Tuesday, November 3, 2009

Mahkamah: Saya hadir dan bersedia, Tertuduh minta TANGGUH lagi



(Foto by Bro Freddy)


Hadir di Kompleks Mahkamah Jln Duta (foto, Utusan)


Tertuduh tidak sangka saya akan hadir (foto, Utusan)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Hari ini, buat pertama kalinya, saya memberanikan diri hadir ke Mahkamah bagi melihat sendiri perkembangan kes saya.

Namun, malangnya, disebabkan dolak dalih tertuduh, kes ditangguhkan lagi ke 23hb Nov dimana Mahkamah menetapkan pendengaran semula permohonan tertuduh untuk GUGURkan kes sebelum bicara, yang sepatutnya didengar hari ini.

Terus terang, saya amat kecewa dengan dolak dalih tertuduh untuk melengahkan perbicaraan ini lagi.

Walaubagaimanapun, saya redha dan saya akan terus berusaha dan bersabar. Ia tidak sesekali melemahkan semangat dan saya tidak akan menyerah kalah.

Disini, saya ingin maklumkan pada anda semua bahawa saya sudah lama bersedia untuk beri keterangan, pada bila-bila masa, walaupun jika mahkamah menetapkan perbicaraan dimulakan pada esok hari, saya sudah bersedia.

Saya mohon agar pihak yang terlibat didalam kes saya ini dapat mempercepatkan prosiding agar saya dapat memberi keterangan secepat mungkin tanpa perlu menunggu lebih lama lagi.

Sudah hampir satu setengah tahun saya, tunang tersayang dan seluruh keluarga bersabar menunggu hari perbicaraan sebenar untuk kebenaran ditegakkan.

Saya yakin bahawa masyarakat, tidak kira samaada yang percaya atau tidak, sudah lama menunggu untuk perbicaraan sebenar dimulakan dan di adili.

Perbicaraan utama adalah platfom yang adil dan terbaik untuk mana-mana pihak mencabar apa jua bukti dan keterangan yang akan saya berikan.

Akhir kalam, saya ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada semua pihak yang telah banyak memberi sokongan moral pada saya, termasuk rakan-rakan bloggers, forum dan rakan-rakan di laman-laman sosial seperti Facebook.

Kepada Allah saya berserah..


Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

SAFUL BUKHARI 

Pautan


45 comments:

GOMO said...

salam bro...
takpa bro biar dia pusing sana sini. yang pasti kita dah ready. makin hari makin meluat rakyat dengan perangai anwar tu.

we all support lu bro..

Anonymous said...

kami amat tidak berpuas hati dengan hakim2 yang mengendali kes anuar keparat ni.... bukan hari kehari kes ditangguhmalah sudah makan tahun.....
apa kerja yang hakim semua buat??????
adakah hakim malaysia terlalu lemah dan terlalu mengikut telunuk anuar????
hakim2 semua ingat lah bahawa keadilan anda akan dipersoal kan dia khirat kelak!!!!

abe MIE 'TERJAH' said...

Anwar Ibrahim pujaan hatiku...

Mana boleh masuk mahkamah. Manusia kebal dan suci....

Kalau menang anwar kata, saya tidak bersalah dan dituduh...

Bila didapati bersalah, anwar akan kata, itu UMNO yang lakukan dan mahkamah tidak adil...

pkrpasdap.blogspot.com

Anonymous said...

Anwar ini peliwat bangsa..takut plak nak berbicara kt mahkahamah..hari tue cakap buat main..jahanam punye anwar!!!

Anonymous said...

salam ziarah...mmg yg HAK pasti berdiri dan yang BATIL pasti jatuh...tapi, keBATILan yg terancang dpt mengalahkan keBENARan yg terancang...renung2kan n fkir2kan..wallahualam..

Local Fighter said...

Tangguh dan terus tangguh..
Mahkamah sangat dayus..
Apa istimewa Anwar diberi layanan sedemikian..
Hakim dan pegawai mahkamah..asik makan gaji buta!!

Saiful Bukhari said...

