga anasir politik yang cuba mempengaruhi (ura2 ada 'deal', harap tidak benar) agar beliau dibebaskan adalah suatu yang mustahil dilakukan.

Sudah menjadi kebiasaan bagi diri saya dalam menghadapi sesuatu perkara, untuk siapkan diri berhadapan dengan 'worst case scenario'.

Yang pasti, jika ditakdirkan keputusan nanti tidak berpihak kepada saya, saya akan tetap Istiqamah dengan kebenaran ini walau betapa perit sekalipun untuk ditanggung, kerana saya yakin bahawa Allah SWT tidak akan menzalimi hambaNya yang tegakkan kebenaran.

Jika tidak didunia, di Masyar pasti…

Di kesempatan ini saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada bapa, isteri tersayang, seluruh ahli keluarga saya yang selama ini berdiri teguh, berdoa, berkorban dan bersama saya, juga kepada semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung bersama saya selama 6 tahun ini. Allah SWT sahaja dapat membalas budi dan jasa kalian.

Disaat ini, hanya Allah SWT sahaja tempat saya mohon pertolongan, berserah dan mengadu. Sama-sama kita tunggu keputusan Mahkamah nanti.

"Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar." (At-Taubah 9:129) 


 Gambar hiasan

 Akan terus berdoa, istiqamah dan sabar.


 MOHD SAIFUL BUKHARI AZLAN

Friday, March 7, 2014

Benar Janji Allah

Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.
  
Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.

Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.

Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.

Yang pasti, saya dan keluarga kehadapan.. Saya berdoa semoga Allah SWT terus memberi perlindungan dan kemudahan dalam segala urusan saya.

Terima kasih kepada semua pihak yang telah bersama saya selama ni. Allah sahaja mampu membalasnya.
 
Akan terus Istiqamah

Kepada Allah saya berserah

SAIFUL BUKHARI AZLAN


Thursday, May 2, 2013

Sumpah Laknat di Baitullah, Mekah. 9hb April 2012



Pada April 2012,  setelah beberapa bulan keputusan Kes Liwat saya di Mahkamah Tinggi, saya telah diberi kesempatan oleh Allah SWT ke Tanah Suci menunaikan Umrah bersama Arwah nenek. Alhamdulillah, semasa disana, saya peroleh semula kekuatan dan ketenangan. Maklumlah, pada Januari 2012, selepas keputusan kes saya diputuskan, saya berasa amat lemah dan tertekan.

Beberapa hari sebelum saya pulang, selepas Zohor, saya melakukan tawaf sunat, Solat Taubat dan Istiharah, saya mohon pada Allah petunjuk mengapa saya dijemput lagi untuk ke Tanah Suci?, sedangkan saya baru sahaja menunaikan Haji bersama Arwah Nenek pada November 2010.

Selepas sahaja Solat Fardhu Zohor, hati saya begitu terpanggil untuk melepaskan segala luka dan perit didalam hati saya, dengan melafazkan sumpah di hadapan Baitullah. Saya pun terus ke Kawasan Multazam(Pintu Kaabah), lalu melafazkan dan merakamnya sendiri.

Terus terang, selepas saya melafazkan Sumpah Laknat tersebut, secara tiba-tiba saya rasa seperti hilang segala rasa tekanan dan beban yang sedang dipikul. Saya benar-benar rasa puas dan peroleh keyakinan dan keberanian. Pada hemat saya, setelah keputusan kes saya diputuskan sebegitu rupa, hanya kepada Allah SWT sahaja tempat yang tepat untuk memohon pertolongan dan berserah, tiada siapa yang dapat bantu saya, sudah hilang segalanya.

Semasa itu, saya pun tidak pasti mengapa saya digerakkan Allah untuk berbuat demikian.

Berikut adalah rakaman sumpah laknat, bertarikh 9hb April 2012 yang saya rakam sendiri melalui telefon bimbit saya.



