Wednesday, March 25, 2009

USAHA TERDESAK: Akaun Friendster saya di GODAM, pengakuan palsu disebar!!!



Kepada sesiapa telah terbaca email/surat/buletin di laman Friendster saya bahawa kononnya saya telah ''bertaubat''
kerana telah memfitnah DSAI, saya dengan sekeras-kerasnya ingin menegaskan bahawa segala kandungan surat tersebut
adalah satu pembohongan besar.

Ia merupakan satu FITNAH JAHAT! !


Dakwaan saya terhadap DSAI bukannya satu fitnah,
1 july nanti akan terjawab segalanya.

Ini adalah usaha terdesak PIHAK2 tertentu bagi mengelirukan rakyat.. Ia juga jelas mempunyai agenda2 tertentu selain daripada memfitnah saya.

Semoga Allah s.w.t menghukum para penganiaya ini..

Laporan Polis akan menyusul.



p/s: Terima kasih kepada rakan2 saya di Friendster dan penghantar komentar kerana telah memaklumkan perkara ini kepada saya. Jika benar dakwaan bahawa Friendster ini mudah untuk digodam, maka saya akan menutup akaunnya.

21 comments:

Mrs. Ery SasUkE said...

Salam..

Saya tak dapat nak baca friendster yang saudara maksudkan tu sebab akaun saya pun baru delete..Saya sendiri pun tak paham kenapa ada saja yang dengki dan sanggup jatuhkan maruah orang lain..Diharap saudara lebih kuat & banyakkan bersabar..Mungkin ini salah satu ujian paling hebat dari Yang Maha Esa..

Erynz

Mardhidz Inc. said...

Itu la pasal, pagi td saya bukak friendster, saya terkejut gile. Tp saya dpt rasakan ini bukan betul. Kerana bila saya klik pd link acc saudara saiful, dia ade 2 link ke page lain. Hanya org tak tahu saja akn percaya.

Saiful Bukhari said...

Mardhidz Inc,

Jika tidak dimaklumkan td, mungkin ramai yang sudah mempercayainya.. Terima kasih.. =)

Mrs Ery,

Tidak mengapa kalau tidak blh baca kerana semuanya fitnah belaka. Terima kasih diatas sokongan dan nasihat.

admin said...

jangan lupa lapor pada media juga. minta khidmat mimos untuk mengesan penggodam tersebut.

sudahkan anda report pada admin friendster?

ajym said...

FITNAH MENFITNAH TELAH MENULAR BEGITU KETARA SEKARANG INI.... NASIB BAIK SAIFUL TERSEDAR AWAL KALAU TAK MMG TERSEBARLAH...INI PUN BELUM TAU LAGI...ENTAH2 TELAH TERSEBAR...

HARAP SAUDARA SAIFUL DAPAT BERSABAR DAN MENJAWAP TOHMAHAN TERSEBUT... KEBENARAN AKAN TERBUKTI DGN KEJUJURAN YG TULUS...

AnDeH said...

Salam,
saudara saiful.. setuju dengan "admin". Adalah lebih baik andai anda melaporkan pada mimos untuk mengetahui siapa penggodam tersebut. Laporkan pada akbar bagi mengelakkan kekeliruan pada peleyar friendster anda.
Wallahu a'lam..

-Andeh-

TokMudim said...

Terima kasih.


Uji Minda anda : Dimanakah maksud ayat dibawah ni biasa disebut-sebut??

Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku, perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku.

Jeffry said...

SALAM SDR SAIFUL

MEREKA SKRG NI SDG CUBA SEDAYA UPAYA UTK MENGERTAK SDR DGN APA CARA SEKALI PUN. SAYA HARAP SDR TERUS TABAH DAN JGN RASA TERGUGAT DISEBABKAN TAKTIK KOTOR PEMBANGKANG. INSYALLAH SDR AKAN DILINDUNGI ALLAH S.W.T

http://jeffrydamien09.blogspot.com/

chotz said...

masyaallah!!! sampai begitu sekali mereka buat pada saudara??

agaknya kuncu2 anwar sekarang seperti "cacing kepanasan" kerana karier politik anwar al-juburi akan hancur lumat menjelang 1 julai depan.. insyaallah!!

