Friday, October 2, 2009

Doa dan bantuan buat saudara Serumpun



-----------------------------------
Cek atas nama:
MERCY MALAYSIA
CIMB Acc No : 1424-000-6561053
MERCY HUMANITARIAN FUND
MAYBANK Acc No : 5621 7950 4126
-------------------------------------- 

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Atas semangat kemanusian dan juga serumpun, marilah kita bersama-sama menghulurkan bantuan serta doa buat mangsa gempa di Padang, Sumatra, Indonesia.

Kita disini yang hanya merasai tempias gegarannya pun ada yang sudah panik, apatah lagi mereka yang berada berdekatan pusat gempa tersebut, yang bukan hanya merasai gegaran yang kuat, malah melihat sendiri bangunan-bangunan serta infrastruktur lain runtuh dan ratusan nyawa terkorban didepan mata.

Takziah buat mereka. Semoga mereka diberi kekuatan oleh Allah swt bagi mengharungi waktu yang amat sukar ini. Al-Fatihah buat mangsa-mangsa yang terkorban. Al-Fatihah..


SAIFUL BUKHARI

p/s: Mengenai siri provokasi segelintir rakyat mereka(cth disini), usahlah tersentuh atau terpedaya dengan mainan politikus dan "tangan ghaib" disebalik pergerakan2 tersebut yang hanya mahu merosakkan keharmonian rantau ini demi agenda sempit mereka. Saya yakin, bukan semua rakyat mereka berfikiran begitu. Buang yang keruh, ambil yang jernih.

27 comments:

Unknown said...

Saya juga menyokong saranan saudara supaya menghulurkan derma kepada mangsa gempa bumi di Padang Sumatera.

Apakah ALLAH telah menyelamatkan bumi negara Malaysia ini dari bencana yang dahsyat ini kerana keperihatinan dan murah hati rakyat Malaysia menghulurkan bantuan kepada mangsa gempa bumi dimana juga yang berlaku di seluruh dunia.

Lupakan keburukan orang kepada kita. Yang penting kita bantu orang yang memerlukan dengan ikhlas semata-mata kerana ALLAH.

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Saya dapati helmi bekas 'sjunior ugar dady' alizaberth wong ada kat Indonesia/...

agaknya dia lari ke malaysia ke? nanti kena tangkap.

atau sudah mati semasa gempa?

Anonymous said...

sefool, ko pegi solat jumaat tak? dh bape lame ko x pegi? kalo dh lebih 3 kali ko paham2 je la apa status ko dlm agama. sbb aku rase ko mmg x pegi langsung. keselamatan ko kan dh tak selamat. ke ko kumpul 40 org dtg solat jumaat kat umah ko?org dulu, tgh perang pn pegi solat pe. so nape nk di agongkan gambar ko pegi terawikh? adakah propaganda semata2? atau..???

lagi satu nk ty ko, aku tgk dlm youtube bkn main lagi uncle pat ko deny pasal laporan hospital pusrawi. hello?? itu DOKTOR taw yg wat check up kat jubur ko. bukan nye sebarangan orang. ade qualification dan BEKERJA. bukanya PEMALAS duduk kat umah pastu wat blog mengeluh pasal nasib. adakah ko atau uncle pat lagi educated dari doktor tu? drop-out!

tak pe lah sefool, laknat lah ko jika ko pendusta. sebab mmg tak logik akal umur 20an (6 feet 70kg maybe) boleh kena liwat dgn 60an ( 4feet?? 40 kg??) ko mmg manusia paling LEMBIK dan PEMALAS yg aku penah tahu.

p/s:- ko yang rompak kebebasan ko sendiri sefool. jgn nk salahkan kelewatan mahkamah dlm kes ko. permohonan semua itu wujud dalam undang2 dan bukanlah mengarut sebab mmg tercatit dlm buku perundangan. segala catitan ko boleh diguna sebagai menghina atau merendahkan badan kehakiman. kalo ko kate mahkamah tak adil, kenapa mahkamah jugak yg ko cari utk pengadilan? plis la jawab sefool.

hilbert said...

