Wednesday, January 6, 2010

Sokong kalimah Allah untuk bukan Islam: DSAI Kufur?




Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Diatas merupakan video ucapan tertuduh mengenai Isu Kalimah Allah semasa PRK Batang Ai tempoh hari.

Berikut pula adalah fatwa atau pendirian Datuk Dr Haron Din baru-baru ini:

"Mana-mana umat Islam yang menyokong keputusan Mahkamah Tinggi membenarkan penggunaan kalimah 'Allah' dalam akhbar mingguan Herald-The Catholic Weekly dalam penerbitannya boleh membawa kepada KEKUFURAN. Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din berkata, menyokong kepada sesuatu perkara yang salah di sisi Islam juga secara tidak langsung boleh menyebabkan berlakunya kekufuran dan syirik." - mStar -


Jika benar fatwa/pandangan Ustaz Haron Din ini, saya doakan semoga terduduh(DSAI) diberi hidayah dan kembali ke jalan yang benar...



Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

SAIFUL BUKHARI

p/s: Kepada pada pengunjung yang mempunyai Facebook, mari kita rapatkan saf  menyokong kumpulan "MENENTANG PENGGUNAAN NAMA ALLAH OLEH GOLONGAN BUKAN ISLAM". Disaat saya menulis ini, sudah 98,143 ahli dikumpulkan. Semoga Agama suci kita terus terpelihara. Amin.. Allahuakhbar!

18 comments:

YANG GAMBI said...

Salam Bro, kalau Anwar tidak menyokong paderi-paderi gay ini, macam mana dia nak jadi PM...... inilah manusia 'sesumpah' yang dilaknati Allah..............

Frodo Baggins said...

kejadian ni
patut jadi wake up call utk semua
yang mengaku beragama Islam.
Ini bukan soal politik lagi
bukan soal aku x ske org ni org tu
Tapi soal agama kita ...

SEmoga kita dilindungi slu

Anwar?? dah kene fatwa kufur camtu, paham2 ler ... kufur ler kot


>>_______<<

PAPA GOMO said...

salam bro...
aduh apa lah si bangsat ni. kerana nak sokongan dari pihak gereja kistian sanggup dia ni melacurkan Islam.

betul betul bangsat lah dia ni. 25hb Jan harap kes berjalan. Moga Allah memberikan hidayah buat anwar ni

salleh said...

Moga ALLAH bukakan hati mereka2 yg menuju KEKUFURAN. AMIN.

salleh said...

moga ALLAH bukakan hati mereka2 yg menuju KEKUFURAN. AMIN.

antianwaribrahimdotcom said...

salam bro! anwar pergi mahkamah syariah mohon qazaf terhadap saudara. apa pandangan saudara???

Saiful Bukhari said...

AntiPkr: Dh lama, dia cuma pergi desak lagi shj. Biarkan. Sy tidak mahu melatah. Sabar.. ;)

g said...

Doa nik Aziz pecah perut dah melarat ke Perak....ni Nizar pulak kemalangan kereta terbalik....nasib baik hanya luka2.

Allah Islam nak nagi peringate le tu...jangan main2 dengan lilin Allah Kristian

PAPA GOMO said...

JOM JOIN dalam FB

http://www.facebook.com/pages/Justice-4-Saiful-Bukhari/413413190633?ref=search&sid=1817631331.3062733121..1

Cheguman said...

kesian Anwar. Beliau terdesak dan tiada pilihan lain. Namun benarkah dia tidak ada pilihan lagi? Tidak! Kita sentiasa diberi peluang untuk menyerah pada kebenaran dan tidak semata-mata mempertahankan diri sendiri tanpa memperduli nasib negara.

Cheguman said...

kesian Anwar. Beliau terdesak dan tiada pilihan lain. Namun benarkah dia tidak ada pilihan lagi? Tidak! Kita sentiasa diberi peluang untuk menyerah pada kebenaran dan tidak semata-mata mempertahankan diri sendiri tanpa memperduli nasib negara.

Anonymous said...

Bagi DSAI yang menjadi agenda utama ialah bagaimana dia boleh menjadi PM Malaysia. Maka sebab itu dia bertindak dan merancang mengikut hawa nafsu. Ringkasnya MATLAMAT MENGHALALKAN CARA. Kalau dengan menyokong bukan Melayu secara pura-pura boleh mendatangkan sokongan kepadanya dia akan lakukan seperti apa yang dilakukannya sekarang.

Tetapi bukan melayu bukanlah orang yang tak berfikir. Mereka juga tahu strategi DSAI. Mereka rasa dengan menyokong DSAI dapat political mileage, mereka akan lakukan.