Salam, Mahkamah tidak blh dipersalahkan seratus peratus. Menurut undang2, tertuduh ada hak utk membuat sebarang permohonan. Namun, yang dikesali, tertuduh telah menyalah gunakan peruntukan2 tersebut. Walaubagaimana pun, saya tetap akan lawan dan bersabar menanti hari perbicaraan sebenar tiba.

eXception said...

Saiful... Harap bersabar... Allah sntiasa bersama-sama orang yang bersabar...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Anonymous said...

sape yg mmbiayai kos guaman u? banyak duit u.......btw sekarang u study mane? ada lagi ke U dekat malaysia ni yang nak terima u. kenapa u tak melawan time u 'diliwat' whatsoever tuh. takkan lah u yang jaoh lagi muda dari anwar tak mampu nak lawan dia? hmmm i wonder.

Anonymous said...

anwar aka BABI memang celaka. celaka lah kamu wahai binatang yang bernama anwar bin ibrahim..kamu tak layak di gelar manusia anwar,,menipu memfitnah,,adalah kerja kamu..binatang pun lebih mulia..kamu serupa setan bertopeng manusia anwar celaka

Kenn said...

Saudara Saiful,

I wish to express my support for
you. Please stay strong.

Sincerely,

Kenn

denaihati said...

Tuan jadikan ayat 4 Al Fatihah sebagai Panduan..kita hambanya hanya boleh berserah kepada Maha Kuasa ... manusia ni tak ada kuasa yang ada kuasa Allah juga...Manusia boleh merancang tapi Allah juga menentukan ...kebenaran pasti tiba suatu hari

Anonymous said...

Ana dan kita semua dah sedia nampak, politik dsai (PKR) mula nampak kekaburan, huru hara, kepincangan, kejatuhan dan sebagainya. PAS yang bersama-sama mereka (PKR) pun menerima tempias.

Mungkin itu disebabkan sumpah setahun yang lepas.

Saiful Bukhari said...

anon2.37: Peguam sy hanya peguam pemerhati, muda dan hanya seorang. Sesiapa pun mampu membayar kosnya. Lainlah tertuduh, 12 peguam Ternama yg memakan kos berjuta. Tiada uni blh terima saya? Insyaallah, jika DSAI terima sy berkerja sbg Private Assistantnya, takkan uni tak dpt terima sy masuk? Alhamdulillah, kelayakkan sy cukup utk masuk mana2 uni. Last question, will answers dat during trial, sy tidak pernah keluarkan kenyataan tsbt. tk

Kenn: Appreciate ur support. Thanks. Do add me on FB.
Denaihati: Terima kasih diatas nasihat. Insyaallah sy akan amalkan.
Anon 4.34: Wallahualam..

Saiful Bukhari said...

Except: Insyaallah, terima kasih

Putra said...

Assalamualaikum bro Saiful

Sabar dan sabar kerana Allah bersama hambanya yg sabar.

Buat Anwar...kesabaran ada batasannya. Aku dah cukup benci dengar nama nko. Apa jenis menatang nko ni hah? BABI pun tak sehina nk0 la anwar. Penakut mcm sial.Cakap berdekah2 , tapi hakikatnya nko memang bacul !!!

Kesian mak bapak nko yg berANAKkan nko , kesian Isteri nko yg beersuamikan nko , kesian anak2 nko yg berbapakan nko.Kerana apa?? Kerana nko mmg lakhnat !!!

Saiful Bukhari said...

Putra: Insyaallah, saya akan sentiasa istiqamah dan sabar dalam perjuangan ini.
p/s: bro pun kena bersabar juga, marah sgt tu ;)

Ah Chai said...

Salam Saiful,

Tak payah bicara dalam mahkamah pun dah tahu BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) memang salah. Suruh bersumpah takut... Nak masuk mahkamah pun takut... Kalau benar mahkamah tidak adil dan dicontrol oleh UMNO apasal tak nak bersumpah dalam masjid junjung quran... kalau yakin dirinya tidak bersalah. Apa yang susah sangat nak bersumpah... Melainkan takut dimakan sumpah saja. Saudara saiful dah setahun lebih bersumpah.. alhamdulillah.. tak ada pun dimakan sumpah? Menurut ulama-ulama akibat dari sumpah palsu akan dapat dilihat dalam tempoh setahun atau kurang. Tapi alhamdulillah tuhan dah tunjukkan saudara tak dimakan sumpah.. oleh itu saya amat yakin saudara tidak bersalah.

