Friday, December 11, 2009

Gugur Kes Tanpa Bicara: Bukti penyokong tertuduh juga MAHUKAN perbicaraan


Ketua AMK, Saudara Sam 
Foto by Malaysiakini


Mahu dibicarakan! Tegas penyokongnya
Foto GAP

Berikut adalah kenyataan saya diblog ini pada 30hb Nov 2009;

"Untuk makluman, ramai juga diantara mereka(penyokong, rakan dan barisan pimpinan tertuduh) memberikan sokongan dan simpati dalam diam. Walaupun ada diantara mereka yang masih enggan percaya, namun mereka semua bersetuju agar kes ini dibicarakan bagi mengetahui kebenaran dan kesahihannya, bukannya lari dari perbicaraan. Terima kasih diucapkan kerana bersikap rasional dan adil". - 30hb Nov 2009 (klik disini)


Dalam kenyataan saya itu, saya ada menyatakan bahawa walaupun ada diantara penyokong tertuduh masih enggan percaya, namun majoriti mereka bersetuju agar kes ini dibicarakan di Mahkamah bagi mengetahui kebenaran dan kesahihannya.

Hatta inilah buktinya. Berikut adalah desakan penyokong tertuduh pada hari ini;

"Kira-kira 30 anggota PKR mengadakan protes secara aman di luar Masjid Jamek Seberang Jaya di Pulau Pinang selepas solat Jumaat hari ini. Protes tersebut, yang diketuai Ketua Angkatan Muda PKR, Shamsul Iskandar Mohd Akin, mendesak kerajaan pusat membenarkan Mahkamah Syariah turut mendengar kes liwat terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Menurut mereka, prosiding Mahkamah Syariah boleh berjalan serentak dengan prosiding di mahkamah sivil." Malaysiakini,13hb Dis 2009

Alhamdulillah, setelah lama mereka(penyokong tertuduh) berdiam diri dan bersabar menanti bila perbicaraan ini akan berjalan, akhirnya pada petang tadi mereka bersuara dan meluahkan perasaan dihati yang sudah lama dipendam.

Walaupun mereka mendesak agar kes ini dibicarakan di Mahkamah Syariah, namun mereka juga turut mahukan kes ini dibicarakan di Mahkamah Sivil seiring dengan Mahkamah Syariah. Kesimpulannya, mereka mahukan kes ini DIBICARAKAN. Ternyata, mereka semua mahukan kebenaran. Ia sama sekali bertentangan dengan hasrat tertuduh yang sebelum ini mahu kes ini langsung tidak dibicarakan.

Pada hemat saya pula, Insyaallah, saya sudah lama bersedia untuk memberi keterangan dalam perbicaraan.

Buat tertuduh, penyokong anda pun telah bersuara. Mereka mahukan KEBENARAN. Jadi, janganlah berdolak-dalih lagi untuk berdepan dengan perbicaraan.

Penyokong anda seru "Lawan Tetap Lawan"(tulisan banner pada gambar diatas), bukan "Tangguh Tetap Tangguh", seperti kata kolumnis Awang Selamat.


Setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya, saya akan terus istiqamah dan bersabar. Kepada Allah saya berdoa dan berserah..

Yang HAK pasti BERDIRI, Yang Batil pasti JATUH!

SAIFUL BUKHARI

p/s: Terima kasih Saudara Sam! 

Pautan

36 comments:

YANG GAMBI said...

Salam Bro, jangan salah anggap dengan maksud barua-barua Anwar ni.......... mereka ni penuh dengan otak pembelit, penipu macam bos dia orang juga......

Kalau dibawa kes di ke Mahkamah Syariah, lagilah tergelak syaitan sekor ni, kat Mahkamah Syariah memerlukan 4 orang saksi yang benar-benar melihat 'liwat' berlaku.... Mahkamah Syariah tidak akan menerimapakai kalau hanya setakat mangsa yang menuduh..... itulah muslihat iblis syaitan ini.........

AnakMerdeka said...

AM pernah tulis dulu, walau di mahkamah manapun ianya dibicarakan, walau siapa yang menjadi hakim, jika sudah mindset mereka mengatakan Anwar tidak bersalah, ada konsprasi untuk menjatuhkan Anwar dan hakim dikontrol oleh kerajaan, maka mereka tidak akan terima segala keputusan yang akan diputuskan.