Menyingkap Kembali

Ingin saya tegaskan bahawa idea Sumpah Laknat/Mubahalah pertama yang saya lakukan pada 2008  bermubahalah ini bukan datang dari pihak saya, ia disarankan sendiri oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri beberapa hari selepas saya membuat laporan polis dan ia disokong oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Boleh rujuk disini, http://jasindaily.blogspot.com/2008/07/sumpah-dengan-junjung-al-quran-untuk.html

Jadi selepas mendengar saranan tersebut, pada 7 July 2008, saya telah mempelawa beliau(DS Anwar) untuk bermubahalah. Namun setelah pelbagai dolak-dalih diberi untuk tidak melakukannya, jadi saya terpaksa melakukannya sendiri demi untuk mempertahankan   kebenaran.

Untuk makluman, Rakaman sumpah laknat ini adalah untuk rekod peribadi,  namun saya percaya persoalan pada semua adalah mengapa baru sekarang saya siarkan rakaman sumpah laknat di hadapan Kaabah ini? Ini adalah berkenaan maruah dan nama baik saya dan seluruh ahli keluarga. Secara Jujur, saya amat tertekan setelah bapa saya membuat tuduhan yang tidak benar, memohon maaf pada DSAI  pada 8hb Mac 2013 yang lepas.

Walaupun tidak pernah terlintas untuk mendedahkan rakaman ini sebelum ini, namun semalam, apabila bapa saya menarik semula tuduhan beliau, saya percaya ia boleh mengelirukan semua dan menimbulkan banyak persoalan. Oleh demikian, saya mengambil keputusan untuk menyiarkan rakaman sumpah laknat ini bagi membuktikan kebenaran kata-kata saya bahawa saya dengan sebenar-benarnya telah diliwat oleh DSAI dan sekaligus membersihkan nama saya dan keluarga dari apa jua tohmahan yang tidak sepatutnya.

Sumpah Laknat saya dihadapan Kaabah ini adalah benteng perjuangan terkuat dalam perjuangan sebagai seorang Muslim dalam episod saya menegakkan kebenaran. Telah 5 tahun saya Istiqamah dan Sabar. Pelbagai pahit manis telah saya lalui, juga banyak permata yang telah saya kutip.

Saya ingin menyatakan sebagai seorang Muslim, Saya yakin lafaz sumpah dihadapan Baitullah ini bukanlah sesuatu yang boleh dipermainkan dan dalam sejarah Islam pun perkara-perkara begini adalah sangat serius. Dan dari segi nasihat yang saya terima dari Ulama pun amat lah besar kesan dan akibatnya jika ia satu dusta.

Untuk makluman semua, Saya telah dua kali bersumpah laknat termasuk dihadapan Baitullah didalam kawasan Multazam(Pintu Kaabah) namun DSAI masih lagi enggan bersumpah laknat untuk menafikan bahawa beliau tidak pernah meliwat saya, sehinggakan ketika prosiding membela diri di Mahkamah juga beliau enggan memberi keterangan secara bersumpah.

Saya percaya yang DSAI tidak akan berani bersumpah walau dihadapan siapa atau dimana sekalipun. DSAI akan terus berdolak-dalik dengan penafian kosong semata-mata dan saya percaya beliau akan terus melarikan diri dari bersumpah laknat.

Pada hemat saya, jika ditakdirkan saya sudah tiada, sumpah laknat dihadapan Baitullah ini lah yang akan menjadi benteng dan saksi kebenaran kepada semua umat Islam yang percaya pada kekuasaan Allah S.W.T, dan juga bagi meneruskan perjuangan kebenaran ini.

Ingin saya tegaskan disini bahawa walau apa jua yang terjadi, saya akan terus sabar dan istiqamah dengan kebenaran yang saya bawa selama ini. Tidak sesekali saya akan menyerah kalah . Kepada semua, Demi Allah saya tidak berbohong didalam laporan Polis yang saya buat pada 2008.

Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

Illahi antal maksudi waridha kamath lubi

Kepada Allah saya berserah

MOHD SAIFUL BUKHARI AZLAN
2hb Mei 2013

Friday, March 8, 2013

Terus Doa, Sabar dan Istiqamah.. Walau ke titisan darah terakhir

KENYATAAN MEDIA SAIFUL BUKHARI AZLAN

1. Saya berasa amat sedih dan dukacita dengan berita mengenai bapa saya. Saya sedih kerana bapa saya telah menjadi mangsa kerakusan politik makhluk bernama Anwar bin Ibrahim.

2. Demi Allah, Agama Bangsa dan Negara tercinta, Saya ingin tegaskan bahawa saya tidak sama sekali akan berganjak dengan dakwaan saya. Saya akan terus Istiqamah dan berpegang teguh pada dakwaan saya, segala keterangan saya di Mahkamah, juga sumpah laknat yang telah saya lafazkan, sehingga ke akhir hayat.

3. Kepada Anwar bin Ibrahim, bertaubatlah. Telah 5tahun saya bertahan, dan berdiri teguh walaupun sukar. Saya pasti Allah akan balas apa yang saudara lakukan. Sungguh terdesak dan jijik sekali.

4. Saya juga memberi amaran kepada Anwar Ibrahim, walaupun terdesak, jangan membabitkan bapa saya untuk memutarbelitkan keadaan dalam mencapai matlamat beliau.

4. Saya percaya isu ini sengaja ditimbulkan bagi mengalih perhatian isu "pengkhianat negara" yang sedang beliau hadapi.

5. Walau apapun berlaku, saya yakin KEPADA ALLAH SWT..yang benar tetap benar. Kebenaran tidak dapat dihapuskan walau apa sekalipun.

6. Saya akan terus berdoa agar Allah bukakan hati bapa saya untuk kembali pada jalan Allah, kebenaran, pertahankan anak kandungnya yg menjadi mangsa.

7. Sebagai seorang anak, kasih sayang dan hormat kepada seorang ayah akan kekal hingga ke akhir hayat.

8. Kepada seluruh rakyat Malaysia, saya menyeru agar tidak terpedaya dengan permainan jijik Anwar Ibrahim ini.

9. Kedaulatan Negara kini sedang diancam musuh, ditambah pengkhianat musuh dalam selimut membantu, sudah ramai perwira kita yang telah terkorban, marilah sama-sama kita doa dan pertahankan.


Akan terus Doa, Istiqamah dan Sabar


(MOHD SAIFUL BUKHARI BIN AZLAN)

Thursday, September 13, 2012

Tarik balik saman?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Pada 30hb Jun 2008, iaitu 2 hari setelah saya membuat laporan polis bahawa diri saya diliwat Datuk Seri Anwar Ibrahim , beliau telah memfailkan saman fitnah ke atas saya atas dakwaan kononnya saya telah membuat satu laporan palsu.

Namun setelah 4 tahun, dan berulang kali ia dilengah dan ditangguh, semalam, beliau menarik balik saman ke atas saya, dengan alasan namanya sudah bersih. Sebenarnya dari awal lagi, saya amat bersetuju jika kes saman ini diteruskan, kerana ia dapat memperlihatkan kebenaran pada semua.

Pada pendapat saya, beliau dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi hanya disebabkan faktor-faktor teknikal. Ini kerana didalam penghakiman penuh, saya percaya bahawa kredibiliti dan keterangan saya adalah "intact".

Saya juga percaya bahawa bagi mana-mana perbicaraan saman sivil, plantif (dalam kes ini adalah DSAI) pada kebiasaannya perlu memberikan keterangan secara BERSUMPAH dari kandang saksi untuk disoal balas oleh pihak defendan. Adakah keadaan ini yang membuat beliau gusar dan takut?

Kebiasaannya, setiap langkah beliau ada muslihat disebaliknya. Semoga saya terus dibawah bimbingan dan perlindunganNya.