AkulaBaw said...

Salam saudara saiful..sy kagum dengan kesabaran saudara melawan konco - konco anwar dalam usaha menjatuhkan saudara..harap saudara sentiasa tabah dalam menghadapi segala tomahan dan fitnah mereka..saya sangat bangga dapat mengenali saudara saiful..

Putar Alam said...

APA YAG SAYA NAK UCAPKAN AGAR SAUDARA KUATKAN SEMANGAT...

SAYA MUDA LAGI, UMUR SAYA BARU 24 TAHUN. NAMUN DEMI MENEGAKKAN KEADILAN, TERUSKANLAH PERJUANGAN MEMBELA DIRI, BANGSA DAN NEGARA...

DSAI INI PENGKHIANAT YANG MEMANG JELAS. NAMUN KITA SEDIH KERANA RAMAI GOLONGAN YANG FANATIK TIDAK AKAN MEMPERCAYAI APA YNG KITA KATAKAN..

BERSABAR LAH WAHAI SAHABATKU... SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA ADIL...

zam84_idealist@hotmail.com

Sedingin Salju said...

Ini maknanya, mereka takut pada bayang-bayang sendirilah.

Saiful, jangan hanya bergantung pada friendster dan blog saja. Gunalah skype. http://www.skype.com/ yahoo messenger, google Talk, Windows Live Messenger.

Mat Yie said...

Anwar celaka!Celaka Anwar! Celaka PKR!
Bro,harap kau tabah dan sabar.. setuju dengan admin,report kat cmos kesan hackers tu.pastu wat repot,panggil tv3 sekali maklumkan,biar sume anak-anak anjing anwar tu tau..

Amirul Arif said...

astaghfirullahalazim..x baik saudara memfitnah saudara anwar tanpa menanyakan atau memastikan perkara yang sebenar..sesungguhnya fitnah itu lebih buruk dari membunuh...harap2 jiwa saudara akan bersih n jikalau benar saudara x bsalah ,Allah akn tunjukkan..TETAPIapa yg ingin sya nasihati adlh usahlh kta mnjadi bodoh dgn memfitnah org laen sbb jkalau pkara yg saudara ktakn itu salah,bkemungkinan bsar..azab dr neraka jahanam pula bakal menghancur luluhkan tubuh saudara..wallahualam

DaRk AnGeL said...

Saya tak pasti komen ini akn diluluskan pemilik blog atau tidak sebab mana mungkin tiada cacian atau kritikan yg saudara tidak terima.
lebih2 lagi biler jumlah yang menyokong saudara hanya lah seglintir saja...
saya tidak ada apa2 tentangan secara peribadi dgn saudara tapi saya rasa saudara bertindak keterlaluan dengan membuat pelbagai andaian dan fitnah yang tidak munasabah terhada DSAI. saya bukan penyokong DSAi tapi cara saudara memperbesarkan isu yang lapuk (kerana DSAI pernah difitnah dgn perkara yg sama) membuktikan ada udang yang sangat besar di sebalik batu yg kecik. semua orang nampak namun saudara tetap nak mempertahankan jua. orang yang boleh berfikir akan merasakan ada sesuatu yang sangat tidak kena dengan kes kamu dgn DSAI ni...
saudara hanya membuka pekung mereka2 yang ingin melihat DSAI jatuh.
hentikanlah...
pasti lebih ramai yg akn mendoakn anda....

Saiful Bukhari said...

Saudari Dark Angel,

Hanya Allah swt sahaja yang bisa membuka hati seseorang itu untuk melihat kebenaran.

Sebenarnya, byk juga 'clue' yang telah saya beri. Kadang2 secara kiasan, kandang2 secara terus.

Persoalan yg lazim jg byk telah saya jawab di ruangan2 'komen' sblm ini.

Terpulang pd saudari untuk mempercayainya. Saya hormati apa jua pandangan saudari.

