Wednesday, June 24, 2009

[SAH] DSAI ke Washington DC 25hb Jun, Perth 11hb Julai.

Sebelum ini, saya ada menyatakan bahawa ada ura-ura mengatakan bahawa DSAI akan berlepas ke Washington D.C pada 25hb Jun 2009. Hari ini perkara tersebut telah disahkan di laman blog(klik) beliau dimana beliau akan menghadiri sebuah persidangan anjuran US-Muslim Engagement Project(pro-barat).

Memandangkan tarikh perbicaraan telah ditunda pada 8hb Julai 2009, jadi saya tidaklah terlalu bimbang oleh kerana sebelum ini tarikh perbicaraan adalah pada 1hb Julai 2009(risiko pulang lewat tinggi)

Terbaru, saya mendapat maklumat dari laman web ini mengatakan bahawa beliau akan menghadiri persidangan “Islam and The West” di Perth Australia pada 11hb Julai 2009. Klik pada gambar/laman web ini:


11 Julai? Bukankah Mahkamah telah menetapkan 8 Julai ini sebagai hari perbicaraan?
Kemungkinan, beliau telah begitu yakin bahawa Mahkamah akan mengugurkan pertuduhan pada hari tersebut.

Ini kerana pada 8 Julai ini, Mahkamah akan mendengar permohonan beliau untuk membatalkan pertuduhan(Gugur pertuduhan) terlebih dahulu. Jika Mahkamah menolak permohonan beliau, barulah perbicaraan akan dimulakan pada hari yang sama.

[Ulasan saya] Sampai bila beliau(VVIP) perlu diberi layanan istimewa? Bebas ke serata dunia walaupun sedang menghadapi pertuduhan/perbicaraan Mahkamah yang amat berat. Jika kes ini gugur sebelum ia dibicarakan, bagaimana pula dengan hak saya(rakyat biasa) sebagai pengadu/mangsa?

Saya tidak akan mengalah!

Allah swt Maha Adil lagi Maha Berkuasa.


Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

SAIFUL BUKHARI


Pautan:

WARKAH
untuk DSAI dari seluruh rakyat Malaysia
The Unspinners
Anwar Ibrahim, kenangan manis di Tivoli Villa - oleh Dr Novandri

36 comments:

AloQStaQ said...

Nampak macam Anwar ni mudah sangat nak main-mainkan mahkamah, bila kena tang orang lain, dialah juara menghentam (contoh : Kes VK Lingam, Altantuya etc,etc) Tapi, bila kena tang dia, cabut lari sana sini tak cukup tanah.

Kalau Anwar masih lagi terus berdalih dengan cara melengah-lengahkan perbicaraan, kerajaan sepatutnya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas. Ini adalah kes yang penting dan memerlukan satu perbicaraan yang segera demi kebaikan seluruh rakyat.

Khususnya kepada Saiful sendiri yang telah menunggu begitu lama untuk kes ini mula dibicarakan.

Apa yang diharapkan, semoga Saiful terus tabah dan terus berani mempertahankan hak, menolak yang bathil dan secara langsung mahupun tidak langsung menyelamatkan negara ini dari seorang "MAKHLUK PEROSAK!"...

Allah bersamamu Saiful.


AloQStaQ
http://AloQStaQBlog.blogspot.com

The Unspinners said...

Bukankah Anwar ada nak mohon mahkahamh mintak bukti original pada 1 Julai juga?

Dia nak bukti ori untuk bakar bukti ... hehehe

Baca terbaru dari kami: Mubahalah tak mau, Mahkamah tak mau

megatjohari said...

kalau ikut logik akal , mahkamah akan buang kes sebab tak ada bukti kamu diliwat dsai . dan dsai berhak utk meneruskan saman malu terhadap kamu .
bertaubat sebelum terlambat .

shonzu said...

Megat johari... belum kena dah 'sakit'??

Saiful Bukhari said...

Aloqstaq: Saya tak mahu mengharap sgt kpd2 pihak2 berkenaan.. Justeru, sy Cuma mengharap dari Allah s.w.t shj dan sentiasa sabar. Setiap yg berlaku itu pasti ada hikmahnya. Terima kasih diatas sokongan saudara.