Apapun saya telah lama bersedia dan tidak gentar. Jauh sekali berganjak dari apa yang saya perjuangkan selama ini.

Yang pasti, saya akan terus berdoa, Istiqamah dan sabar.

Berani kerana benar

SAIFUL BUKHARI AZLAN

Wednesday, July 11, 2012

Syukur... Rayuan telah difailkan

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Saya bersyukur kehadrat Allah SWT dan menerima baik keputusan Pihak Peguam Negara didalam memfailkan Petisyen Rayuan ke Mahkamah Rayuan kelmarin terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9hb Januari 2012 yang telah melepas dan membebaskan tertuduh.

Saya dan keluarga ingin menyatakan disini bahawa dengan pemfailan Petisyen Rayuan tersebut, hak untuk aduan saya sebagaimana laporan polis yang saya buat pada tahun 2008 didengar dan melalui proses keadilan sehingga ke peringkat Mahkamah yang tertinggi menurut undang-undang adalah terlaksana.

Kami berharap, tarikh rayuan yang bakal ditetapkan kelak tidaklah terlalu lewat dan prosiding berjalan dengan lancar.

Untuk rekod, pada 28 Jun lepas, genap 4 tahun dari hari saya membuat laporan polis. Walaupun ia satu tempoh yang lama, namun saya akan terus berdoa, istiqamah dan sabar, tidak sesekali saya akan menyerah kalah.

Akhir kalam, Saya dan keluarga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung memberi sokongan kepada saya agar hak saya sebagai warganegara untuk melalui proses keadilan ke peringkat Mahkamah Rayuan terlaksana.

Kepada Allah saya berserah.

SAIFUL BUKHARI AZLAN

11hb Julai 2012

Wednesday, July 4, 2012

"Mohon Petisyen Rayuan di Failkan" . Kenyataan Media Bapa


KENYATAAN MEDIA BAPA, AZLAN MOHD LAZIM. 

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.

1. Saya difahamkan melalui berita bahawa Alasan Penghakiman Penuh kes anak saya telah di keluarkan secara rasmi oleh Mahkamah Tinggi.

2.Sehingga kini, saya dan keluarga belum dapat membacanya, justeru kami tidak dapat mengulas mengenainya.

3. Walaupun beberapa bulan (6bulan) menanti ia dikeluarkan, namun saya dan keluarga menyambut baik dengan perkembangan terbaru ini.

4. Namun, apa yang penting bagi saya dan keluarga adalah agar Yang Berbahagia Peguam Negara mengambil pertimbangan yang sewajarnya didalam memfailkan Petisyen Rayuan tersebut dalam jangka masa yang ditetapkan, yang kini saya percaya tinggal kurang dari 10 hari sahaja lagi.

5. Saya percaya bahawa hak untuk anak saya sebagai seorang warganegara dan rakyat yang menjunjung Perlembagaan Malaysia untuk melalui proses Rayuan dan hak untuk aduan anak saya diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Yang Tertinggi tidak akan diabaikan dan tidak dinafikan oleh pihak Yang Berbahagia Peguam Negara.

6. Saya dan keluarga amat yakin dengan kepakaran pihak Yang Berbahagia Peguam Negara dan barisan pendakwaan dalam mengenal pasti alasan-alasan bagi menyediakan  satu petisyen rayuan yang terbaik.

7. Apapun saya berharap, Yang Berbahagia Peguam Negara tidak akan mudah terpengaruh dengan desakan mana-mana pihak yang tidak mahu petisen rayuan tersebut difailkan.


AZLAN MOHD LAZIM

Friday, January 20, 2012

Syukur.. Peguam Negara failkan Notis Rayuan... disaat akhir 4.15pm



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Saya bersyukur kehadirat Allah SWT dan menerima baik keputusan Yang Berbahagia Tan Sri Peguam Negara didalam memfailkan Notis Rayuan ke Mahkamah Rayuan pada petang tadi terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari 2012 yang lepas.

