Friday, September 18, 2009

Salam Aidilfitri


Lagi video disini
Assalammualaikum wrt,

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat tunang tersayang, adik, bapa, seluruh keluarga serta saudara mara yang bakal menyambut lebaran di Johor ataupun di Pahang, keluarga tunang, sahabat handai, sahabat-sahabat maya yang telah banyak memberi sokongan (bloggers, ahli2 forum, pegunjung2 blog saya, rakan-rakan facebook dan lain2) serta seluruh umat islam.

Kemungkinan, tahun ini merupakan tahun kedua saya tidak dapat lagi menyambut syawal bersama keluarga. Tidak mengapa, yang penting, saya masih berada didunia ini, justeru saya perlu sentiasa berwaspada mengenai keselamatan diri kerana lumrah orang yang sedang terdesak, mereka ini sanggup melakukan apa sahaja bagi mengelakkan saya dari memberi keterangan di mahkamah kelak. Tragedi yang menimpa mendiang Teoh Beng Hock perlu dijadikan iktibar.

Buat nenek serta keluarga di kampung, usahlah bersedih dengan ketiadaan saya di pagi raya nanti, insyaallah jika ada rezeki kita akan bertemu diwaktu yang lebih sesuai dan selamat. Alhamdulillah, saya sihat seperti biasa dan akan terus bersemangat untuk meneruskan perjuangan ini walau apa jua rintangan yang terpaksa ditempuhi.

Diharap ini adalah syawal terakhir saya menyambutnya bersendirian...

Mohon Maaf Zahir dan Batin.

Salam Lebaran,
Saiful Bukhari.

p/s: Menjelang 3 Nov 2009 ini, mohon doakan agar tiada lagi penangguhan perbicaraan. Juga, harap tiada lagi permohonan2 mengarut dari pihak tertuduh. Cukuplah selama ini VVIP didahulukan..
 

Pautan
Solat Tarawikh di Masjid Wilayah (Video)

27 comments:

RBF Online said...

saya cukup sedih melihat ucapan kamu wahai adinda saiful.

saya pun tidak tahu lg bagaimana hendak menolong kamu wahai saiful. jika boleh ku rasa ingin menanggung sebahagian beban yang kau tanggung. aku dah tak sanggup melihat penderitaan kau.

kamu yang menjadi mangsa dan sekarang kamu pula yang menjadi tawanan. orang yang bersalah bebas kesana kemari.

wahai tuan2 hakim sekalian,mana keadilan utk mangsa ?

ANWAR CELAKA !

ANWAR CELAKA !

ANWAR CELAKA !

Saiful Bukhari said...

Tidak mengapa saudara RBF, Allah Maha Mengetahui.. Pasti ada hikmah disebalik semua ini..

Salam Lebaran buat saudara, keluarga serta rakan2 seperjuangan saudara..

Ikhlas,
Saiful Bukhari

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri & Selamat Bercuti dari kami di IMCurtain.com. Maaf Zahir dan Batin!

p/s: Kami ingin mengajak para blogger semua untuk menyertai komuniti blogger kami di IMCurtain.com

hilbert said...

Salam Lebaran Saiful, Selamat Menyambut Ketibaan 1 Syawal serta Selamat Hari Raya Aidil Fitri...

semoga anda akan lebih tenang dan ceria selalu walaupun terpaksa berjauhan dengan mereka yang sepatutnya berada disamping anda sempena hari yang mulia ini namun tabahkan hati dan kuatkan iman...

Salam Aidilfitri daripada kami warga Sarawak... Maaf Zahir & Batin.

chewan said...

Selamat Eid Mubarak utk saiful.

Berkat ramadhan mungkin,bila perut berlapar,akal menjadi cerah! Keputusan Hakim beberapa hari lepas adalah hidayat ilahi.

seharusnya tiada lagi VVIP didahulukan...

Tok Jerai said...

Assalamualaikum Saiful.

Percayalah..

Allah bersama orang yang sabar.
Allah bersama orang yang benar.

Percayalah..

Penantian Saiful dengan ketenangan.
Penantian nya dengan kegelisahan.

Percayalah..

Saiful berada dipihak yang benar,
Tabahkan hati anda, jaga diri baik baik..Insha Allah.

AnTi AljUbuRi said...

Salam Syawal ...

Alhamdullilah ... dpt juga dengar suara ..

Ingat !! Jaga keselamatan diri dan akhirnya bertawakkallah kepada Allah !!

(Saya ni dulu 'jerat' yang sentiasa menunggu kelemahan dan kealpaan pelanduk lantaran itu saya sangat risaukan keselamatan kamu kerana saya tahu peranan dan bahana jerat!!)