The Unspinners: Yup, 1 Julai dia nak mohon bahan bukti ORIGINAL sblm bicara. Itulah ''KEADILAN''.
Terima kasih diatas sokongan saudara, satu tajuk artikel yg menarik.

MegatJohari: Jika tiada bukti takkan beliau blh didakwa. Jika benar tiada bukti, mengapa mohon meminta BAHAN2 BUKTI ASAL? kenapa berdolak dalih utk menghadapi perbicaraan? Dimana hak saya sebagai pengadu/mangsa utk diberi peluang memberi keterangan? Adakah ini yg dinamakan KEADILAN?

pis said...

megat ni talibarut dap. megat bukan orang islam kut. majoriti umat islam malaysia mendoakan saiful. kepada pihak berkenaan tolong rampas passport anwar.

Aku said...

salam,

keadilan dia orang double standard as usual.penyokong anwar pulak hanya memperjuangkang keadilan utk diri diaorang dan idol dia orang iaitu anwar.. kalau kat org lain, semua x betul..seolah2 anwar maksum lebih dari nabi..

sayyidina ali pernah dicuri baju besinya oleh seorang yahudi.walaupun umum mengetahui beliau ialah menantu dan sepupu serta sahabat rasulullah dan of course sayyidina ali takkan berbohong, tetapi beliau tetap masuk mahkamah untuk membicarakan kes tersebut. beliau tak tolak pun..beliau tak cakap pun yg beliau sahabat rasulullah dan tak payah masuk mahkamah. dan kerana tiada bukti kukuh bahawa yahudi itu mencuri baju besi sayyidina (walaupun pada hakikatnya sayyidina ali tidak berbohong) ,, beliau akur dengan keputusan mahkamah dan tak hina pun mahkamah berat sebelah etc.. ini sahabat nabi tahu tak?? anwar tu sapa pulak?? habuk kat kaki nabi pun kita x layak nak jadi.. ini tiba2 demand lebih2 macam dia tu maksum gila!


please la, nampak sangat si anwar tu cuba nak lari dari perbicaraan.. semakin terang belang kotor yg dipermainkan oleh si makhluk fahaman islam liberal ni.
nampak sangat anwar tu pengecut dan suka putar belit minda penyokongnya yg buta..


saiful, saudara jangan gentar.. jika saudara benar2 yakin saudara berada di tempat yg benar, berjuang habis habisan demi maruahmu, agama bangsa dan negara..

ya allah berikanlah kekuatan dan rahmat Mu kepada hambaMu saiful bukhari dalam memperjuangkan maruahnya yg telah dizalimi ameen..

Muhammad Azli Shukri said...

jelas, mahkamah sudah terpengaruh dengan sentimen anwar,

QasehNuryz said...

Salam Saiful,

Haprak punya Anwar.

Sy doakan mahkamah akan meneruskan kes ini pada 8 Julai.Biar si haprak ni tahu tinggi rendah langit tu.

Doa kami rakyat malaysia mengiringi anda,Saiful.Kami mahu Anwar 'MASUK KE SANA' semula

Putar Alam said...

beliau akan sedaya upaya untuk menyelamatkan diri beliau...


banyakkanlah bersabar sahabat ku...
sesungguhnya Allah itu maha adil lagi maha berkuasa

www.keluarasap.blogspot.com

Amin Baek said...

salam..yg dak anwar ke luar negara banyak2 ni nape...tol ngan cdgn di atas..rampas passport dia..apa yg ada pada dia sehingga mcm2 kelebihan di berikan..leh tangguh2 perbicaraan,leh demand sumting dr mahkamah..haprak btol

anwar nk ke oversea.!!!jgn kene H1N1 sude!!!..hahaha

Altobeta said...

sampai skarang ni saya tatau sape betol sape salah. kalu pun keputusan mahkamah nnt salah sorg menang. tak leh nak percaya 100% jugak. pepun gud luck lah ye.

Cheguman said...

Saya setuju dengan logik akal MegatJohari. Memang logik dan patut Anwar menyaman Saiful selepas ini jika Anwar tak bersalah.

