Saturday, March 7, 2009

Akhirnya kebenaran munjul jua.. Terima kasih Imam Ramlang Porigi ( Bersama Video Wawancara )


Wawancara Imam Ramlang bersama Adil TV dan Suara KeADILan.




Lihat dan hayati video ini dan kemudian baca artikel ini:''Saya 'kambing hitam' saksi sumpah Saiful'' . Ternyata terdapat percanggahan terutama mengenai individu yang mengatur sumpah saya. Lihat di minit 2:50, dengan yakinnya beliau menuduh Pegawai Khas TPM yang mengatur sumpah saya walhal bulan lepas ketika di wawancara MalaysiaKini, beliau berkata yang sebenarnya ia diatur Pengarah Jawi pula.

Selain itu, izinkan saya memetik salah satu hujah atau persoalan Imam Ramlang terhadap saya didalam wawancara di minit 4:40 ;

Beliau hairan bagaimana saya sungguh tenang dan tidak takut apabila melafazkan sumpah tersebut. Katanya, jika seseorang ingin bersumpah laknat bagi mengegakkan kebenaran, seseorang itu perlu takut dan gementar.

Jawapan saya: Jika berkata benar, tiada apa yang perlu ditakutkan wahai Ustaz...

Saya doakan semoga beliau insaf dan kembali ke jalan yang benar.

Lebih lanjut , sila rujuk posting asal saya disini...

14 comments:

Jeffry said...

ASSALAMUALAIKUM SDR SAIFUL
SAYA AMAT BERSIMPATI DGN PERISTIWA YG TELAH MENIMPA SDR. TERUS TERANG SY KATAKAN SDR TELAH MELAKUKAN PERBUATAN YG BETUL DI SISI AGAMA.
TP PERBUATAN FITNAH OLEH IMAM TU AGAK KETERLALUAN. SY TIAK FHM BAGAIMANA SEORG IMAM YG BEGITU DIHORMATI BOLEH TERJEBAK DLM KANCAH POLITIK FITNAH? SUDAH TERANG MMG ADA PIHAK2 TERTENTU DIBELAKANG BELIAU YG MEMAINKAN PERANAN KOTOR DISEBALIK PENGAKUAN BELIAU ITU. TP SY HARAP SDR TIDAK HARUS TUNDUK DAN MENGALAH DLM SITUASI INI. TERUSKAN USAHA SDR MOGA2 PIHAK YG BERSALAH AKAN MENDPT HUKUMAN YG SETIMPAL DI ATAS PERBUATANNYA SENDIRI

Parpu Kari said...

YA SAIFUL ANDALAH PAHLAWAN MELAYU YANG SANGAT BERANI...TERUSKAN BRO, KAMI TETAP BERSAMAMU

MARI KITA TUNJUKKAN RAKYAT MALAYSIA SIAPA ANWAR ABRAHAM YANG SEBENAR..

KUATKAN SEMANGAT DAN TABAHKAN HATI BRO...

DIA NI KUAT MAIN WAYANG BRO..

THE ZUL said...

pong pang pong pang di dunia x guna...walaupun sumpah laknat aper ker bender tah....
yang penting kat akhirat dan time kita nazak nak mati..
masa tu lar Allah tunjukkan kebenaran...masa tu menangis mata air darah tak guna dah

aku tak bias kat saper even DSAI or Saudara Saiful....

yang benar akan terbukti kebenarannya InsyaAllah

kadiology said...

THE ZUL.

masa nak mati dan nazak aje ke Allah akan tunjukkan kebenaran?

masa hidop sehat?

Ah Chai said...

Assalamualaikum.

Saya sungguh yakin bahawa saudara berada dipihak yang benar.

Keberanian, kesanggupan dan ketenangan saudara untuk melafazkan sumpah jelas menunjukkan saudara dipihak yang benar. Sedangkan Anwar Ibrahim memberikan seribu macam alasan untuk tidak mahu bersumpah.

Hanya orang2 yang ditutupkan mata hatinya oleh Allah yang tidak nampak kebenaran. Mereka ini terlalu mendewa-dewakan anwar ibrahim sehingga sanggup mendirikan patung replika Anwar Ibrahim di Batu Cave untuk disembah.

Sekiranya saudara seorang pendusta nescaya sudah pasti saudara sudah ditimpa musibah sekarang. Ini kerana dari sejarah Islam... paling lama seseorang itu akan dimakan sumpah sekiranya melaksanakan sumpah palsu adalah dalam jangkamasa setahun... Tetapi tidak ada sedikit pun tanda-tanda yang menunjukkan saudara jatuh sakit dan sebagainya.

Gambar-gambar terbaru saudara di TV dan diakhbar tidak menunjukkan wajah saudara semakin cengkung atau tubuh saudara semakin kurus... tapi sentiasa nampak sama sahaja.