Hanya orang2 bodoh yang gelap hati saja yang tak boleh nampak kebenaran.

Demang Lebar Daun said...

Saiful,
Perlu diingat, Anwar adalah ketua pembangkang dan sebarang keputusan yg merugikan beliau dibimbangi akan mencetuskan keadaan kucar kacir dalam negara.

Lihat teori Demang di sini

Anonymous said...

Mana berat mata memandang berat lagi bahu memikul.Saya berdoa agar Saiful terus bersabar dalam menghadapi ujian Allah ini. Tiap yang berlaku itu ada hikmah nya. Saya mengikuti kes ini dari mula lagi dan jelas nampak peningkatan dari segi sokongan terhadap perjuangan Saiful. Semasa kes ini keluar, ramai yang mengutuk, menghina dsbnya tapi sekarang ramai dah nampak kebenaran di pihak Saiful.Jangan sesekali putus asa dengan Allah kerana Dia Maha mengetahui dan Maha adil terutama terhadap hambaNya yang teraniaya.

Mak Cik Yati

GOMO said...

Ya Allah aku berdoa kepadaMu agar melindungi bumi bertuah Malaysia ini dari sebarang Bala mahupun Kecelakaan. Aku mohon kepadaMu ya Allah agar diberikan Hidayah kepada golongan mereka yang taksub keterlaluan ini dalam politik agar mengikuti landasan Islam yang sebenar. http://www.papagomo.com/2009/11/ya-allah-aku-berdoa-kepadamu-agar.html

Anonymous said...

Saudara Saiful.
Harap bersabar, tabahkan hati, kuatkan iman. Allah akan bersama-sama dengan orang yang benar. Kita tunggu dan lihat saja.

Abdul said...

Saya rasa kagum dengan semangat dan jatidiri sdra Saiful. Hanya orang yang benar-benar yakin pada dirinya sahaja yang sanggup melakukan apa yang telah dibuat oleh saudara Saiful.

Dalam dia menerima berbagai dugaan dan cubaan, dia boleh lagi menasihati orang yang memberi komen didalam blognya (Putra) supaya bersabar. Kau sebenarnya seorang yang hebat Saiful. Orang lain yang tidak mempunyai keyakinan diri mungkin sudah lama menghadapi sakit mental.

Sekarang makin ramai yang meyakini bahawa saudara dipihak yang benar.

Saya berdoa semoga saudara dipelihara Allah dan diberiNYA kesabaran berterusan untuk menghadapi dugaan yang sungguh mencabar ini.

YANG BENAR TETAP BENAR. ALLAH BERSERTA DENGAN ORANG YANG BENAR.

Al Johari said...

Jika perbicaraan ini terus ditangguhkan maka makin banyak sokongan dan simpati kepada Saiful.

Cuba perhatikan perkembangan mutakhir. Wakil rakyat PKR sendiri sudah berani mempertikaikan moral Anwar Ibrahim. Sahabat baik dan rakan bermain tennis Anwar, Dato Nallakurapan yang sanggup masuk penjara demi menjaga maruah kawan sudah mula bersuara untuk pecah tembelang sahabatnya.

Dato Nalla pasti tidak akan berbohong. Apa yang diluahnya dan akan dibongkarnya nanti adalah yang benar dan tiada yang tidak benar melainkan yang benar belaka sebab rahsia Anwar berada didalam koceknya.

Kalau dia kata bahawa Anwar ada hubungan sulit dengan isteri Azmin maka cerita itu bukanlah rekaan. Isterinya Datin Azizah pasti tahu tapi dia terpaksa berlakon untuk membela suami yang bermasaalah.

Saya ingin nak bertanya kepada yang melayari blog ini, Kalau anda dituduh melakukan sesuatu yang anda benar-benar yakin tidak melakukannya, sanggupkah anda bersumpah mubahalah bagi membuktikan kebenaran anda? Jawapannya tentu SANGGUP bukan? Kenapa? Kerana anda BETUL-BETUL DIPIHAK YANG BENAR.