Bukan Saiful sahaja perlu disaman. Azizan, Ummi Afilda, Tun Mahathir dan ramai lagi juga wajib disaman.

Tapi, kenapa Anwar tak saman? Sanggup dia duduk dalam penjara 6 tahun?

Perlu diingat, Ummi Afilda tidak menulis surat layang sebaliknya beliau menulis surat rasmi lengkap kepada Tun Dr Mahathir yg menjadi PM ketika itu.

Walaupn Anwar tidak disabitkan oleh mahkamah kerana keputusan juri 2-1, namun hakim yang terlibat mengakui bahawa itu tidak bermakna Anwar tidak bersalah. Sebaliknya berlaku kesilapan teknikal dalam perbicaraan tersebut.

Final: Kalau tak bersalah, buat apa nak takut?

KOMANDO BRIGED MOHON SETIA said...

kalau kes gugur 8 julai ini saya kerisputera akan lakukan apa2 saja utk pastikan anwar bangsat tak kan terlepas!!!
saiful!!! ko tau tak aku dah tak tahan lagi dah ni!!! 1998 aku darjah 6 time tu aku tak tau apa sebab aku budak lagi,aku sokong dia tapi 2009 kerisputera amat yakin si bangsat anwar artturk ini akan ke sungai buluh atau ke liang lahad!!! aku rela mati demi perpaduan umat melayu!!!

mohon restu pembaca semua!!!

Saiful Bukhari said...

pis, Amin: Terima kasih. Susah nak rampas sbb beliau "VVIP"

Aku: W'slm saudara, Terima kasih diatas doa dan sokongan saudara. Saya tidak akan putus asa!

Azli: Harap2 tidaklah..

Qaseh: W'slam, Terima kasih..

Putar: Terima kasih diatas sokongan saudara melalui blog sauadara. Semoga Allah membalas jasa2 saudara.

Alto: Perbicaraan ini bukan hanya utk saya, tetapi adalah utk seluruh rakyat, tidak kira sama ada yg menyokong atau tidak, kerana semua mahukan KEBENARAN.

Cheguman: Terima kasih =), harap saudara megat membacanya.

Komando: Terima kasih diatas sokongan dan semangat yang saudara berikan. Sama2lah kita berdoa semoga kes tidak digugurkan

kadiology said...

cheguman.

hahaha anwar nak saman umi hafilda? dengan pompuan mulut belecok tu pon anwar takut! tapi seperti semua maklum, anwar pi guna penjawat awam (pengarah dan timbalan pengarah cawangan khas) untuk ubah pengakuan umi hafilda tu dari liwat kepada tidak di liwat.

anwar baru PM masa tu, tapi dah salah guna kuasa ugut orang?

tindakan anwar kalau di perhati banyak kali nampak macam tindakan ORANG BERSALAH!

princeshetaki said...

kuatkan semangat abang saiful. tuhan sentiasa membantu orang yang berada di pihak kebenaran, cepat atau lambat kebenaran pasti akan menang.. InsyaAllah.. saya sentiasa mendoakan yang terbaik buat abang saiful. salam

PalestinIsOneFromJewBcoz2PartyKnowWhatIsIslamPower said...

AKU penyokong bn/umno tp

tak tau la kan
tp aku rasa ko x diliwat..

sebab ko letak video kat blog ko

'kau mengaku diliwat..' apa psikologinya... ko tak malu ke..

mengaku dizina pun malu apatah
lagi ...

boleh ko ngaku ko ada onani tak
bersumpah...ko tak malu ke

ko trap dia secara real ke..
pening kepala..

hilbertmontell said...

Salam sdr Saiful,
...semoga anda sejahtera selalu.

Apa yang dibimbangkan ialah takut nanti Mahkamah Tinggi akan jadi seperti Stadium, kes liwat akan jadi bagaikan bola...akan ditendang, disepak, ditanduk dan dilontar.

Manakala hakim ibarat seorang pengadil yang sentiasa terdedah kepada cubaan tertentu untuk mempengaruhi sebarang keputusan perlawanan.

Anwar pulak umpama penjaga garisan yang sibuk bermain buah dadu dengan jurulatih ditepi padang.