Selamat merayakan Idul Fitri
...minal 'aidin wal faizin

Unknown said...

satu kes yg memalukan bangsa melayu
samada anda durjana yg memalukan
bangsa atau anwar ibrahim , sama2 kita tunggu siapa yg akan di laknat
i allah,,,

ebe said...

oklah tu saiful, tak beraya pun, dpt jugak RMXX million from najib kan? tak sia2 kau came fwd mengaku kena liwat, kayo pakcik...so tak payahlah kau penat2 buat youtube video tu, yg simpati pun penulis2 blog upahan Umno.

nway, since kau ni bebal tak der education (failed kat Uniten yg actually senang giler nak grad from), dlm Economics ada basic concept of scarcity of resources...basically utk kau senang paham, aku ringkaskan konsep ni ke bahasa org2 yg uneducated mcm kau, ini konsep ckp, yang in order for you to gain something, you're stand to lose other things due to the scarcity of resources - you can't get it all...so in yr case, mmg kau dpt banyak duit from Najib sbb berani expose apa Anwar buat kat jubur kau, tapi, the price u have to pay is your freedom and normal life...so kau mmg kaya duit sekarang, tapi kesian, nak keluar beraya mcm org normal pun tak boleh....

oh, please lah stop writing kau buat ni demi negara,bangsa dan agama konon...kau ni betul2 tak sekolah punya org....dlm Economics, besides the scarcity of resources, ada satu fundamental concept lagi, 'self-interest', which basically states that every being is driven by the pursuit of his/her own interest....so spare us the BS cliche ok? tak semua org bodoh and uneducated mcm kau...dulu kat Uni aku, org dpt GPA 0.8 ni mat dadah or mat rempit or mat clubbing jer...kau pulak active sgt berpolitik....

kau ni, mcm P Ramlee ckp, "kecik2 tak mampus, bila besar menyusahkan org".

Saiful Bukhari said...

Hilbert: Terima kasih saudara hilbert. =)
Chewan: Salam Aidilfitri. Ya! Rakyat seharusnya didahulukan, bukan VVIP
Tok Jerai: Terima kasih diatas sokongan yg diberi, insyaallah, Yang HAK pasi BERDIRI!
Anti: Terima kasih.. Insyaallah saya akan sentiasa berwaspada. Salam Aidilfitri.
Chegar: Semoga penantian saudara berbaloi.
Viva:Sebodoh saya pun diambil bekerja dengan idola pujaan saudara. Gaji bersama beliau pun mengalahkan org yg 'over educated'. btw, Kerajaan menjadikan saya kaya? Wah!, tp pelik, kenapa tunang saya, pembaca berita di Bernama TV yang gaji baru 3-4k dipecat kerana saya? Stesen TV yg lain jg boikot beliau. Kalau blh bg 5 juta spt yg saudara dakwa, apalah sgt gaji 3-4k itu. Bapa dan beberapa pak cik saudara pon kena pecat kerana saya. Semoga saudara dibuka hijjab utk melihat kebenaran. Salam Aidilfitri.

Generasi Pejuang Bangsa said...

saya sungguh terharu dgn ucapan sdr..


sy harap sdr tabah menghadapi dugaan ini.walaupun kita sebaya ,tetapi saya rasa kalau saya di tempat sdr pun ,saya tidak mampu tabah dan cekal menghadapi dugaan seperti ini.

Semoga Allah bersama dengan sdr dan memberi keadilan kpd sdr .


Selamat hari raya Aidilfitri ..

Anonymous said...

Viva, contoh klasik manusia bebal tapi suka menonjolkan pada khalayak ramai mengatakan yang "aku" nie lebih pandai dari orang lain dengan melabelkan orang lain bebal.

Fakta yang nak disampaikan pun berbolak-balik hujahnya, namun nak menampakkan yang "aku" nie pandai, berpintal-pintal jadiknya hujah yang cuma satu tu!

Viva, mana bukti yang Saiful dapat habuan RM Juta2 dari Najib?? Tuduh sebarangan semua orang boleh buat...tapi, since kau dah declare yang siSaiful ni uneducated not as to your class...janganlah kasik malu orang2 yang se-kelas dengan kau...hanya cakap kosong ajer..!
MANA BUKTI??? AKU CABAR KAU TUNJUKKAN BUKTI SAHIH NAJIB BAGI SAIFUL RMJUTA2, BARU KAU BOLEH MELALAK KATA ORANG LAIN BEBAL...KALAU BUKTI TAKDAK...MEMANG SAH MEMBUKTIKAN KAU TU YANG BEBAL!!!

Apa masalah kau kalau Saiful atau siapapun juga nak cakap dia buat sesuatu demi negara, agama dan bangsa? Bukan ke puak kau yang melalak perjuangkan freedom of speech, freedom of expression, freedom of entah hapa nenek moyang lagi...so you have problem with that? Or is it all this freedom exclusively belong to your SIDE rather to anyone against your likes? Bukan munafik ke namanya tuu...

Anonymous said...

Hebat juga saipul.Fobia ketakutan tapi masih mampu update blog.Hebat...Saudara memang hebat.Lepas ni mingkin bleh dapat anugerah OSCAR..tahniah

Saiful Bukhari said...