Salam sejahtera Saiful,

Saya ada terbaca satu berita yang sangat mengecewakan telah tersiar di akhbar Indonesia(Harian Kota).

Apakah ianya benar atau tidak kita harap Kerajaan Indonesia untuk menyiasat perkara ini supaya kita rakyat Malaysia tidak terus diperbodohkan oleh sesetengah rakyat Indon yang memang suka kepada persengketaan.

"Bantuan yang dihulurkan oleh Kerajaan Malaysia tidak diterima oleh masyarakat mangsa gempa bumi di Padang Sumatera"...semua bantuan yang dihantar ke sana dibiarkan saja ditepi jalan TETAPI bantuan dari negara lain mereka terima seperti dari Amerika Syarikat, Jepun, Brazil, Brunei DS, Filipina, Australia, Thailand, Vietnam dan Russia, alasan yang diberi kerana itu adalah hasil perjudian. Harap kerajaan Indonesia beri perhatian kepada isu ini.
sumber:http://www.topix.com/forum/word/malaysia/TQNPMGQHOLP1D2TI

Apakah kita harus membantu mereka ?

Saiful Bukhari said...

abdul: Kita ikut sifat Rasulullah, bantu sesiapa shj termasuklah yg tidak suka pada kita. Blh berhubung melalui Facebook
Abg Mie: Bapanya, Datuk Malek mempunyai tanah beratus ekar di Sumatra. Hrp tempatnya tdk mengalami gempa.
anon 3.37: Anda dijemput hadir semasa saya beri keterangan nanti di Mahkamah. Catit dan rakam utk rujukan dihari mendatang. Hina Mahkamah? Terpulang..
Hilbert: Pada hemat saya, jika kita bertindak mengikut emosi spt mereka, maka tiada bezanya antara kita dan mereka. Secara halusnya saudara, dgn memberi bantuan spt ini, lagi dalam kesannya drpd kita bertengang urat, maki hamun spt mereka. Pendapat peribadi, kalau salah mohon betulkan. Tk.

Unknown said...

setuju.

Anonymous said...

Aku berdoa kpd ALLAH agar diberi petunjuk dan hidayah kpd En Saiful dan juga DSAI. Siapa yg berdusta cepat2 lah memohon ampun kpd ALLAH dan mengaku kesilapan sebelum ALLAH turun bala seperti yg berlaku di Indonesia ini. Ini baru bala di dunia, apa lagi balasan di akhirat nanti. Neraka ALLAH itu bukan lah satu pembohongan tapi ianya benar dan berjuta lebih dasyat dari api yang menyala di dunia ini. Ingatlah panas terasa walaupun kita berdekatan dgn api, dan bayangkan kalau kita dibakar dlm nya. Sehari di neraka bagai beribu hari di dunia. Sangupkah kita menghadapi. Jadi insyaflah En Saiful atau DSAI. mana yg berdusta, cepat2 lah mengaku. Ingatlah fitnah itu lebih teruk dari membunuh..Auzubillah..

wew said...

nope, aku akan hanya bantu orang yg tau brterima kasih, bukannya bangsa yg angkuh mcm indon,,aku akan bantu Filipina dan Vietnam,, walaupun sumbangan aku tak seberapa..

kadiology said...

anon 3:37

mula mula skali tentang pusrawi tu, ianya bukan laporan. ianya adalah NOTA CATITAN DOKTOR. ini yang kau panggil laporan? gila ka apa.

keduanya, kalau saiful dan kerajaan buat plot konspirasi nak pekenakan anwar, apa jadah saiful pi hospital pusrawi dan jumpa doktor yang tak masuk dalam plot konspirasi ni serta buat 'laporan' yang KONONnya bercanggah dengan dakwaan saiful?