Jadi siapakah yang akan rugi sebenar?

Anonymous said...

Anwar to seek stay to Sodomy II hearing

Oleh Syed Jaymal Zahiid

PUTRAJAYA, Jan 12 — Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu memfailkan permohonan untuk menangguhkan perbicaraan kes liwat kedua melibatkan beliau yang dijadual bermula 25 Jan ini, minggu depan.

Peguamnya Karpal Singh memberitahu permohonan akan difailkan minggu depan.

“Mahkamah Tinggi memutuskan bahawa ia tidak akan melayan permohonan kami agar perbicaraan ini ditangguhkan tetapi meminta kami berbuat demikian di Mahkamah Persekutuan, jadi kami akan berbuat demikian,” kata beliau kepada pemberita di sini hari ini.

Karpal menambah beliau juga memfailkan rayuan di bawah Seksyen 51A Kanun Prosedur Jenayah di Mahkamah Persekutuan untuk mendapatkan lebih banyak dokumen berhubung kes liwat kedua daripada pendakwa raya.

Awal bulan ini Mahkamah Persekutuan menangguhkan rayuan Anwar mendapatkan dokuman sehingga satu tarikh yang akan ditetapkan kemudian bagi membolehkan beliau mengemukakan petisyen dan menyediakan kesnya.

Rayuan itu difailkan semalam.

Antara dokumen yang diminta Anwar ialah kenyataan saksi tertuduh Mohd Saiful Bukhari Azlan selain Dr Osman Abdul Hamid dari Pusrawi Hospital, dan pemilik kondominium Hassanuddin Abdul Hamid. Beliau juga ingin memperoleh kenyataan daripada tiga doktor Hospital Kuala Lumpur Hospital, satu nota kimia dan laporan-laporan perubatan yang lain.

Anwar, 63, dituduh meliwat Saiful, 25, bekas pembantunya di sebuah kondominium di Bukit Damansara, Kuala Lumpur pada 26 Jun, 2008.

PENAKUT, PENGEJUT, TAK DE TELOQ

BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SALAH.

Uranda said...

I hope the owner of this blog is not a blind follower.

The word "Allah" is an Arabic word, which means "GOD". It is widely used by Arabic country and of cos by the Muslim as well. The word itself, in the context, is a noun, from linguistic aspect it can be use on any occasion.

Just how wrong is it for non-Muslim that studied Arab to use the word "Allah"?

The European have long used the word "God" in depicting and addressing their religious deity, "The most high" or "The almighty".
The word itself is not something to be worshiped of and shouldn't be treated as one.

I believe in ANY religious, we are taught to tolerate with other race and religious. God, the almighty and merciful will only hope that peace is with his creation.

Acting abruptly with the name of God and causing unharmonious and death on other people is CLEARLY disobeying HIM.

Anonymous said...

Kalau Anwar kufur , anda pula apa? Bikkah anda kerana menuduh orang berzina tanpa di datang kan saksi dan bukti? Anda lebih kufur 1000 kali dari anwar.

Anonymous said...

YB Khalid Samad.Taubatlah jugak.Nanti jd KUFUR.....

Anonymous said...

Uranda...god in Arabic is " Rabb" or " Rabbi" or "Ila"..Name of Allah are proper nouns and it's exclusive only for muslim..if you still want to use arabic word for god..you can use 'Rabb" " Rabbi" or " Ila"..

Anonymous said...

Apa punya BAHALOL Anon 11.20 PM nie...bila pulak saiful tuduh BABI berzina??? Dia (Saiful) minta keadilan sebab diLIWAT / ROGOL TANG PUNGKOK...dia dipaksa dan diugut..ada faham KAA?? Ini kes JENAYAH...bukan tuduh org buat ZINA...kalau itupun tak dapat beza...memang jelas pentaksub2 BABI nie BAHALOL TAHAP DEWA...!!! Suruh Dewa BABI kau cepat2 masuk mahkamah, jgn berdolak-dalih lg, kalau nak tahu fakta sebenar! Fikir sikit, kenapa semakin ramai orang2 kuat dan ahli2 terkanan PKN/PKR tinggalkan BABI...ditinggalkan pulak dikala kemenangan besar dh tercapai..diambang BABI nak naik jd PM...kenapa mereka ni semua tinggalkan BABI!?? Ada fikir KAA!??
Sorilah pd yg lain, gua ada sikit panas hari ini dgn kaum2 pentaksub MUNAFIQUN hamba Dajjal..!!!

Seruling Senja