Saya dan keluarga saya juga ingin menyatakan disini bahawa dengan pemfailan Notis Rayuan tersebut, hak untuk aduan saya sebagaimana laporan polis yang saya buat pada tahun 2008 didengar dan melalui proses keadilan sehingga ke peringkat Mahkamah yang tertinggi menurut undang-undang adalah terlaksana.

Saya dan keluarga juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung memberi sokongan kepada saya agar hak saya sebagai warganegara untuk melalui proses keadilan ke peringkat Mahkamah Rayuan terlaksana.

Saya akan terus berdoa, istiqamah, sabar

Kepada Allah saya berserah.

SAIFUL BUKHARI AZLAN
20hb Januari 2012

Thursday, January 19, 2012

Permohonan Rasmi saya pada YBhg Peguam Negara



Assalammualaikum,

Untuk makluman semua, semalam, peguam saya Tetuan Zamri Idrus & Co telah menghantar sepucuk surat rasmi bagi pihak saya kepada YBhg Tan Sri Abd Ghani Patail, Peguam Negara, memohon beliau untuk memfailkan notis rayuan ke Mahkamah Rayuan ke atas keputusan yang di buat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9hb Januari 2012.

Saya terpaksa mengutus sepucuk surat rasmi ini kerana sehingga ke hari ini tiada maklum balas terhadap permohonan terbuka saya dan bapa dari YBhg Tan Sri sama ada beliau akan memfailkan rayuan atau tidak. Masa juga semakin suntuk.

Rayuan ini penting kerana ia membabitkan maruah dan masa depan saya.

Jika saya berhak memfailkan rayuan itu sendiri, saya akan berbuat demikian tanpa menyusahkan individu lain. Namun kuasa mutlak untuk memfailkan rayuan, hanya terletak ditangan Peguam Negara.

Pada hemat saya, saya hanya menuntut hak saya sebagai warganegara Malaysia seperti yang termaktub dalam Perlembagaan dimana setiap aduan itu berhak didengar dan diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Tertinggi.

Saya berdoa agar Peguam Negara mempertimbangkan permohonan saya ini.

Terima kasih saya ucapkan pada rakan-rakan dan semua pihak yang mendoakan dan menyokong saya untuk permohonan rayuan ini.

Saya akan terus berdoa, sabar dan istiqamah.

SAIFUL BUKHARI AZLAN
19hb Januari 2012

Wednesday, January 18, 2012

Dua hari sebelum rayuan ditutup, permohonan terbuka Bapa kepada YBhg Peguam Negara



KENYATAAN MEDIA

1) Saya sebagai Bapa kepada Mohd Saiful Bukhari bin Azlan berharap Yang Berbahagia Tan Sri Peguam Negara sebagai Pendakwa Raya dapat memfailkan Notis Rayuan keatas keputusan Mahkamah Tinggi pada 9hb Januari yang lepas.

2) Saya sebagai Bapa merasa sedikit risau kerana sehingga ke hari ini tiada perkembangan berkenaan pemfailan rayuan tersebut oleh kerana saya percaya tempoh masa untuk memfailkan Notis Rayuan tersebut hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi.

3) Walaubagaimana pun saya percaya Yang Berbahagia Peguam Negara akan mengambil pertimbangan yang sewajarnya didalam pemfailan Notis Rayuan tersebut.

4) Saya juga percaya bahawa hak untuk anak saya sebagai seorang warganegara dan rakyat yang menjunjung Perlembagaan Malaysia untuk melalui proses Rayuan dan hak untuk aduan anak saya diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Yang Tertinggi tidak akan diabaikan dan tidak dinafikan oleh pihak Yang Berbahagia Peguam Negara.

5) Saya juga mohon pihak Yang Berbahagia Peguam Negara agar tidak terpengaruh dengan desakan Majlis Peguam atau mana-mana pihak agar tidak mengemukakan rayuan.


AZLAN MOHD LAZIM
18 Januari 2012