Jika mereka ingin berubah, maka berubahlah terlebih dahulu dengan mempercayai dan mentaati keluruhan perlembagaan dan kedaulatan undang-undang.


www.anak2merdeka.blogspot.com

Saiful Bukhari said...

Mahkamah syariah hanya dolak-dalih mereka shj. Undang2 Allah tidak sezalim dan selemah itu. Walaubagaibagaimanapun, tindakan mereka diatas jelas mahukan kebenaran melalui perbicaraan di KEDUA2 Mahkahmah. Keyword dalam statement Shamsul, TURUT dibicarakan di M.Syariah, dia tak ckp HANYA dibicarakan di M.Syariah ia bertentangan dgn kemahuan tertuduh. Perbicaraan sbnr pun tidak mahu dijalankan, mahu gugur kes sblm bicara. Waallahulam

MC_Shaharul said...

dah la mamat auww,bape byk batang dah msuk dlm bontot ko?mamat kaki belit la ko nie...kt dunia syiokk n bestla ko buat fitnah,kt akhirat nnti terima la ko azab dia,muke baik jer...tp prangai cam sial,rasa cam nk sepak jer muke ko nie,ko ingt sume rakyat malaysia pcaye ker kata2 ko,org yg bangang je yg pcaya la bro...

citer2 ko sume x logik,ckup2 la dlu korg nk kencing weii..klakarla ko nie mamat auwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww...

Saiful Bukhari said...

MC: Semoga Allah membuka hijjab saudara utk melihat kebenaran. Salam

Kencing seluar said...

"Terima kasih Saudara Sam"

kah kah kah kah!! Sam kencing dalam seluar, byk ni je ke yg ko blh bawak??

Kah kah kah kah! Ko nak suruh Anwar dibicara?? Asal lawan cakap dia? Kah kah kah, silap besar lah kau, confirm Nik Nazmi atau Yusmadi dah tersengeh nak tgk ko ni kena tendang dari jawatan Ketua AMK.

Kah kah kah!

mrf said...

kesian aku tgk fanatik2 anwar yang buta tuli..
kes saiful ni aku tak hairan..
masa aku kat skola dulu aku pun ada handle kes junior kene liwat senior..bila di tanya apsal tak lawan? junior tu cakap dia tak sangka abang angkat dia yang ada jawatan kat surau, selalu jadi imam,selalu bagi ta'alim lepas maghrib, tapi ajak dia mandi sama2..dah mandi sama2 tu pepaham je la apa jadi..

junior tu kata dia tergamam, kelu lidah, jadi kaku sebab tak sangka abang angkat yang dia hormat dan respek selama ni tergamak buat mcm tu..dia sendiri tertanya2 betul ke apa yang abang angkat dia buat ni..setakat nak mandi sama2 tu memang tak jadi hal sebab dia pakai boxer, kat rumah pun dia selalu mandi sama2 ngan adik beradik lelaki yang lain. tapi bila abang angkat dia kasik ayat manis nak masukkan batang, terus dia tergamam..

aku percaya saiful juga mengalami situasi cemas yang sama..nak dilawan, ada rasa hormat, tak sangka, keliru nak lawan ke tak..betul ke mamat anwar buat ni..dia kan pak sheikh, tak tau dosa pahala ke..maklumla..mungkin selama ni saiful juga adalah fanatik anwar dan menyangka apa jua yang anwar buat semuanya betul.

aku dah percaya..saiful dah tersedar..anda bila lagi??

Orang Muda said...

MC...x ada adab ke??
ini la ank didik nicky ajis..
perangai lebih teruk dari setan...
kepada saiful..kebenaran akan terserlah..

Anonymous said...

Salam.. bro tulun delete komen mamat sekor tu.. kan aku santau bagi mampus bru dia tau!

SESTER said...

MC_shaharul secara tak sengaja dah ter-iya-kan fakta bahawa Anwar is a homo. Whoops got ya there!