Sekarang kita tanya Anwar kenapa dia tidak sanggup? Anda tentu sudah tahu jawapannya bukan?

Jadi melambatkan perbicaraan bukan menolong Anwar. Ia menambah penderitaan Anwar sebenarnya.

Yang pasti sokongan rakyat makin berkurangan hari demi hari. Akhirnya rakyat akan benci sebenci-bencinya pada Anwar.

Tidak pernah dalam sejarah perbicaraan dimahkamah seorang yang dituduh dibela oleh 12 orang peguam. Dan yang anehnya salah seorang daripada peguamnya adalah yang telah mengetahui segala-galanya tentang rahsia Anwar. Dia pernah menyuruh Anwar supaya bertaubat.

Pemimpin2 PAS juga mengetahui tentang moral Anwar Ibrahim. Kalau tak percaya bersemukalah dengan Ahli Parlimen Pokok Sena, Ahli Parlimen Baling dan Mohd Sabu. Atau pun layari U-TUBE pengakuan mangsa kepada Ahli Parlimen Baling.

Nampaknya kapal PR sudah banyak tempat yang bocor dan menunggu masa untuk tenggelam. Anwar mengharapkan 31 kelasi kapal musuh masuk ke dalam kapalnya rupanya kelasinya sendiri terjun dan menaikki kapal lawan.

Cuba tanya sama hati anda apakah anda tidak berasa bersalah meletakkan pemimpin yang moral begitu kotor dan jijik sebagai pemimpin anda. Tidakkah anda berasa berdosa. Fikir-fikirkanlah.

yatt said...

emm harap2 siapa yang gunakan agama utk dunianya akan dilaknat dengan teruknya di hari pembalasan... amin...

hilbert said...

Salam sejahtera Saiful,

hanya melihat kepada penangguhan demi penangguhan ke atas kes ini maka saya berpendapat ada sesuatu yang harus dilakukan oleh pihak yang berwajib serta mereka yang arif mengenai undang-undang negara itupun jika "mereka" yang berkenaan mampu untuk melihat kepada perkara yang mungkin lebih besar lagi daripada perkara yang sedang berlaku sekarang ini.

Kenapa kes ini tertangguh begitu lama ? ...bukan saja hanya setakat sekali untuk jangka masa yang panjang tetapi sudah berkali-kali dah, jadi apa puncanya ? Persoalan tidak penting seperti inilah menuntut untuk dijawab dengan jawapan yang jelas, terang dan tidak mengelirukan.

Jawapan untuk tanda tanya seperti itu ada sedikit dalam poket saya itupun jika orang melihat ianya sebagai satu kemungkinan yang menyebabkan "kes liwat" ini seringkali tertangguh untuk sekian kalinya dan mungkin akan ditangguhkan sehingga ke akhir zaman ataupun sehingga ke hari kiamat.

Jadi apa dia sedikit jawapan yang ada pada saya ? Ianya adalah berkenaan dengan "peruntukkan" yang telah disediakan, yang telah dibekalkan bersama dengan undang-undang itu sendiri. "Peruntukkan" itulah yang sebenarnya mengganggu para hakim serta peguam-peguam dari melaksanakan tugas mereka. "Peruntukkan" tertentu itulah juga yang kita lihat telah disalahgunakan oleh mereka yang didakwa dengan sesuatu kes sebagai alat untuk menafikan hak seseorang yang lain bagi menuntut keadilan bagi dirinya....dan akhirnya maka keadilan yang dicari sangat mustahil untuk ditegakkan dan yang paling jelas ialah apabila keadaan ini terus berlaku adalah tidak pelik seandainya suatu hari kelak negara kita akan kembali kepada "undang-undang rimba" iaitu siapa kuat dia menang dan siapa lemah dia pasti kalah.

Oleh itu, kita harap agar ada pihak-pihak terutamanya mereka yang terlibat secara langsung di dalam tugas menggubal undang-undang yang hendak digunapakai dalam negara ini, supaya mengkaji balik mana satu cabang atau peruntukkan yang telah diwujudkan bersama dalam undang-undang samada ianya membebankan atau menyusahkan maka seelok-eloknya hapuskan saja.