Saudara tidak usah risau. Harap saudara terus kuatkan semangat dan bersedia menghadapi apa jua rintangan yang bakal dihadapi selepas ini dan bertawakal kepada Allah. Saya sebagai salah seorang rakyat Malaysia hanya mampu mendoakan kesejahteraan saudara.

Saya juga mengharapkan saudara juga banyak-banyak berdoa kepada Allah kerana doa orang yang teraniaya sangat dimakbulkan tuhan... Amin...

mohd fuad said...

Sekarang manusia tak kira pangkat apa skalipun sangup berdusta, semata-mata untuk menunaikan hasrat peribadi dan ingin melihat manusia berpecahbelah serta menjatuhkan sesama agama dan bangsanya...

Sedingin Salju said...

Teruskan usaha. Banyakkan berdoa. jangan gentar jika anda berada di pihak yang benar.

Aku said...

salam,

saudara ah chai, tapi saya pula dapat lihat wajah si anwar yang makin hari makin teruk. makin jelas kehitaman dan kusam di wajahnya..

youngarif said...

Saudara Zul,
I really respect your courage. Not many people have courage like yours. May Allah s.w.t. shows you the right path. I believed you're on the right side. You know the last time when Anwar was found not guilty by the Court of Appeal in 2004? In that case, the court of appeal held that the anal intercourse between Anwar and Azizan did happened. The court also held that the evidence addused by the prosecutions was not enough to warrant a conviction. This prooved that Anwar is a sodomiser. It's different if the court found out that "there's no evidence at all". There's 2 distinguish difference between "no evidence" and "not enough evidence". No evidence meant nothing actually happened. "Not enough evidence" shows there's evidence but not enough to warrant a conciction. With this, Anwar has gone around the country and boast he was innocent and praised the cout for it's independent and just. Remember he also wanted to sue TDM for RM100 million for saying that Anwar did sodomised Azizan? TDM in his defence states that it was the finding of the court and he was only repeating what the court has held. Dulu saya memang benar-benar kagum dengan Anwar tapi sekarang, tidak. Meluat ada lah.

Anonymous said...

Bagi la link yang u cakap tu boleh kita sama-sama compare..baru panas skit..pasal poin diatur pengarah jawi..kami nak tau jugak...

Saiful Bukhari said...

Youngarif: Thank you.. Semua ini atas bantuan Allah
Anon: Link sudah diberi, klik pd font berwarna biru di para 1

ady said...

ah chai tulis :

Hanya orang2 yang ditutupkan mata hatinya oleh Allah yang tidak nampak kebenaran. Mereka ini terlalu mendewa-dewakan anwar ibrahim sehingga sanggup mendirikan patung replika Anwar Ibrahim di Batu Cave untuk disembah.


nak tanya sikit .. yg patung si Najib lebih besar dari anwar di dalam batu caves tu hari tak sama seperti mendewa2kan ke?? apa punya org..

EpOoL De DrAGoNiZeR said...

Saya sebagai seorang yang pernah bersekolah agama dahulu, PASTI doa seseorang yang diZALIMI amat MAKBUL disisi tuhan. Tuhan maha mendengar lagi maha mengasihani. Justeru, saya sarankan abg saiful banyakkan berdoa memohon perlindungan ke atas diri abg dan pembalasan ke atas sesiapa sahaja yang menzalimi diri abg. Ini kerana, selagi tidak ALLAH tunjukkan kezaliman "beliau", abg akan terus dicemuh dan dimaki oleh pengikut fanatiknya. Setelah apa yang berlaku, saya pasti dan amat pasti abg berada dipihak yang benar. Saya juga turut mendoakan abg. Wasalam...

Bubbles said...

Rasa simpati ingin saya sampaikan pada Saiful. Semasa kes liwat pertama Anwar Ibrahim, umur Saiful baru dalam lingkungan 14 tahun, belum lagi tahu apa apa sekarang menjadi mangsa jenis kaum Nabi lut ini. Saya ingin nasihatkan Saiful dan ibu bapa Saiful agar banyakan sembahyang tahajud dan sembahyang hajat dari sekarang supaya ALLAH melndungi mereka dari syaitan yang bertopengkan manusia, hanya ALLAH saja yang dapat melindungi mereka dari makhluk ini Ingat semasa kes liwat yang pertama dulu. Berwaspada terhadap anasir anasir yang dapat merosakkan kredibiliti seperti yang biasa mereka gunakan untuk menjatuhkan seseorang seperti wanita dan sebagainya seperti yang berlaku pada kes lowat pertama dulu. Kami mendoakan agar ALLAH MELINDUNGI KAMU SEKELIAN.