lagi satu, doktor tu takde tulis pon LIWAT TAK BERLAKU'. doktor tu hanya tulis, '(TRO) TO RULE OUT SODOMY. ADVICE TO GO HKL'. atau dalam bahasa inggerisnya 'UNTUK MENGENEPIKAN LIWAT, NASIHAT KE HKL'.

kalau liwat tidak berlaku, doktor itu akan catit 'NO SODOMY', ATAU TIADA LIWAT. apahal doktor tu letak 'UNTUK MENGENEPIKAN LIWAT' sahaja? maknanya kejadian liwat belum boleh di ketepikan tetapi memerlukan followup atau rawatan lanjut, maka doktor itu menasihati pesakit ke HKL. kenapa dokto tu suruh saiful pi HKL? sebab dia BUKAN DOKTOR PAKAR dan hanya GP biasa. kes saiful perlukan doktor pakar dan forensik.

pasal soalan kau tentang bagaimana saiful tidak melawan anwar, aku nak cakap kat kau, seksual predator macam anuwar tu tidak akan tangkap, ikat, belasah kemudian rogol pemangsanya. cerita lanjut, tungguh perbicaraanlah. cakap kat anuwar jangan tangguh lagi.

Radin87 said...

Yup, memang bukan semua rakyat Indonesia berfikiran begitu. Hanya segelintir sahaja. Tapi, kita juga haruslah jangan berdiam diri sahaja tapi cubalah dengan sedaya upaya agar perkara ini tidak semakin parah.

Bukan calang-calang pihak yg memainkan isu ini. Ia dicanangkan oleh media Indonesia yg terlalu bebas.

mail lambong said...

saya dah baca keseluruhan artikel kamu..

saya labelkan kamu sebagai penipu dan pembohong..

ataupun bukan saiful yang menulis tetapi pihak tangan ghaib yang menulis..

kamu semua takkan berubah kecuali dijatuhkan..

kepada penulis-penulis artikel sampah anda selayaknya direjam sampai mampus.

kebenaran pasti akan terdedah..jangan bermain dengan dosa pahala.kelak kamu semua pasti binasa..

penulis bukan setakat seorang tetapi beramai-ramai bak ada pesta yang menanti..sungguh bijak kamu semua menjatuhkan maruah orang..kepandaian yang tuhan bagi digunakan dengan cara salah..sesungguhnya kamu semua adalah peliwat tegar kepada agama,bangsa dan negara

Saiful Bukhari said...

wew: semua ada pilihan
Kay: terima kasih
ANon: Jadi Doa2kan agar kes tidak digugur. Tiada perbicaraan maka tiadalah kebenaran.
Kadio: thanks bro..
Faizal: Tangan ghaib? Terpulang.. I'll take it as a compliment. Thank you. Btw, kalau skdr menulis blog tak perlulah hingga hendak mengupah org, saya tidak spt sesetengah pemimpin yg sy kenal mengupah penulis upahan utk blognya. Sekian
Radin: Setuju, perlu bersikap matang dan rasional, sesuai dgn mentaliti rakyat dinegara ini.

Anonymous said...

saudara tak berani keluarkan artikal yang aku hantar rupanya..huhuhuhu...terbukti saudara seorang yang penipu..bertaubatlah...minta lah pertolongan drpd Allah..bukannya daripada Najib...

ari wibowo said...

Dosa fitnah lebih buruk dari membunuh..pembuat fitnah dan yg myebarkankan fitnah neraka jahanamlah tempatnya..semoga kita tidak dari golongan2 berikut..Nauzubillah!

Saiful Bukhari said...

Ari n Anon 4.20: Guna IP sama(60.51.231.133). Tidak release komen=penipu? Komen yg mana? Guna identiti berbeza itu tidak menipu namanya? Guna Anonymous itu berani?

Fitnah adalah tuduhan tanpa bukti, tp dlm kes saya ini bukti ada, cuma perbicaraan blm berjalan. Sebahagian drpd salinan bukti2 itu pun sudah ada pada tertuduh. blh buat appointment terus pd beliau utk melihatnya.
Sekian

Anwar Ibrahim
017-2802211
012-9533565
+17037252544(US)

[Email] direct to blackberry
anwar.ib@gmail.com
anwar.ibrahim@aicassociates.com
ai55@georgetown.edu

Anonymous said...