Rakyat pula akan jadi seperti penonton yang terbahagi dua...satu sokong pasukan A, manakala satu pihak lagi sokong pasukan B.

Dalam stadium, tau-tau sajalah...bagaimana keadaannya apabila ada perlawanan bolasepak diadakan, tentu riuh dengan gelagat penyokong masing-masing.

Dalam stadium kekadang pengadil apabila mengambil serta membuat sebarang keputusan seperti mengenakan tindakan kepada pemain yang dianggapnya telah melanggar peraturan, bukannya boleh diterima 100%.

Kadangkala ada juga pengadil yang tertiup wisel tanpa disengaja. Kadang-kadang keputusan yang dibuat lebih dipengaruhi oleh berbagai-bagai perasaan.

Namun apa yang saya harapkan agar kes liwat ini nanti tidak akan jadi seperti buah getah yang meletup dan pecah berderai diudara sebelum jatuh keatas tanah.

Diharap juga supaya para hakim yang arif jangan membiarkan seluruh rakyat melihat institusi mahkamah sekarang seolah-olah seperti berada dalam kawalan Anwar.

Kalau terus dilayan semua permohonan yang Anwar kemukakan, maka sampai dunia kiamat pun kes ini tidak akan selesai.

Tunjukkan bahawa mahkamah benar-benar bebas agar kewibawaan para hakimnya tidak akan dipertikaikan dikemudian hari.

Kepada Saiful, andaian saya bahawa Anwar sebenarnya telah kecundang dalam kes liwat ini pada pusingan pertama (pusingan pertama merujuk kepada 01 Julai 2009).

Sebabnya ialah apabila dia enggan masuk kedalam gelanggang walaupun dengan sebelah kaki, pada hal saudara Saiful sudah lama bersedia untuk berdepan dengan dia.

Untuk pusingan kedua nanti tidak taulah...ADA BERANI KE DIA atau dia akan meneruskan sikap pengecut dia itu untuk hadir ke mahkamah pada 8 Julai depan.

Biar apapun, harap saudara Saiful terus bersabar. Disini kami akan terus menyokong perjuangan anda.

NipsNips said...

kalau al-juburi wal-liwati ni TERLEPAS, akan aku pastikan sumpah-seranah-makian tidak terkira dihamburkan keatas dirinya dan semoga segala sumpah-seranah-makian itu menjadi kenyataan..akan ku hamburkan penulisan penuh kesialan atas perbuatannya ini..

setan bertopengkan manusia ini tidak layak bebas di dunia!

Saiful Bukhari said...

Kadio: Harap ramai yang membacanya
Prince: Terima kasih
Palestin...: Berani kerana benar. Disebabkan saya dimalukan lah saya bersumpah.

Hilbert: Satu perbandingan yang menarik, tidak pernah terlintas difikiran saya. Diharap, ''pengadil'' perlawanan bertaraf dunia, tidak terpengaruh dgn mana2 pihak dan yg paling penting TEGAS.

Diharap pihak2 yg "berkenaan"
membaca tulisan saudara ini agar sesuatu dpt dilakukan.

Insyaallah saya akan bersabar, sama2 kita doakan supaya perbicaraan dapat berjalan.

Dan yang paling penting, harap2 pihak lawan hadir ke "stadium" kerana peyokongnya mesti ramai yang akan hadir. Jgn lah menghampakan para penyokong.

Nips: Allah Maha Berkuasa, sama2lah kita berdoa dan lihat kekuasaan/kebesaran Allah s.w.t.

Pejuang Bangsa said...

saiful,

PB menyokong perjuangan saiful mencari keadilan .. Insyallah saiful, Allah bersama di pihak yang benar .

GOMO said...

SALAM BRO...
KITA SEMUA TETAP AKAN BERJUANG MENUNTUT KEADILAN BUAT LU BRO.

SI ANWAR NI AKAN CUBA BERBAGAI CARA BAGI MELENGAHKAN KES LIWAT INI.

WALAUBAGAIMANAPUN MAHKAMAH PASTINYA AKAN MENJALANKAN KES LIWAT INI. TIDAK ADA GUGUR NYA KES LIWAT INI.

