Friday, July 24, 2009

Saksi yang tiada ditagih bersuara, Saksi yang hidup cuba dinafi bersuara..

*Terkini*: KUALA LUMPUR 24 Julai - Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan 2 September ini untuk sebutan permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membatalkan pertuduhan liwat yang dihadapinya dan perbicaraan penuh kes tersebut. - Utusan


Keadilan dan usaha mencari kebenaran tentang apa yang berlaku kepada mendiang Teoh memang perlu dan wajib dilakukan. Ia bukan sahaja untuk kes mendiang Teoh, malah yang lain juga. Diharap, dengan tertubuhnya Suruhanjaya Di Raja dan Inkues baru-baru ini, semua pihak dapat mengetahui kebenaran yang sebenar kelak.

Seperti diduga, dalam kekalutan kes mendiang Teoh ini, tertuduh(DS Anwar Ibrahim) mahu menjadi juara memperjuangkan keadilan dan kebenaran untuk mendiang.

Namun, pada hemat saya, DS Anwar Ibrahim tidak layak untuk bercakap soal keadilan dan kebenaran untuk mendiang Teoh kerana dalam masa yang sama, beliau cuba untuk menafikan hak saya sebagai pengadu/saksi utama untuk memberi keterangan(bersuara) di Mahkamah.

Ini kerana, Hari ini, pada jam 2.30pm, Mahkamah Tinggi akan mendengar permohonan tertuduh(DS Anwar Ibrahim) iaitu permohonan untuk MENGUGURKAN PERTUDUHAN(Gugur Kes) beliau SEBELUM IA DIBICARAKAN.

Saya tidak mahu mencampuri urusan/keputusan Mahkamah, namun apa yang saya mahu persoalkan disini ialah tindakan tertuduh yang telah memfailkan permohonan tersebut bulan lepas. Adakah layak tertuduh digelar pejuang KEADILAN dengan tindakannya itu?

Janganlah apabila nasib yang sama(mati) terjadi pada saya seperti apa yang berlaku pada mendiang Teoh, barulah masing-masing kelam-kabut mahu mencari kebenaran. Ketika itu, bak kata pepatah, nasi sudah menjadi bubur.

Peranan kami sama, iaitu sebagai Saksi Utama, cuma saya juga adalah pengadu dan skop kes kami berbeza.

Berani kerana benar. Kepada Allah saya berserah.


Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

SAIFUL BUKHARI

p/s: My deepest condolences to the late Mr. Teoh Beng Hock's family . May Justice and The Truth Prevail. R.I.P Teoh Beng Hock...


Pautan:

Truth for Teoh Beng Hock

34 comments:

hilbertmontell said...

Salam Sdra Saiful dan selamat pagi,

apabila kerajaan telah mengumumkan untuk bersetuju menubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagi menyiasat kes TBH, dalam pada itu juga saya melihat seolah-olah telah wujud suasana "ketidakadilan" kepada masyarakat khususnya rakyat yang teraniaya. seolah-olah ada trend pilih kasih disitu.

bagi saya, jika untuk kes mendiang TBH ini boleh ditubuhkan tribunal itu, jadi seandainya kes Saudara Saiful ini digugurkan, maka saya cadangkan juga agar ditubuhkan juga Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat..ini sangat penting, kerana melibatkan rakyat dan pemimpin politik.

hilbertmontell said...

...ada satu lagi, Anwar memang tidak layak langsung untuk bercakap pasal "keadilan".Banyak yang saya nampak beliau lakukan untuk tidak menepati ciri-ciri orang yang boleh bercakap pasal "keadilan".

...antaranya ialah..ketika upacara memperingati roh mendiang TBH, bagaimana dia sanggup untuk menundukkan kepala sebanyak lebih kurang 5 kali didepan meja yang menempatkan foto mendiang Teoh Beng Hock, kalau kita perhatikan betul-betul apa benda yang terletak atas meja tu semuanya benda yang ditegah dan diharam dalam agama Islam. Lihat, ada sebotol arak, kayu colok, dian atau lilin, dalam bungkusan plastik duit-duit hantu untuk dibakar, buah-buahan untuk roh mendiang TBH serta bahan makanan untuk tujuan yang sama.