Saiful, orang macam FAIZAL dan Anom 4.20PM kalau ditunjukkan bukti yang sahih pun takkan percaya kerana mereka ini dah taksub. Kalau sesuatu benda itu kelihatan putih pun mereka akan kata hitam.

Mereka tidak akan menerima kenyataan kerana hati mereka sudah ditutup daripada melihat kebenaran.

Anonymous said...

org malaysia dah jemu dgr citer liwat anwar ni..mahkamah dah buktikan anwar tak bersalah dulu..mahathir pun mengaku dia buat silap...kamu ni apa lah sangat..semua ni duit semata-mata..samapai kiamat pun orang (termasuk aku) tak percaya dengar fitnah ko ni....

Anonymous said...

hinanya diliwat....

Anonymous said...

Kenapa ya, komen2 dari pendokong dan penyokong AIB nampak tak bijak = BODOH. Kalau ada yang menampilkan hujahpun, semuanya separuh masak dan dengan mudah ditangkis oleh Saiful dan orang-orang yang purely mencari kebenaran.

Semakin nampak ketara kebelakangan ini, anwar hanya disokong oleh mereka-mereka yang akalnya kelas 3.

Yang berakal tajam, majoritinya dah meninggalkan siAIB...semoga mereka dibukakan hati dan fikiran pada cahaya kebenaran. Bukan hanya soal isu Saiful sahaja, tetapi terhadap hal2 yang lain juga.

Unknown said...

Perhatikan penyokong tegar DSAI seperti Anon 12.24AM berhujjah tanpa mengguna aqal. "Mahkamah dah buktikan Anwar tak bersalah dulu...Mahathir pun mengaku dia buat silap..."

Bila pula mahkamah dah buktikan Anwar tak bersalah. Anwar telah dijatuhkan hukuman setelah perbicaraan berjalan selama lebih kurang 90 hari. Dia telah didapati bersalah dan telah dijatuhkan hukuman 6 tahun penjara.

Dia kemudiannya telah dibebaskan dari kesalahan meliwat atas sebab-sebab teknikal bukan kerana dia tidak melakukan perbuatan liwat itu. Begitulah hujjah hakim2 semasa membebaskan Anwar atas kesilapan teknikal.

Orang yang mendengar ucapan Tun Dr.Mahathir di Dewan Darul Ehsan tahu dan faham maksud ucapan Tun.

Kata-kata itu hanya berbentuk sindiran atau perkataan sinis. Orang yang biasa mengikuti ucapan Tun faham akan maksudnya. Ambil yang tersirat bukan yang tersurat. Itulah kelebihan dan kebijaksaan Tun dalam memberi ucapan. Kita boleh faham dari mimik mukanya.

Dan kita kena dengar keseluruhan ucapannya barulah kita akan faham maksudnya.

Kita pun tahu siapa musuh politik Tun yang berada didalam dewan tersebut masa Tun membuat ucapan.

Anonymous said...

saya setuju dgn pendapat Abdul. Penyokong anwar suka ambil info sekerat sekerat lepas to hebahkan pada org ramai. Mereka ingat kita semua bodoh macam mereka. Tape kan ucapan tun dan kata tun mengaku mengainayakan anwar. Begitu juga info pasal anwar tak liwat saiful dari pusrawi. Orang yang bodoh aje percaya. Really stupid info. That shows how stupid anwar's supporter, and anwar is so desperate nak jadi PM agar case ni boleh di gugurkan. As as a muslim always pray anwar tak kan jadi PM, jika anwar memang2 bersalah dan melakukan perkara yang terkeji itu. Kerana kalau dia jadi PM habis jahanam Malaysia kita pun akan mendapat bala juga!!!! Semoga Allah menyelamatkan negara kita. Dulu masa Tun jadi PM bawa kes Anwar ni ramai beratus2 ribu orang solat hajat agar Tun menerima musibah atas perbuatan nya. Tetapi sekarang tengkok keadaan Tun masih sihat dan terus berbakti pada negara dan juga di hormati. Takan lah dalam beratus2 orang solat hajat tuhan tak makbulkan tetapi tuhan maha kuasa, hanya dia yang tau kebenarannya dan hingga sekarang Allah tidak mengizinkan Anwar jadi PM.