Azril: Bkn fobia, tp realiti. Update blog blh mengancam keselamatan?

mdz5046 said...

Salam Saiful,
Tiada yg boleh bagi manfaat atau mudarat selain Allah, kata2 cemuhan manusia tidak buat kita jadi hina kalau Allah nak muliakan kita, kata2 fitnah yang dilemparkan takkan bagi kesan pd kita kerana kita berada di jalan kebenaran. Tiada yg bg hina atau mulia selain Allah, seluruh manusia hina kita tapi Allah nak muliakan kita, pasti kita akan mulia, Tiada yang benar melainkan apa yg Allah tetapkan, Tiada yg maha menunaikan janji selain Allah, Janji Allah pasti benar bantu doa2 orang yang dizalimi, biarlah apa shj manusia katakan..takkan bg sedikit pun mudarat selagi kita yakin pd Allah bhw Tiada yg berkuasa selain Allah, Tiada yang boleh buat selain Allah, Tiada yg menduga kita selain Allah, Tiada yg paling suka kpd yang sabar dgn ujian Allah...
Saiful banyakkan ingatkan diri bhw "Tiada yang berkuasa selain Allah, Tiada yg bagi hina mulia selain Allah, Anwar takde kuasa nak buat apa2 tanpa izin Allah, saya taat Allah berjaya dan sy langgar perintah Allah gagal. Pastu saiful doa " Ya allah masukkan kalimah yang mulia ini ke dalam hati saya" Ameen.....self talk terphy wwww.anakbestari.com

Wassaalam....

anti_hipokrit said...

Saiful, setahu aku bapak ko keja sebagai bisnesman... Cemana plak dia leh kena pecat?

Kalau betul pak sedara ko pun kena pecat, bagitau aku apa nama diorg, kat mana kerja. kalau boleh attach surat pemecatan lagi bagus...

Dakwa sana dakwa sini memang seronok bro. Cuma jangan sampai kena dakwa "di sana" nanti udahle.

Saiful Bukhari said...

Anti Hip,
Bapa: Yayasan utk selatan thai. Dipecat. Aug 08
Uncle Pet,Hazlee: Cornell Wegner(MAL), Dipecat Jan 09
Tunang: Bernama TV, diarah 'berehat' tanpa gaji aug 08, Dipecat apr 09.

Sekian.

mdz: Terima kasih

Unknown said...

Anti_hipokrit: Kan baik kalau kau suruh Anwar tu jangan melewat-lewatkan perbicaraan itu. Jangan buat helah lagi.

Apa nak takut kalau dah yakin benar. Lagi pun ada 12 peguam membelanya.

Sdra Saiful dah lama tunggu. Dia tidak mencari helah untuk melambatkan perbicaraan. Dicabar bersumpah dia dah buat. Anwar tak berani. Kenapa ya? Heran sungguh aku!

Cuba kau pujuk dia. Mungkin dia mahu dengar cakap engkau.

Anonymous said...

kalau sudah bersalah jangan lah takut/malu untuk minta maaf masih tidah terlambat

Saiful Bukhari said...

Anon 1:55: Doakan semoga saya selamat memberi keterangan di Mahkamah kelak. Sekian

Anonymous said...

Ko bersembunyilah sampai bila2....jangan timbul2 lagi...hahaha

booman said...

dah la sepol laknatullah... cukup la kelakuan munafik ko ni... meluat dah aku dengar cerita fitnah ko ni

Anonymous said...

sini tuduh sana ... sana tuduh sini .. sini ckp ader bukti sana ckp ader bukti ... sini punye orang lewatkan bicara ...sana punye orang pon lewatkan bicara... kelakar betui sandiwara dunia ni ...yg didakwa meliwat kono bicara yg diliwat takde dibicara ... pelik betui undang2 sekarang.. hehe

Unknown said...

Anon 5.27PM - Segalanya dapat diselesaikan kalau yang dituduh berani menyelesaikannya di mahkamah.

Yang jadi kusut disebabkan Anwar mengelak dari dibicara walaupun ada 12 orang peguam membelanya.

Anonymous said...

adakah hanya anwar yg mengelak kan ke mahkamah.. ?????

rakyat malaysia said...

salam saiful,
saya cuma nak bertanya yg awak ni diliwat secara paksa atau sukarela.tolong jawap kalau benar anda d liwat kerana banyak kemusykilan yg saya tidak ketahui.

Saiful Bukhari said...

Anon 5.06: W'slam, sudah lama persoalan itu terjawab, blh rujuk laporan polis yg telah tersebar 1 jam setelah sy buat laporan.

“Saya Mohd Saiful Bukhari b Azlan ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya. Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jln Setia Kasih, KL. Oleh itu, tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan keatas diri saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Seri Anwar Ibrahim – Ketua Umum PKR.”
Travers Report 4350/08