Saya walaupun bukan beragama Islam, namun saya memang tahu segala apa yang telah dilakukan oleh Anwar, Azmin, ahli-ahli Pas serta orang Islam lainnya ketika upacara itu adalah satu kesalahan yang telah memesongkan akidah mereka sendiri serta para pengikut taksub mereka. Maka disitulah juga mereka telah berlaku tidak adil kepada agama mereka sendiri iaitu Islam apabila telah secara sengaja turut mengikut cara beribadat agama lain.

Jadi, bagaimana Anwar dan konco-konco beliau boleh bercakap tentang "keadilan"...

Ok saudara Saiful, selamat berjuang dan teruskan perjuangan anda. Kami akan tetap terus bersama anda demi keadilan.

Media Siber said...

hmm .. dah agak si anwar tu akan cari jalan utk tutup kes nie... rakyat tak tahu.. kalau benar kata-kata kamu selama ini.. maka tak perlulah dikesahkan menang perbicaraan kes di duniawi ini.. di akhirat.. anwar akan diadili..

AnTi AljUbuRi said...

Kesabaran adalah sifat yang terpuji, senang diucap tetapi berat untuk ditanggung. Sesungguhnya sabar itu sebahagian dari Iman. Sesungguhnya Allah menduga kamu dengan kesabaran .. Yakinlah janji Allah bahawa kebenaran pasti akan mengalahkan kebatilan !!!

Saya tetap bersama anda ..

.....dari Masjid Wilayah Persekutuan Jalan Duta

herrantings said...

the justice you require is not denied. It is DSAI's right to make any application he wants, as he is more deserving of a fair trial being the accused. and you will get your chance to express your grouses in court.
Teoh's case and yours is incomparable.

antipkrsarawak said...

SALAM...
NAMPAKNYA ANWAR BERPELUANG LAGI UNTUK CARI HELAH UNTUK LARI...

TANGGUH LAGI KEPADA 2 SEPTEMBER 2009.

HAKIM TU GENG ANWAR KOT!!!!!

HAKIM TERLALU BAGI MUKA KEPADA ANWAR! PONDAN PUNYA HAKIM!

Noor Faiza said...

"Demi masa, sesungguhnya manusia berada dalam kerugian kecuali orang yang beriman, beramal soleh, berpesan kepada kebenaran dan kesabaran"

Saudara Saiful, anda diuji lagi. Kali ini kes ditunda hingga 2Sep. Ingatlah 4 perkara diatas setiap kali terasa tertekan.

Memang benar kebenaran pasti akan diketahui kalau tidak di dunia, tentu diakhirat. Cuma, demi masa depan bangsa dan negara yang tercinta ini, marilah sama-sama kita mohon padaNya supaya kebenaran diketahui secepat mungkin.Insyallah...

jai said...

to herrantings,
maybe you would feel differently if you are in saiful's predicament right now...mmg la kesnya berbeza, tp pada mata rakyat biasa satu ketidakADILan telah berlaku....buat saudara saiful...mmg senang nak ucapkan perkataan sabar...saya bersimpati...i wish something could be dome to hasten you case...sikrullah saudara

Nani said...

Saiful ,

Kamu diuji lagi . Anwar munafikun Insya Allah takkan terlepas dari undang-undang . Anwar adalah manusia pembelit dan pelakon paling handal. Tiada orang Melayu pun di Malaysia yang telah menderhaka dan menghina 2 orang raja Melayu sebelum ini kecuali dia . Pada ketika itu Anwar berada dalam kerajaan .Melayu mudah lupa Dik , seperti mana kata TDM . Melayu tidak ingat peristiwa itu .Memang telah lama berlaku ; peristiwa pertama pada tahun 80an dan kedua awal 90an . Dia tidak layak digelar pemimpin dan dunianya hanya layak di penjara Kajang!! Dia akan mencari jalan melepaskan diri tapi tiada apa yang dapat menghalang kuasa Allah.Berdoa padaNya dan selalu lakukan solat tahajud .

Emptynest said...

Saiful we know you are telling the truth. Anwar's behaviour and delaying tactics shows a guilty man who wants to get away. All other bloggers/readers let's united and call for a perhimpunan to show support to Saiful and ask the court to speed up the case.