JIKA MAHKAMAH MENGUGURKAN KES LIWAT INI MAKA KITA SEMUA AKAN TERUS BERJUANG DALAM APA CARA SEKALIPUN BAGI MEMBERIKAN KEADILAN BUAT LU BRO...

HARAP LU SENTIASA SIHAT DAN DALAM KEADAAN YANG SELAMAT!!!

Pejuang Bangsa said...

Kepada saiful,

saya membaca di dalam blog pahang daily ,beliau ada mengatakan Saiful Bukhari Azlan telah membuat beberapa panggilan ke Kementerian Pertahanan (Mindef)ketika selepas pulang ke rumah selepas membuat laporan polis.

isu ini telah dimuatkan di dalam suara keadilan ,dan pastinya ia akan menguatkan lagi hujah mereka bahawa ini satu lagi konspirasi.Dakwaan ini jelas berniat jahat malah tanpa bukti yang kukuh blog itu menyiarkan berita palsu itu .

Semoga Allah yang maha mengetahui dan melihat bersama di pihak yang benar .

salam perjuangan

kadiology said...

kepada penyokong anwar. sila berfikiran terbuka dan fikirkan.

umum tahu anwar sejak kebelakangan ni hanya sebok dedah pada media tentang isu 'tiada kecederaan' di dubur mangsa hasil dari laporan pusrawi dan HKL.

isu 'tiada kecederaan' ini di tafsirkan oleh para peguam anwar sebagai 'tiada tusukan atau liwat'. lalu mereka menghebahkan berita ini kepada media tanpa melalui perbicaraan dahulu. (ini bukan subjudice ka?)

tapi kalau di fikirkan balik, peguam anwar meminta salinan ASAL CCTV dan laporan kimia serta DNA. kami di beritahu anwar sudah ada pon laporan tersebut tetapi ianya adalah salinan dan bukan asal.

isunya sekarang, memandang anwar dah ada bukti bukti tersebut, kenapa anwar hanya dedah laporan 'tiada kecederaan di dubur'? kenapa tak dedah sekali laporan DNA dan CCTV? kenapa membuat pendedahan selective sahaja?

penyokong anwar boleh komen tak?

Saiful Bukhari said...

Gomo: Terima kasih

PB: Pahang Daily? Masih berkredibiliti kah berita dari pahangdaily? Terutamanya 6 artikelnya sebelum ini yang mengatakan saya sgn sakit tenat, memakai tiub dibadan utk buang air besar akibat sumpah laknat.

Kadio: Semoga terbuka minda mereka

Reza Pahlavi said...

Mohon nasihat kalau saya mengarahkan operasi menangkap tentera Amerika di negeri di bawah Pakatan Rakyat iaitu negeri Pahang untuk dijadikan tebusan jika Amerika Syarikat memberi perlindungan kepada Anwar dari dibicarakan. Berani betul mereka membawa tentera kuasa asing durjana itu ke negara ini!

Adapun tentera Amerika yang terkena selsema babi itu akan dibunuh serta merta, sementara yang berjaya ditangkap akan dijadikan tebusan. Sekian, terima kasih.

Abu said...

AKU X SOKONG ANWAR MAHUPON BN...MAHUPON AWAK EN SAIFUL...AKU SOKONG PAS...TP KALAU BENARLAH AWK DILIWAT, BERJUANGLAH HABIS HABISAN...KALAU BENARLAH AWAK TIDAK DILIWAT...BERTAUBATLAH SEGERA...

INI PANDANGAN AKU :
kemungkinan awk diliwat : 40%
kemungkinan x diliwat : 10%
Kemungkinan awk dipergunakan/diugut/ : 50%

Sulaiman ismail said...

salam

Jika dahulu setelah peguam DSAI gagal memohon rayuan terhadap kes liwat, akhirnya pada tahun 2004 beliau berjaya dalam permohonannya dan dibebaskan atas dasar teknikal oleh hakim mahkamah rayuan.

Perkara tersebut berlaku setelah Pak Lah menemui Bush.