AnTi AljUbuRi said...

Semoga Saiful tidak melayan kedunguan beberapa ekor baghal dan keldai yang tidak dapat melihat dengan mata hati !!!

Benarlah firman Allah bahawa bunyi yang paling sumbang ialah suara khimar !!! Sungguh malang khimar tersebut kerana dia hanya mempunyai 2 kaki dan menjadi tunggangan al juburi !!!

Semoga Saiful sihat dan sejahtera!!

Unknown said...

ALHAMDULILLAH SYUKUR BN MENANG BESAR DI DUN BAGAN PINANG. TAHNIAH TAN SRI ISA SAMAD.

KEBANYAKAN PENGUNDI2 SUDAH MULA SEDAR AKAN TEMBELANG PEMIMPIN PAS. LEBIH DENGAR CAKAP MUSUH ISLAM IAITU DAP DARIPADA MENDENGAR NASIHAT MUFTI.

Anonymous said...

Kepada penyokong2 DSAI ..kalau tak suka dan benci kepada Saiful,tak payahlah lawat blog ni..banyak lagi blog2 hamPAS & PENIPU RAKYAT (PR)yang korang boleh tengok sebab blog 2 tu semua khas untuk 3rd class minded macam korang..tak payah la nak menyibuk kat sini..sekian terima kasih

Anonymous said...

Rakyat sudah beransur mengenali siapa sebenarnya Anwar Ibrahim.
Kalau menyambut hari raya pun bersama Al-Gore dan pemimpin2 yahudi di Amerika Syarikat, maka sahlah siapa Anwar sebenarnya.

Bolehkah kita nak letak kepercayaan kepadanya untuk memimpin negara ini. Yakinlah dia akan jual negara ini kepada pemimpin Yahudi dan kita akan menjadi negara boneka.

Syukurlah rakyat sudah beransur-ansur sedar dan kembali menyokong kerajaan yang betul2 berjuang atas prinsip membela Agama, Bangsa dan Tanahair.

Anonymous said...

Kalau masuk Che.det (Tun Mahathir) punya web site saya rasa pernah Tun tunjuk verdict kes liwat Anwar ni oleh the three (3) judges..kalau tak silap saya siap ada muka all three judges w their respective verdicts lagi

The judges said sodomy telah berlaku cuma tak boleh nak buktikan the actual time. Of cozlah tak kan bila lu nak jubur orang lu nak jemput sedara mara ipar durai lu tengok sekali show tu. Gila apa ke?nama pun nak menjubur orang.

So siapa kata sebenarnya Al juburi wal liwati ni tak meliwat 13 tahun dulu?

Saya setuju dengan setengah comment diatas pasal penyokong tegar Al juburi wal liwati ni yang taksub dan dah tak boleh bezakan antara yg betul dan salah...

Saya juga setuju dgn Anon 10.01, sebagai seorang Islam kita juga percaya doa orang yg dianiaya akan terus sampai kepada Allah. 13 tahun dah berlalu hari ini Tun Mahathir masih lagi sihat nampak muda dan masih dijemput kesana kesini seluruh dunia untuk memberi ucapan tentang pandangan semasa Tun.
Takkan la kalau Tun menganiaya Al juburi ni Allah tak turun bala kat Tun?

Mari la kita buang al juburi ni and get on with our life...Aku pun dah manyampah dengan si tua bangka ni yg tak habis habis buat riot and memecahbelahkan orang melayu kat Malaysia ni.