Sepatutnya semua undang-undang yang diperkenalkan bertujuan untuk lebih memudahkan sesuatu urusan terutamnya kes mahkamah tetapi apabila telah berlaku masalah seperti dalam kes liwat ini, tangguh hari ini, esok, lusa, tulat, minggu depan, bulan depan, tahun depan, tahun bla,bla,bla... jadi bagaimana kita rakyat melihat perkara ini ? dari sudut mana ?...adakah kita melihat undang-undang yang diamalkan dinegara kita ini kuat, telus atau adakah undang-undang negara kita ini lesu, lemah dan lesu...

AnakMerdeka said...

Apa yang ada dalam kepala hotak Anwar Ibrahim hanya satu, untuk mengugurkan pertuduhan.

Dia tidak ada niat untuk membersihkan namanya (yang kononnya)difitnah, apatah lagi untuk memastikan keadilan ditegakkan dibumi Malaysia ini, seperti yang dia sendiri jerit-jeritkan selama ini.

Kalau dia berada dipihak yang benar, dengan disokong oleh 12 orang peguam pembila, dengan mudah sahaja dia boleh beri pukulan KO kepada Saiful. Jadi kenapa masih takut?

Dalam istilah mudahnya (supaya penyokong dia boleh faham) jika ada orang tuduh kita mencuri, sepatutnya jika kita tidak mencuri, kita pertahankan diri kita dan buktikan bahawa kita bukan pencuri dan minta yang tuduh kita tu buktikan tuduhannya.

Tetapi apa yang Anwar lakukan ialah dia jerit kesana kemari "jangan tuduh aku, jangan tuduh aku, jangan tuduh aku"

Itulah Anwar Bin Ibrahim yang ramai penyokong fanatiknya belum tahu sikap sebenarnya.


www.anak2merdeka.blogspot.com

GoldSniper said...

Yang benar akan tertegak, Yang batil akan terserlah kebatilannya.

Lelabu said...

Salam Saiful,

betul juga tu, kalau dulu Anwar cukup berani masuk mahkamah dengan gertakan yg dia akan mendedahkan segala2nya dalam mahkamah, tapi kenapa kes ni nak mula proceeding pun dia takut.

semoga Allah selamatkan Saiful dunia dan akhirat.

Maulana Arrif said...

The truth will prevail. Jika Syaiful benar, Allah tetap bersamanya. Yakinlah.

hilbert said...

Salam sdra Saiful,

sebenarnya banyak sangat tandatanya yang sedang bermain didalam fikiran masyarakat sekarang setelah melihat penangguhan yang berulang kali dibuat oleh mahkamah terhadap kes ini.

Cuma saya merasa sangat pelik bilamana pasukan peguambela bagi pihak Anwar yang dikatakan adalah terdiri daripada "barisan peguam yang handal-handal belaka" dan ada juga dikatakan sebagai bertaraf "bintang", bintang apa tidak tahu lah pula.

Tetapi jika benar dakwaan yang mengatakan barisan peguam Anwar itu semuanya handal-handal mengapa pula mereka sering melangkah mundur ke belakang ? Mengapa peguam yang handal-handal itu takut bertarung didalam gelanggang ? Mereka seramai 12 orang, tetapi kenapa kesemua kedua belas peguam itu menjadi pengecut ? ..kali-kali minta tangguh.

Cuba lihat kepada peguam saudara Saiful sendiri, beliau hanya seorang..,jika diukur dari segi usia jelas sekali beliau jauh lebih muda daripada para peguam Anwar yang ada diantara mereka boleh dikata mempunyai pengalaman yang sangat luas dalam bidang guaman atau undang-undang dan ada juga diantara mereka itu boleh dianggap sebagai telah mencapai ke usia nyanyuk.

Oleh itu jika perkara seperti itu kita ambil untuk dibuat sebagai perbandingan, maka dimana tempatnya mereka itu letakkan pengalaman, kecekapan, keberanian, kewibawaan serta ketokohan mereka sebagai peguam sehingga mereka begitu takut sekali untuk berdepan dengan peguam Saiful yang hanya satu orang saja di mahkamah ?