Like they say, "''Justice delayed Is Justice denied''

Ha, who's the pussy now, Nuar? I betcha gone 'limp' seeing your justice cannot be delayed!!!

MC_Shaharul said...

eh sape fanatik sape nie?krg duk kata aku,bukti pn xde ko diliwat,adoyai katun la lu org nie,hahaha...

MC_Shaharul said...

aku x fhmla npe la rakyat malaysia nie senang2 jer di bodohkn oleh si mamat nie..hehe..sbuah cerita yg sgt klakar,pndai sungguh dirimu berlakon...

Anonymous said...

MC SHAHARUL
dah la mc saharul,bape byk batang dah msuk dlm bontot ko?mc sharul belit la ko nie...kt dunia syiokk n bestla ko SOKONG PELIWAT,kt akhirat nnti terima la ko azab dia,NAMA baik jer...tp prangai cam sial,rasa cam nk sepak jer muke ko nie,ko ingt sume rakyat malaysia pcaye ker kata2 PELIWAT,org yg bangang JE PERCAYA MACAM KO...

amieieda said...

Salam SAIFUL,

Makhluk Perosak macam MC tuh ada dimana-mana. Merekakah yang menentukan Syurga@Neraka kita???

Insyaallah selagi saudara berada di landasan kebenaran, DSAI akan menerima balasan perbuatanya. Saya amat yakin dengan balasan ALLAH.

adf55650 said...

Yang sy hairan skrg, mengapa rakan2 Anwar dalam Yayasan Anda dan ABIM dulu langsung tak bersuara dalam hal ni?
Contohnya seperti Suhaimi Kamaruddin dan lain2 tu.
Mereka ni yang benar2 masak dgn perangai Anwar.
Jika mereka ini bersuara dgn jujur dan ikhlas di depan Allah, maka tak perlulah penyokong2 dan penentang Anwar semua ni membuat dosa bermaki2an saban hari.
Cerita Anwar ni bukan cerita sekarang. Dari 1971 lagi dah bermula.

Saiful Bukhari said...

Tidak mengapa, saya faham situasi saudara MC ini, kerna saya pun pernah berada didunia tersebut( (Tertuduh Maksum). Insyaallah, sama2 kita doa2kan agar insan spt saudara MC ini dapat melihat kebenaran satu hari nanti.

Terima kasih kpd semua yg sudi berkongsi pendapat.

Untuk berinteraksi dgn saya, blh add saya di Facebook(hanya akan accept valid profile sahaja). Tk. Salam

Anonymous said...

akhirnye aku tersesat jagk kat dlm blog c MANGSA LIWAT PALING POPULAR MALAYSIA DAN SATU-SATUNYA MANGSA ROGOL DAN LIWAT YANG TAK MALU MENGAKU DIRINYA DILIWAT DAN MANGSA LIWAT YANG MEMPUNYAI PAKCIK YANG PALING JAMBU SEKALI..haha

azrul said...

Saiful, insyaallah.. kebenaran tetap akan tiba. Anuwar amat terdesak begitu juga penyokong beliau. Makin lama makin mendedahkan tembelang diri beliau serta pengikutnya. Yg penting saiful bersabar dan sentiasa berhati-hati kerana penyokong puak ini sudah tentu tidak akan membiarkan dewa mereka ditelanjangi dan disabitkan.

Sdra MC, jika saiful yg pernah menjadi org paling dipercayai pun sanggup dikhianati oleh Anuwar maka sdra MC pula hanyalah pengikut bertaraf kuda belaan, jika jatuh atau ditimpa kesusahan maka menangislah sendiri. Sedarlah sebelum terlambat. Jangan membenci tapi berilah pertimbangan sewajarnya utk kes spt saiful.

Group 23, Kepala Lembu

Anonymous said...

Mc sharul!!!!Jubur busuk...

Saiful dah bersumpah dgn nama Allah SWT...Anwar bila lagi????
Hang tak pa la syok kena balun jubuq lebih2 lagi guna KY JELLY senang jer nak masuk tanpa meninggalkan kesan TAPI tidak DNA!!!

Kepala B**** pak hang..

Sahrul..

Anonymous said...

Assalammualaikum dan salam 1 malaysia.