Tom Yam said...

Salam Saudara saiful,

sehari dua ini entah mengapa saya sedih apabila mengenangkan nasib saudara dalam kes liwat Anwar ini, masayarakat asyik bertanya dimana keadilan kes Teng beng Hock, hingga melupakan kes saudara,

Namun saya percaya kemana Anwar lari pun nama Saiful Bukhari tetap akan menjadi perkara yang menakutkan pada dirinya,Percayalah akan hadir hari kebenaran untukmu wahai adikku...Dimansa itu Anwar akan merasakan langit tidak selalu cerah untuknya, gunung bukan serendah untuk didakinya...laut bukan cetek untuk direnanginya...semoga safil dlindunggi allah selalu.amin

wénkt said...

1Julai telah bertukar menjadi 2September.

Bulan puasa, mesti ditunda lagi dgn alasan menghormati ramadan.

agaknya lah. 150% betul la kot.

Dr.Sid said...

What would you do if you see him around your place? I can’t blame myself if I go and fist his face because a liar deserves to be treated in such a way. Anwar’s drama in delaying his case is expected, but reading his statement in which he accuses the Prosecution whom delayed was due caused is just another bullshit thing I had ever come across with. Whose part was on actually the reaseon why this case being postponed day after day?

In his recent post he accuses the prosecution who had purposely delay this case as not being coorperative in his demand to acquire sample evidence of the case subject. Anwar Ibrahim, the law was made is not meant to be twisted. If the prosecution hand over the evidence, you will fraud the evidence together with your medical team.

Reason no.1 why we should not hand you the sample;

The DNA sample is crucial. Even DNA act was amended just to constrain any fraud from being committed. If the prosecution hands over the sample, the possibility of DNA duplicity cannot be avoided. Another evidence may arise later after Anwar acquire those sample. This “new evidence” will weakens the prosecution. Note that in criminal trial, proving beyond reasonable doubt is the burden of proof lies on the part of the prosecution. Its like pointing a needle to a gas occupied balloon. A slight doubt could end the prosecution’s line and Anwar escapes just like that.
After CPC has been amended, the defense counsel now can acquire evidence from the prosecution. Long time ago it was not allowed by the law. Anwar is using this opportunity to gather all evidence from the prosecution to enable him to coordinate his next moves. He will then creates so many “stanger elements” which will grasp down prosecution’s aim to prove beyond reasonable doubt. One DPP told me that this section (newly amended) has allowed so many lawyers to do fraud in the court. The government needs to re-view this law.
Anwar is using every hole he has to delay his trial by the appeal process, the request to transfer his case and etc. This will slow down momentum of the trial. Prosecution’s witnesses i.e the doctor, the police, the I.O ( Investigation Officer ) will finally upset because they come to the court everyday to give their testimony but after all of the sudden, the case is to be postponed again and again. As time goes by, many of these wittneses are no longer capable to go to the court because they also have their very own commitment. And finally the case will be set aside without judgment. Anwar escapes.
The question which Anwar might want to answer himself is whether he wants speed trial to prove that he is innocent or he is to afraid to go to jail again. If he believes that he is innocent, why afraid? Please stop this drama, Mr.Anwar Ibrahim. It is a crystal clear tactics that even a 6 year old boy could reads it.

You did not swear in the name of Allah that you had never sodomised Saiful.
Your “tulang belakang” thing was a pretty smart move. Yeah right you nearly got us with that.
Azizah, you are a very brave personality and a patient wife, I salute your character.
Sulaiman Abdullah the “religious lawyer” pulled himself out from your defense team, too much to say bout that, ha?
Don’t worry Anwar, sooner later the truth will reveal itself, just like the t4tbh reveal himself. You will be extinguished just like Lut’s people in Sodom city being washed out by Allah.

Brace for the hard times, Saiful. We are with you.

http://writtenbyhim.wordpress.com/

eXception said...

Saya cadangkan agar semua bloggers BPN desak kerajaan buat Suruhanjaya Siasatan Di Raja Berhubung Kes Liwat Anwar. Mana boleh Teoh sahaja dapat pembelaan oleh Suruhanjaya tsb. Bagaimana ada yang setuju? Jika kerajaan boleh tunduk dgn desakan pembangkang, mengapa tidak kita yang menyokong kerajaan dari belakang?