Insyaallah, 1 july nanti akan terjawab segalannya. Itu janji saya.

Mahkamah perlu dihormati walaupun mahkamah lah yang melewatkan perbicaraan ini dek kerana ''keterlanjuran kata'' seseorang.

Rujuk disini:
http://www.malaysianbar.org.my/selected_judgements/pendakwa_raya_v_dato_seri_anwar_bin_ibrahim_2008_kl_sessions_court.html

shamsullizare said...

Allah nak duga dengan pelbagai cara,tetapi Allah hanya menduga dgn dugaan yang berat pada hambanya yang betul2kuat imanya.agar rahmat selalu menyebelahimu

Sedingin Salju said...

Saudara Saiful, biarkan orang ini melatah. Ini orang kunyit ni. Biarkan. Tuhan sentiasa bersama anda.

megat said...

saiful,
mustahil kalau acc/pwd anda di godam, kemungkinan teknik theme atau templete di inject scripting bersama dengan pengakuan palsu tu,
jika benar friedster mempunyai security bugs sudah pasti akan di kemaskini secepat mungkin

agak sukar pihak mimos mengesan ip pengodam jika hosting server friendster berada di luar negara,melainkan mendapat kerjasama oleh pihak friendster sendiri.

teruskan perjuangan saudara menegakkan kebenaran.
saya doakan agar saudara kuat kan semangat jangan mengalah dengan tekanan.

percaya lah tuhan takkan menguji sesorang jika dia tidak mampu menangung nya.

pi5au.blogspot.com

hilbertmontell said...

Salam sejahtera sdr Saiful,
Harap tabah dan sabar selalu.

Saya terbaca 2 komen iaitu dari En. Amirul Arif dan Saudari Dark Angel(Malaikat Gelap ke?).. ..saya lihat komen dua ni macam berkepentingan politik saja. Pasal komen saudara/saudari berdua tu yang menyebut tentang tabiat memfitnah..lebih baik berbalik kepada anwar sendiri.

Tak mungkin para penyokong anwar ini tidak tau bahawa anwar sendirilah yang begitu kuat mempromosi budaya fitnah, lompat parti, janji manismu dab lain-lain lagi. Dulu dia lari ke pejabat duta Turki..kononnya ada orang nak bunuh dia..tapi siapa yang nak bunuh dia? Dulu dia bagitau seluruh Malaysia bahawa ada 30 orang Ahli Parlimen BN akan lompat katak ke parti pembangkang untuk menubuhkan kerajaan baru..tapi dimana?..sampai Najib dan Muhyiddin pulak yang naik..

Dulu juga dia pernah mendakwa yang beliau diracun dengan sejenis serbuk arsenik..betul ke bohong dia tu???..tipu,tipu,tipu...

Selepas itu mendakwa pulak disuntik dengan entah apa lagi..hish...macam,macam..di Astro macam-macam ada...

Lepas tu cakap akan tubuh kerajaan baru pada 16 September,2008...tunggu punya tunggu tak juga..betul, betul tipu punya orang..entah macam mana Perak pulak jatuh ke riba BN.. itulah kata pepatah "yang dikejar tak dapat, yang dikendong jatuh berciciran"... Tuhan sudah bagi 5 negeri untuk mereka membuktikan "ketidakmampuan" mereka sebagai pentadbir..tapi mereka tidak tau erti bersyukur dalam hidup..Nah! sekarang apa dah jadi...

Kepada saudara Saiful, sabar saja dengan tohmahan mereka yang menyokong anwar tanpa membuka kanta penglihatan seluas-luasnya. Sebenarnya mereka itu menutup pintu hati kepada kebenaran tetapi membuka pintu hati kepada perkara-perkara yang sengaja diada-adakan.

Sekian dan Terima Kasih.

M.H.A Hamzah said...

utk sesiapa yg memfitnah dan difitnah....

"org kata,ada 1 teori,jika kita menipu byk2 kali,ia akan nampak spt benar."

Wallahu'alam...moga ALLAH lindungi kita drp sebarang fitnah dan azab-NYA.