Mula2 nak ucap tahniah pada saudara saiful kerana dengan beraninya melepaskan semua komen2 walaupun yang menghina dia.

Saya doakan semoga berjaya. jangan tunjuk kesian kepada anu wow tu. biarkan dia dijatuhi hukuman yang seberat2nya.

rasanya2 saudara dah boleh bacakan doa bala juga ni. sebab N.ajis dah endorse kata boleh. tapi jangan la pecah perut tapi pecah telur.

semoga berjaya mendapatkan kebenaran. berapa lama perbicaraan akan berjalan? start bila ye?

Blog Adun Bebas N46 said...

sdra saiful,

yakinlah bhw muslimin yg tak percayakan anwar akan terus mendoakn agar p'bicaraan akan tetap dilakukan...

kita terus berdoa agar allah akan segerakan p'bicaraan ini

jazakallah

hilbert said...

Salam sejahtera Saiful,

Kalau boleh usahlah dipercayai sangat dengan helah terbaru oleh pihak PKR ini kerana bagi saya itu semua adalah antara usaha mereka yang semakin terdesak. 25hb. January 2010 bukannya lama lagi. Itulah yang membuat mereka semakin gelisah.

Demonstrasi yang mereka adakan selepas solat Jumaat semalam juga saya lihat juga adalah sebagai usaha untuk melengah-lengahkan perbicaraan kes liwat itu. Jika dilayan karenah mereka itu, pasti selepas itu ada lagi tuntutan lain yang akan diketengah. Jika diturut sebagaimana demonstrasi yang diadakan itu, sudah tentu selepas itu mereka mahu mahkamah seluruh dunia pula untuk turut sama-sama membicarakan kes itu.

Saya sangat hairan dengan tindakan sesetengah ahli-ahli PKR yang sanggup menjaja kes liwat itu sehingga sampai ke tepi jalanraya. Apa mereka ingat kes liwat itu sama seperti menjual buah durian, buah rambutan, ikan kembung, ikan tenggiri ke nak dilelong dan dilaung-laungkan kepada para pengguna jalanraya. Letak tanda harga rambutan RM10.00 3KG, durian RM5 1 biji, ikan RM8 1KG, biar orang ramai yang membuat pilihan.

Kalau buah-buahan atau makanan lainnya bolehlah dibawa ketepi jalan untuk dijual namun perbuatan itu juga memang tidak digalakkan kerana ianya mampu mengundang bermacam-macam lagi kemalangan.

Lagi yang jadi tandatanya, kalau tak silap saya PKR lah yang begitu lantang sekali membuat demonstrasi jalanan bersama dengan PAS serta dua orang Sasterwan Negara yang mendesak kerajaan agar segera memansuhkan PPSMI tetapi kenapa pulak di kain rentang itu mereka tulis "WE LOVE DSAI"?

Ini kes yang seringkali ditangguh sehingga memakan masa yang begitu lama, jadi pihak yang mana didesak oleh pihak Syamsul Iskandar agar kes liwat segera dibicarakan secara serentak diseluruh negara sepertimana yang berlaku semalam tak ubah lakunya seperti desakan oleh orang yang telah kehilangan punca.

Tidak masuk akal sama sekali apabila meminta kes itu turut dibicarakan di Mahakamah Syariah serentak dengan di Mahkamah Sivil. Apa mereka ingat kes ini sama dengan buat rancangan hiburan di ASTRO dan TV3 ke? Mencari bakat baru sebagai penyanyi, buat rancangan One In A Million, Mentor, Akademi Fantasia dan lain-lain lagi jadi untuk memilih juara pada finalis akan dibuka undian SMS kepada penonton dirumah seluruh Malaysia untuk digabungkan jumlah undian yang diperolehi dengan peratusan yang diberikan oleh juri-juri yang kononnya profesional di studio. Adakah ini adil untuk industri muzik negara kita?

Maka begitu jugalah dengan kes liwat ini, seharusnya pihak-pihak yang ada dalam PKR hendaklah hormat akan undang-undang yang sedia ada dalam negara kita, fikirkanlah juga keadilan untuk orang lain, berilah peluang yang sepatutnya kepada pihak mahkamah dalam mengendalikan kes ini agar kebenaran dapat ditegakkan.