Masih banyak lagi yg orang Melayu perlu capai di abad yg serba mencabar ni....hebat sangat ke Al Juburi ni?

Anonymous said...

Mari kita imbas kembali peristiwa yang berlaku pada tanggal 08hb Sept.1998 di majlis taklimat yang disampaikan oleh Perdana Menteri Dato Seri Dr. Mahathir Mohamed kepada perwakilan UMNO di PWTC.

Setelah Dr.Mahathir menerangkan apa yang telah berlaku sebenarnya, beliau meminta kepada yang hadir supaya balik ke tempat masing-masing dan adakan sembahyang hajat "bukan untuk saya tetapi untuk kebenaran supaya akhirnya yang menang ialah kebenaran".

Rakyat seluruh negara tak kira dari parti UMNO atau PAS telah mengadakan sembayang hajat untuk memohon pada Allah supaya ditunjukkan kebenaran walaupun tidak dapat dinafikan ada juga yang sembahyang hajat memohon supaya diturun bala keatas Dr. Mahathir kerana mereka telah terlebih dahulu menyimpan sangkaan buruk terhadapnya.

Cuba kita fikir sejenak beranikah Dr.Mahathir menyuruh orang sembayang hajat kalau dia ada terlintas dalam hatinya untuk menginayai Anwar Ibrahim?

Selepas itu Dr. Mahathir telah menunaikan ibadat umrah dan pada tahun berikutnya beliau telah mengerjakan haji. Semasa mengerjakan haji Dr. Mahathir telah dapat masuk ke dalam kaabah dan ke makam nabi.

Saya berkesempatan mendengar ceramah seorang wakil rakyat tentang diri Dr. Mahathir sekembalinya dari menunaikan haji di Mekah. Katanya sewaktu dia berada di cafetaria pejabat kerajaan di Putrajaya dia telah terserempak dengan DS Dr. Mahathir yang juga berada di situ. Dia telah berbaris untuk mengambil makanannya sendiri dan selepas membayar makanannya dia telah pergi ke meja makan dan duduk diatas kerusi sambil menikmati jamuan. Katanya "Saya lihat wajahnya begitu bersih dan berseri-seri". Tegak bulu ruma saya mendengarnya dan saya berasa sebak dan mengalirkan air mata.

Tetapi hairan Anwar yang mendakwa kononnya dia telah terinaya tidak pergi bersama-sama ahli keluarganya ke mekah. Bukankah doa orang yang terinaya cepat dimakbulkan Allah.

Sebaliknya dia pusing satu Malaysia menghasut rakyat untuk memberontak dan menjatuhkan kerajaan yang ada. Oleh kerana imej yang telah dipamirkan sekian lama dan dibantu oleh kepetahannya berucap, maka mudahlah dia membakar semangat rakyat terutamanya golongan muda untuk bersimpati padanya.

Akibatnya negara menjadi hura-hara
dan kucar-kacir. Sememanglah itu yang diharapkannya. Tetapi Allah Maha Besar, Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui.

Apa yang telah terjadi selepas itu telah menjadi pengetahuan umum.

Lihat Tun Dr. Mahathir hari ini. Usianya sudah lebih 84 tahun. Dia kelihatan lebih muda dari umurnya yang sebenar. Dia boleh berucap lebih satu jam dimana-mana majlis
yang dia dijemput untuk menyampaikan ucapan yang kemudiannya diikuti dengan majlis dialog.

Maka tidak hairan apabila Tun Dr.Mahathir Mohamed mengumumkan untuk melepaskan jawatannya pada tahun 2002, rakyat terkejut dan tersentak dan ada yang menangis terisak-isak. Mereka bagai tidak mahu melepaskannya. Tapi Tun Dr. Mahathir adalah seorang pemimpin yang tegas dan berani menyatakan yang benar.

Keputusannya dia telah menyerahkan kuasa PM, kuasa Presiden UMNO kepada penggantinya Abdullah Ahmad Badawi pada bulan Ramadhan,hari Jumaat, 31hb Oktober 2003.

ZajhaZ