Akhir kata untuk kali ini, teruskan perjuangan anda dan kami sentiasa menyokong demi untuk menegakkan keadilan...

dermawan said...

salam saiful,
saya amat berbangga dgn semangat sdr yg bgitu kental menghadapi ujian yg amat berat, saya berdoa agar sdr dipelihara oleh ALLAH swt

Anonymous said...

Nampaknya blog Anwar tiada ulasan tentang kes pada 3 November..

tagskie said...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

tokmod said...

salam sdaraku saiful....
saya mdoakan mga2 sdaraku ddlam jgaan allahsubhanaulaah.kuat dan tambahkan iman sdara mhadapi dgaan ini..sya pcaya ada hikmahnya.
dlam sdara beribadat dan bdoa kpada allah,saya shorkan doakan jg kpada DSAI dan HAKIM2 dpat mlembutkam hati2 mreka utok kbenaran.saya myeru kpada smua sma2lah bdoa mga2 kes liwat ini tdak blarutan

Anonymous said...

Salam BRO...
Jangan lar kau nak burukkan ANWAR IBRAHIm..
Sape backup kau?

Ulama-Ulama dunia semuanya di pihak Anwar...kau sape nak di bandingkan dengan Anwar?

Jangan nak jadi pencacai ok?
Gua doa hidup lu dunia akhirat hancur lebur, takde maruah punya budak...

RAKYAT MALAYSIA BUKAN BODOH NAK PERCAYA CERITA BODOH ENGKAU!!!!!!

Anonymous said...

to Anom 12:57-Tak semua rakyat kat Malaysia yg bodoh macam kau jadi penyokong si Anwar bedebah tuh...Engkau ni umpama "bodoh tak boleh diajar ...cerdik tak boleh diikut"

Seruling Senja said...

Anon 12.57 AM,
Memang ada betulnya kenyataan kau tu, aku setuju bila kau kata Ulama-Ulama Dunia semuanya dipihak Anwar.....(dan aku kata ulama2 Akhirat semuanya dipihak Saiful!)
Sape Saiful nak dibandingkan dengan Anwar? Hah, yang ni lagi aku setuju..!
Saiful berani bersumpah...Anwar takut bersumpah.
Saiful berani bersemuka di Mahkamah...anwar takut bersemuka, siap minta gugur kes sebelum Bicara!
Saiful bersandar pada Allah...anwar bersandar pada sekalian makhluk yang boleh di gula-gulakannya!
Wajah Saiful nampak semakin tenang...wajah anwar nampak semakin kusam!
Banyak lagi perbezaan antara Saiful dan Anwar, lu fikir sendirilah yang tuu....dan memang betul apa kau kata...sape saiful nak dibandingkan dengan anwar?

Lu doa kehancuran hidup orang? Lu biar betul bro....takut nanti terbalik kat lu, ini ke yg guru lu ajarkan...sia-sia jer hidup nanti.
Lu kata Saiful takde maruah? Habis, yang dia fight habis-habisan dari awal dulu, dengan takder siapa yang percaya dakwaannya kecuali segelintir shj dikalangan ahli keluarganya, ancaman, ugutan, caci maki dr segenap penjuru pada dia dan keluarganya, gua rasa lu sendiripun tahu...biarpun begitu, seinci pun dia tak berundur....LU FIKIR DIA NAK FIGHT UNTUK APA BANG??? DEMI MARUAHLAHH...!!!
Yang tak bermaruah sianwar....lari tercirit birit tak tentu pasal, pastu berdolak dalih YG LAMA KELAMAAN MENJERUT BATANG LEHERNYA SENDIRI..!!
Memang betul rakyat malaysia bukan bodoh, sebab itu, di awal2 kes ramai yang ambil sikap memerhatikan dulu, diorang tapis dan hujahkan sesama mereka...barulah mereka ambil satu pendirian bersandarkan pada hujah dan muzakarah antara mereka...sebagai bukti, ramai yang beralih lebih mempercayai Saiful side of story berbanding anwar kebelakangan ini...kenapa? Lu tak payah fikirlah...biar gua jawab untuk lu...sebabnya Saiful istiqomah dalam mempertahankan kebenarannya...anwar pulak yang takut nak bersumpah tapi berani jadi sesumpah...masih kekal dengan sikap Lidah Bercabangnya....Lu masih "buta" ke??
Atau buat-buat buta???