Kepada Saiful, semoga anda sejahtera selalu walaupun dimana juga anda berada, tabahkan hati selalu serta kuatkan keyakinan pada diri.

AnakMerdeka said...

MC, sebab itu perlunya diadakan perbicaraan. Kalau tak ada perbicaraan, macam mana nak tak tahu ada bukti ke tak.

Malangnya yang kena tuduh, berusaha keras agar pertuduhan digugurkan. Tanyalah kepada Anwar, kenapa dia takut sangat nak dibicarakan?

Satu lagi, MC pergilah tengok cermin dan tenung dalam diri sendiri. Kalau Saiful ada hati serupa yang dimiliki oleh MC, dia tak keluarkan pun tulisan yang penuh dengan kata-kata nista yang ditulis oleh MC tu.

Kalau ada rakyat Malaysia yang senang diperbodohkan, orang itu ialah dari species MC, yang sedang diperbodoh-bodohkan oleh Anwar.


www.anak2merdeka.blogspot.com

Anonymous said...

jangan mudah terpesona dgn juak2 pkr tu, dia orang bukan tuntut keadilan tapi memutar belitkan keadilan. teruskan perjuangan anda, yang batil pasti tewas yang benar pasti menang. takbir 3x.

EpOoL De DrAGoNiZeR said...

Kepada yang mengutuk Abg Saiful, tolong baca komen "mrf,11.59PM". Kata-kata beliau itu memang benar. Mungkin masih ramai yang tidak nampak akan kebenaran. Kerana itulah kita mahukan perbicaraan yang adil, yang tidak dipengaruhi oleh pro-kerajaan mahupun pro-Anwar. Yang kita mahukan adalah mahkamah yang pro-ALLAH. Memang susah hendak percaya insan sekerdil Abg Saiful yang menuduh insan se'gah' Datuk Seri Anwar Ibrahim. Lebih-lebih lagi tuduhan yang dibuat bukan mengenai rasuah ataupun penyelewengan, tetapi LIWAT. Jadi, saya mengharapkan kebenaran akan tertegak dalam kes ini. ALLAH HU AKBAR!!

Pakcik Mamau said...

dah..xpyah gaduh..berbeza pendapat ok lg..tp klu gdh kita semua gak yg rugi! menurut pakcik kita just tgu n lihat saje.hehehe..

Anonymous said...

Aku doa anwar masuk jail baru aman negara kita!!! Hai MC bukan kami yang bodoh hang tu yang bodoh terlalu taksub sangat dengan anwar tu. Memang tak baik menghukum tetapi terang lagi nyata dia takut sangat di bicarakan!!!

Hahahahahah Anwar Anwar berani kerana benar hang tak dapat selindung lagi

ady said...

asal kutuk si saifool kata taksub pada anwar ... apa la bodo korang ni ..apa korang ingat semua yg kutuk saifool ni taksub pada anwar ke .. cetek sungguh minda korang.. junior kena liwat ngan senior yg warak pon nak citer kat sini , ni lagi bodo punye citer.. itu junior nak lawan ngan senior pon pikir 2-3 kali ... pasai sama2 muda ..mesti junior kalah .. ni muka tak boleh lawan yg tua.. pikir2 ler ..pastu kena liwat gi report nak owang besar kat putrajaya.. apsal tak terus gi report kat jabatan agama.. hentikan ler citer si saifool ni kena tak boleh lawan , tergamam la dan macam2 lagi .. kalau dah takde iman dihati senang ler nak buek keje tu ..

Anonymous said...

Dear Saiful,
I am impresed that you allow comments that is harsh and against you to be published in your blog.
I wish our leader Zaid Ibrahim show the same maturity in receiving negative comments especially when he was one of those who marched for blog-freedom.
Ms.Eu Mei Fatt

Saiful Bukhari said...

Terima kasih pada semua yang sudi memberi pendapat, mempertahankan saya dan juga yg "mencaci" saya.
Semoga Kebenaran dapat ditegakkan.

Azrul, Group 23: Terima kasih. Insyaallah saya akan terus istiqamah dan bersabar. Teruskan perjuangan saudara dan rakan2 menegakkan kebenaran, dan melawan mereka2 yg hipokrit. Doa saya mengiringi saudara dan rakan 23. Salam perjuangan!