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

indavao said...

hi... just dropping by!
http://www.fileafro.com
http://mobileandetc.blogspot.com
http://kantahanan.blogspot.com

Cheguman said...

Anwar bukan sahaja gagal sebagai pemimpin malah gagal sebagai manusia!

kadiology said...

saiful, kalau kes ni batal jugak, hang buat aje buku, lepas tu buat road show. jelajah satu malaya. tengok anwar berani saman tak.

Saiful Bukhari said...

SEMUA: Terima kasih. Maaf lambat reply, internet sy bermasalah sdkt.

Media: Kebenaran tetap kebenaran.

Hilbert: Terduduh adalah seorang yang sangat hipokrit. Double standard. Mengenai upacara tersebut, terima kasih diatas pendapat dan info yang diberi. Semoga ramai yg membuka mata.

Anti: Saya redha.. Sabar juga adalah senjata bagi seorang mukmin.

Heranting: "the justice you require is not denied" To date, I've been waiting for 394 days.

PKR Swk: Wallahualam.. Harap2 tidak

Faiza: Terima kasih diatas nasihat dan sokongan. Saya amat menghargainya

jai: Terima kasih

Nani: Terima kasih

Emptynest: Very much appreciated.

Tom yam: Saya redha. Namun, percaturan Allah itu amat cantik dan penuh hikmahnya. Sama2 kita doa dan nantikan. Terima kasih

Wen: Walau berapa lama pun terpaksa sy tunggu, sy tidak akan mengalah, tetap bersemangat

Dr Sid: Thank you

Exception: Terima kasih.

Cheguman: Semoga beliau bertaubat

Saiful Bukhari said...

Kadio: Sedang dlm pembikinan, 60% sudah siap. Bukan sekadar kes, lebih drpd itu. Terima kasih diatas cadangan.

PaKMie said...

Walau apa pun, rakyat yang waras sdh dapat menilai siapa Anwar sebenarnya. Byk lagi kemungkaran lain yg beliau lakukan tetapi terlepas dri undang2 dunia. Syabas saudara saiful, bagi Pakmie anda adalah penegak kebenaran.

Anwar sdh tewas, pada mata rakyat Anwar sdh tewas dan kebenaran sebenarnya ada pada anda dan Pakmie yakin. Tetapi kerana tertuduh seorang pemimpin politik yg amat licik maka kebenaran yg ada pada anda selalu diputarbelitkan demi kepertingan politik mencari pengaruh kuasa dunia. Apa pun sabar Saiful, Allah SWT tahu geri geri hati kamu dan gerak geri Anwar. Kebenaran tetap terserlah didunia dan diakhirat itu janji Allah SWT kepada kita semua.

Asalamulaikum dan salam sejastera rakan2 seperjuangan. Kami dari BPN selalu mengikuti perkembangan kes ini dan tetap bersama anda!

Pakmie.blogspot.com

Saiful Bukhari said...

Pak Mie: Terima kasih Pak Mie. Segala yang baik datang dr Allah. Saya hanya menjalankan tanggungjawab sbg hambaNya. Insyaallah, saya akan tetap bersabar.

GOMO said...

SALAM BRO...
MANTAP DAN TAJAM ARTIKEL LU NI.

SEMEMANGNYA DAH BANYAK SANGAT KEISTIMEWAAN YANG ANWAR NI NIKMATI SEPANJANG KES LIWAT INI.

KADANG-KADANG AKU FIKIR MACAM ANWAR NI PULAK MANGSA LIWAT DAN KAU NI TERTUDUH.

MANA TAKNYA....DARI A SAMPAI Z NI SEMUA ANWAR YANG DI MANJAKAN. KEADILAN MACAM MANA???

TAPI GUA TAHU BRO..LU MEMANG SEORANG YANG PENYABAR DAN KUAT SEMANGAT.

ALLAH SENTIASA BERSAMA LU BRO...DAN KAMI SEMUA SIAP SEDIA DALAM MENYUARAKAN KEADILAN BUAT LU...

chaples said...

bukak rule of high court 1980.order 14.baca elok2.kita ada undang2

Arif Omar said...