Abdul said...

Well said Seruling Senja. Tahniah!

Mereka yang taksub ni nampak semua benda hijau kerana mereka pakai cermin mata hijau.

Allah beri otak tak mahu fikir. Jadilah penyokong membabi buta.

warisan melayu said...

dia buat2 buta seruling senja, buat2 xnampak...hahaha....

hebat sgt kah anwar dengan sokongan dari yahudi dr saiful dgn bersandarkan kebenaran...???


bro saiful,
teruskan bersabar dlm menuntut kebenaran, Insyaallah Allah swt akan bersama denganmu...

Anonymous said...

To Anon 12.57.

Percayalah satu hari nanti, mana2 ulamak Dunia yang menyebelahi Anuar masa kini pasti akan menyesal, kerana mereka telah dikelentong dua seduit oleh menatang Anuar ni!!!

Siapa nak banding Anuar dengan Saiful kecuali yang buta mata hatinya sahaja yang diibaratkan "pipit pekak makan berhujan".

Bodohkan diri sendiri dulu sabelum mebodohkan orang.

Tok Jerai said...

Assalamualaikum Sdr. Saiful.
Muga2 dalam peliharaan Allah.

Menatap Wajah DSAI bersama Isterinya yang setia itu, saya terlihat seolah2 ada sesuatu perkara berat yang berada didalam diri DSAI, bak kata orang terbakar didalam tapi asapnya pasti kelihatan diluar.

Kekosotan wajah beliau pun begitu, apinya marak didalam dirinya sedang kan asapnya ternampak diraut muka nya, beliau seolah2 tak tidur malam sedangkan Isterinya memerhatikan rintek2 peloh didahi suaminya, walau dalam ruang berekon.

Apa maknanya? Wan Azizah lebeh faham, Anuar lagi2 faham dan semua orang dikelilingnya pun faham, tetapi siapa dikelilingnya? mana penyokong2 nya? apa dah jadi.

Sdr. Saiful, dengan ikhlas hati saya bersama2 awak dari dahulu lagi, justeru itu tabahkan hati dan berhati2 bila melangkah, kerana dalam keadaan sekarang macam2 boleh berlaku dan dilakukan.

Yang hak pasti berdiri dan yang Batil pasti Tersungkur.

Nyah said...

Mak Cik Yati: Correction. Mana berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Sepatutnya Berapa berat mata memandang berat lagi bahu memikul.

AnTi AljUbuRi said...

Assalamualaikum ..

Sdr Saiful yang dikasihi .. biar pun sudah lama saya tidak update blog dan menghantar sebarang komen di mana mana blog, itu tidak bermakna saya sudah bosan atau menyerah kalah dan mengundur diri ...

Saya sentiasa berlegar di alam maya dan mengikuti segala perkembangan melalui alam cyber sekurang kurangnya 8 jam sehari sejak 11 tahun yang lalu ..

Saya sentiasa bersama anda dan sangat cemburu tentang keselamatan diri anda .. ingatlah bahawa jerat tidak pernah melupakan pelanduk, bahkan jerat sangat 'mengidam' akan pelanduk dan akan terus menunggu pelanduk terlupa akan jerat!!!

Adukan keluh kesah anda kepada Allah Rabul Jalil yang PASTI mengkabulkan doa dari hambaNya yang dizalimi. Lakukanlah ketika sujud akhir setiap solat anda .. kita yakin dengan janji Allah ... Isya'Allah

mighty said...

sabar saiful. tuhan tu "adil". kebenaran akan terbukti. kalau betullah jubur anda ditusuki konek anwar, maka tuhan yang "adil" itu akan tetapkan anwar bersalah. tapi kalau ini cerita olok2, maka jubur anda akan dikhianati oleh anda sendiri. mungkin tuhan yang "adil" akan menyumpah anda menjadi pondan coket? mana kita tau kan. tapi takpe, sabar2 je la ye. tuhan itu mahadir.. eh silap, maha "adil". cheers mate.