Anon12.35: Terima kasih. Blh rujuk disidebar. Ada detailnya.

YB Badrul: Salam YB, terima kasih kerana sudi melayari blog saya. Tahniah diucapkan diatas keberanian YB dalam melawan KEBATILAN.Saya tahu, bukan mudah utk berkorban, namun, Insyaallah YB, saya yakin, disebalik apa jua badai yg YB sdang lalui, sekurang2nya jiwa YB sudah berasa tenang. Saya tabik keberanian YB. Semoga YB sentiasa berada dalam perlindungan Allah swt dan Semoga yang lain juga diberi kekuatan spt YB. Salam perjuangan dari saya.

Anak Merdeka: Terima kasih. Semoga MC memperoleh kebenaran yg dicarinya.

Hilbert: Terima kasih saudara Hilbert dgn hujah serta analisis yang ditulis. Saya amat menghargainya. Semoga para pengunjung membacanya. p/s: Saudara ada Facebook? Jika ada blh kita berhubung. Disini kurang privasi. tk

Ady: Dari awal saya perhati saudara ini penuh dgn persoalan mengenai kes ini. Justeru, berdoalah agar kes ini dibicarakan dgn kadar segera, agar persoalan2 yg bermain diminda saudara itu terjawab juga akhirnya. Saya sudah lama bersedia utk beri keterangan Sekian.

Ms Euu: Thank you

adf55650 said...

Salam sdra Saiful,
Org2 seperti ady dan mc tu tergolong dalam puak cacat otak. Jgn layan sgt.

Puak2 ini mengharapkan Anwar jd PM semata2 untuk projek wang atas angin shj.

Pada puak2 ni, agama dan moral tolak belakang je. (Sbb tu suka main belakang). Yang penting ialah wang.

Inilah matlamat PR (Pakatan Rasuah)

Sdra Saiful, Saya mengenali Anwar Ibrahim sejak 1973 (Yayasan Anda). Dia mungkin tak ingat saya. Blogger PR pun saya kenal hampir semua. Mereka tak kenal saya sebab saya sentiasa bergelak ketawa dikalangan mereka tapi dalam blog saya berbeza.
Berbalik kpd Anwar, saya tau sgt perangai die lebih dari blogger2 biul ini.
Teruskan perjuangan saudara. Memang kalau sdra menang, blogger2 cacat otak ni tetap takkan terima. Biarkan mereka.

Salam

EpOoL De DrAGoNiZeR said...

http://fingerofthedragon.blogspot.com/2009/12/sumpah-laknat-saiful-bukhari-sudah.html

Lihat blog saya dan nilaikan sendiri kata-kata saya...

Salam kepada semua penulis blog juga kepada Abg Saiful...

Abdul Hayee said...

Ady: Aku memohon agar Allah memberi kamu taufik dan hidayah untuk menyaksikan kebenaran. Amin!

Anonymous said...

bro just bersabar je...
20years back...i really looked up to that fella as our future PM...but now...since the age of internet ni...saya sendiri dapat merumuskan bahawa that fella tu mmg benar membuat perkara terkutuk tu...bukti2nya terlalu banyak di internet.just lupakan je apa jua cacian orang ramai terhadap diri u dan keluarga ...yang penting keadilan ada ketika dimahkamah nanti.just be strong ....justice will prevail....pray to Allah SWT for guidance and justice.

mama bosan said...

my fren is a nyah. dia pnyer boyfren is somebody yang x tingal solat. so. whats new about life nowadays..?

at least brother saiful dah berani mengaku depan quran. no question ask.. abang nuar macamana?

Anonymous said...

buat saiful...

saya x sokong mana2 pihak...tetapi akhlak yg saudara tunjukkan dalam setiap komen balas amatlah beradab dan sopan.teruskan dengan akhlak yang mulia

to ady:mana akhlak anda??anda tahu kebenarannya?sila tunjukkan bukti.

to pakcik:sokong dgn kenyataan pakcik.

P/s:jangan biarkan syaitan meracuni pukiran kita..