DSAI TAKKAN DAPAT LARI KEMANA. LAMBAIAN SUNGAI BULOH HAMPIR TIBA

suria said...

Salam saudara saiful,
Saya ada kemuskilan diharap saudara dpt menjawapnya. Tempoh hari saiful menyatakan pihak pendakwaraya telah menyerahkan semua bahan dan dokumen bukti (kecuali DNA dan Video keterangan saiful) kepada peguambela anwar. Tapi kenapa timbul isu pihak peguam bela anwar belum menerima sebarang bahan bukti?

Putera Hijau said...

Kalau kita lihat dari mata zahir sekali pun Anwar Laknatullah ni sedang cuba nak divert perhatian kita pada isu lain.

Tapi sebenarnya dia bukak pekung dia sendiri satu persatu..itu pada mereka yang nampak la kalau guna mata hati..

Masalahnya, ramai lagi antara kita yg masih tak perasan dgn orang tua gila jubur ni punya kelakuan..

Tapi takpe boy... orang luar sini makin nampak jelas permainan dia. Dia akan terbelit sendiri nanti.

If not here..akhirat satu KEPASTIAN!!

Saiful Bukhari said...

chaples: Jika mahu gugur kes sebelum bicara, lebih baik tidak perlu ada Mahkamah di dunia ini.Sekian.

suria: Setiap permohonan perlu didengar dan diputuskan. Setiap permohonan juga memakan masa. Meminta sesuatu yg mmg tidak akan dapat pun akan memakan masa. Kerana, setiap penghakiman boleh di buat rayuan. Cth Mahkamah Tinggi tolak, rayu di M.Rayuan, M.Rayuan tolak, rayu di M.Persekutuan.

Saiful Bukhari said...

chaples: Jika mahu gugur kes sebelum bicara, lebih baik tidak perlu ada Mahkamah di dunia ini.Sekian.

suria: Setiap permohonan perlu didengar dan diputuskan. Setiap permohonan juga memakan masa. Meminta sesuatu yg mmg tidak akan dapat pun akan memakan masa. Kerana, setiap penghakiman boleh di buat rayuan. Cth Mahkamah Tinggi tolak, rayu di M.Rayuan, M.Rayuan tolak, rayu di M.Persekutuan.

chaples said...

prosedur mahkamah tak semestinya each parties kena fight dalam court.tu undang2.and tu undang2 digunapakai satu dunia.kau xboleh nak buat undang2 ko sendiri yang ko rasa konon adil.semua pihak kena diberi ruang.a person is innocence until proven guilty.so sekarang,bila permohonan tu dibuat,bukanlah sekonyong2 je.semua mesti dengan segala evidence,alibi.kalau evidence pun dah buktikan seseorang tu tak bersalah,buat apa nak dibicarakan.
tak tau,belajar.jangan buat pandai

Saiful Bukhari said...

Chaples: saya doakan supaya perkara yang berlaku pada saya ini, tidak berlaku pada saudara atau ahli keluarga saudara. Usahlah menegakkan benang yang basah dan jadi hipokrit. Berani kerana benar.

chaples said...

apa yang dipertahankan ialah undang2.adakah benang yang basah itu undang2?siapa yang tak mahu ikut undang2 sekarang?takut dengan bukti?

Saiful Bukhari said...

chaples: kalau DPP tidak bantah, maka seluruh kes jenayah di negara ini akan terjejas. Mereka blh ikut penghakiman tempoh hari. Sejak bila tertuduh dan para penyokongnya patuh pada undang2? Adakah Bicara di luar Mahkamah itu ikut undang2? Menghina mahkamah dengan makian itu ikut undang2?

IdrisMobin said...

Kalau ditangguhkan lagi kes saudara.. saya ingin mencadangkan kepada semua forumer yang menyokong saudara supaya bersatu untuk bertindak dengan mendesak kerajaan metubuhkan Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat Anwar Laknatullah ini demi keadilan saudara Saiful. Semoga ALLAH menegakkan Kebenaran. Amin.

tOpeQ said...

chaples.. ko igt anwar tu ikut undang2 ke?? nasihatla anwar 2... hukum Allah pun dia main2 kan.. apetah lagi undang2 rekaan manusia yg ko nak pertahan kan....