Sedang beberapa hari lagi permohonan DSAI untuk mengugurkan kesnya, Obama pula menalipon DSN. Maka, tidak mustahil Mahkamah dalam penghakimannya akan memihak kepada DSAI.

tambah pelik apabila DSAI seolah begitu yakin bahawa beliau akan dibebaskan ...kalau tidak mana mungkin beliau awal awal lagi sudah merancang untuk hadir ke forum antara peradapan di Melborne.

wa Allahu'alam

donplaypuks® said...

Apa you bimbang?

Kalau DSAI lari, kes kamu dah bukti. Kalau tak lari, kamu ada 'your day in court."

Sebelum kes ini di dengar di Makhamah, mengikut Perlembagaan Malaysia dan Undang Undang, DSAI tidak salah. Terjatuh kepada kamu, polis dan AG untuk 'prove your kes' in Court.

Sama juga kalau Raja atau Rakyat!

So, soal "hak saya(rakyat biasa) sebagai pengadu/mangsa?" tidak tertimbul sekarang!! Prove your case first!!

nufa said...

kepada
Aloqstaq: DSAI bkn cabut lari.. semua orang tahu dia ke mana.. cuma dia mempunyai alasan yg lagi besar, tanggunjawab lagi besar.. lagi pun.. mahkamah membenarkan..

kadiology: saya bkn penyokong Anwar, atau pun Saiful, namun sya berminat dgn kes ini.. bagi sya. .itu hak individu, DSAI tdak mahu menghebohkannya.. kerana mungkin bagi pendapat saya, dia ada agenda lain, dan mungkin juga, baginya, orang ramai lagi senang faham bahawa: "tiada Kecederaan" berbanding maklumat mengenai DNA dan sewaktu dgn nya..

namun yang semestinya:
Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

Allah swt Maha Adil lagi Maha Berkuasa.

Quote dri Saudara Saiful

Ampun Tuanku said...

aku tak mau terpperangkap dgn permainan yang telah berlaku.siapa pon tak tahu kebenaran.masing2 mengaku dia pihak yang benar.hujah? masing masing ada hujah. yang pasti Allah maha mengetahui.ingat Allah buta? :

1. adakah saiful di liwat anwar?
2. adakah saiful tidak diliwat sesiapa?

darul ehsan today (det) said...

PUKIMAK punya anwar, lagi mau lari aaa...

MAMPOS la meletup kapal terbang kau tu...

guru teknikal said...

pelik la nak sangat org kata dia diliwat...org kata tak liwat..nak juga angaku diliwat...

apa punya bangang manusia sekarang! mengaji mmg dah tak pandai pastu nak tunjuk bodoh!

ckp mcm bagus guna2 nama Allah..wei bertaubat lebih baik lah daripada nak org kata awak tu diliwat!!!

bangang!!!

Saiful Bukhari said...

Reza: Silap2, tentera amerika yang menangkapnya.

Abu: Terima kasih diatas pandangan. Mohon doa spy perbicaraan pada 8 Julai ini berjalan bg mengetahui kebenaran.

Sulaiman: Mmg pelik namun saya tidak akan berputus asa.

Don: I've been waiting for a year now. i'll prove my case.

Ampun: Jika tidak mahu terperangkap, doa doa spy perbicaraan pada 8 Julai ini berjalan bg mengetahui kebenaran.

Det: Jgn macam tu, nanti tak dapat nak bicara.

Guru: Semoga Allah akan menunjukkan kebenaran pada saudara. Btw, Allah swt itu tuhan saya, salah kah saya memohon dan menyebut namaNYA?

CUCU: Masih berkredibilitikah pihak yg selama ini beriya-iya mengatakan sy sdg sakit tenat, pakai tuib utk buang air besar akibat dimakan sumpah?

PAS Cawangan Bukit Sentosa 2 said...

Salam Ramadhan,Sdr Saiful
Sama-sama kita berdoa agar Allah hukum dan tunjukkan terus ke atas dunia terutama di Malaysia ini agar ditunjukkan dengan nyata siapa yang salah sebelum Sdr atau Anwar meninggalkan dunia yg fana ini.Dengan cara ini rakyat Malaysia akan hilang keliru terhadap apa yang berlaku.Takbir !Allah Maha Besar.
Mohon Allah hukum tunai hakim dan peguam yang menyeleweng dan harap media dapat buat liputan dengan bebas.