Thursday, March 5, 2009

Bukit Aman ambil alih siasatan laporan terhadap blog


Dari Utusan Malaysia


KUALA LUMPUR 4 Mac - Siasatan terhadap laporan yang dibuat oleh Mohd. Saiful Bukhari Azlan di Balai Polis Damansara terhadap laman blog yang memfitnahnya semalam, kini diambil alih oleh Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman.

Pengarahnya, Datuk Koh Hong Sun ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini, mengesahkan pihaknya kini mengambil alih siasatan tersebut dan kes itu kini disiasat mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan.

Ditanya pemberita jika ada sebarang tangkapan dan mana-mana individu telah dipanggil untuk membantu siasatan, Hong Sun bagaimanapun enggan mengulas lanjut....

Selanjutnya disini.....


*Seksyen 500 Kanun Keseksaan: Penjara dua tahun atau denda RM10,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

4 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

banyak kerja polis skrg...nak tangkap pendatang asing punkerja dia..salah tangkap dan mati macam kugen, polis masuk lokap pulak...

apapun, saiful, berjuanglah..kalau boleh apa2 info terus sebarkan..

lawan yahudi anwar ibrahim

Saiful Bukhari said...

A'skum Abg Mie,

Mengenai santau tu, jika benar biarlah mereka.. Ternyata perbuatan syirik itu sangat dilaknat oleh Allah s.w.t. Sbg seorang hamba Allah, saya hanya mampu berdoa dan memohon perlindungan daripada-NYA..

Mengenai PDRM, saya adalah salah seorang rakyat Malaysia yang sangat bersimpati tetapi dalam masa yang sama amat kagum dengan semangat dan kecekalan yang mereka tunjukkan..

Walaupun teruk dicemuh, tetapi itu tidak pernah mematahkan semangat mereka. (TABIK SPRINGGG UTK PDRM!!)

Kadang kala saya nak tergelak dengan gelagat kaum lama saya '' Kaum PR''. Hari2 duk hentam polis kejam, tak adil, zalim, tp papehal kaum ni jugalah yang paling banyak buat laporan polis.

Mengenai laporan polis saya itu, pada mulanya saya pon serba salah hendak buat laporan kerana saya pon faham PDRM sedang sgt sibuk, tetapi mereka di Pahangdaily ni dah melampau sangat menyebarkan fitnah. Yang taksub pula sampai copy/paste di blog2 dan juga forward ke email2.

Yang sedih, orang boleh percaya sehingga mencaci ahli keluarga saya kononnya saya termakan sumpah.

Selama 6 Bulan saya dan keluarga membiarkan shj, tetapi sebagai seorang manusia, bersabar pon ada batas2nya..

Tai said...

Biasalah PR perompak rakyat tu. penuh dengan pembohongan dan juga fitnah.

Teruskan berjuang. jangan cepat mengalah. Tuhan senentiasa bersama anda. Bab santau ni, kuasa tuhan akan mengatas segalanya.

Aiman said...

wei..aku nk tnye korg..klu anwar sumpah laknat..korg nk percaya si saiful ni or si anwar???ke tutup kes trus??ingat..ALLAH maha berkuasa..hukuman di tentukannya..andaikate die hanye ingin menguji mereka berdua ni..xnk bg balsan walaupon sumpah laknat diorg tipu..mcmane??ade sape2 leh tlg jwb kan?