Friday, January 29, 2010

Tangguh Lagi?


Assalammualaikum dan Salam sejahtera,

Maaf lama tak update blog, tak berkesempatan untuk online sejak kebelakangan ini. Berikut adalah ulasan terkini mengenai kes:

Permohonan Penangguhan Tertuduh

"Kuala Lumpur 28 Jan - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini mengemukakan permohonan pada saat-saat akhir bagi menangguhkan perbicaraan kes liwatnya yang dijadualkan bermula Selasa depan. Beliau memfailkan notis rayuan pada 10 Disember tahun lalu setelah tidak berpuas hati dengan keputusan Hakim Mohamad Zabidin yang menolak permohonannya itu pada 1 Disember tahun lalu." - Utusan 29/1/09 -

[Ulasan saya]Untuk makluman, walaupun Perbicaraan Utama belum bermula, mengikut rekod, dari hari pertama pertuduhan dibacakan di Mahkamah Sesyen pada 7 Ogos 2008, sudah lebih kurang 20 kali perbicaraan ini ditangguh dek kerana permohonan2nya sebelum ini.

Selama ini, Hanya SATU sahaja permintaan saya, iaitu untuk memberi keterangan di Mahkamah. Namun, setelah sekian lama saya menanti dengan sabar, beliau masih berusaha sedaya upaya untuk menafikan HAK saya.

Walaubagaimanapun, sama-sama kita nantikan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi pada 2hb Febuari ini sama ada permohonan penangguhan beliau diterima atau sebaliknya.

Akan terus berdoa, istiqamah dan bersabar, kepada Allah saya berserah...


SAIFUL BUKHARI

11 comments:

Siddiq Azani said...

sampai bila lagi saiful..kami dah tak tahan dengan lakonan mantap DSAI ni lg...sabar,sabar,sabar...

sampai bila?

ladybird said...

Sabar banyak2 saiful

Yang benar tetap benar

antipkrsarawak said...

salam bro... anwar mmg sah bersalah tu.... 200% bersalah.. anwar, selamat kembali ke sungai buluh selamanya.. kepada saiful, bersabarlah..

Anonymous said...

lahanat betul la si nuar niee

fiq said...

aku tetap berdiri teguh dibelakang insan bernama Saiful Bukhari..
"Sepandai-pandai anuWAR melompat...akhirnya jatuh ke lubang najis jua.."
Semoga perbicaraan akan datang berjalan lancar..takde tangguh2 lagi..
Harap Saiful tabah dan sabar dalam menjalani kehidupan harian..

dubaque said...

bro saiful,
yang penting tabah dan berani kerana benar. aku kompem memang dajjal DSAI tu memang laknat punya manusia
dun worry, the truth will prevail, insyaallah saya doa'an amin 88x

GOMO said...

salam bro...20 kali di tangguhkan dan 20 kali itulah juga anwar brahim semakin hancur kepercayaan rakyat terhadapnya.

Allah maha besar bro...apa pun 2 hb ini kawan pasti anwar sudah kehabisan modal bagi menangguhkan kes liwat ini.

kita bersama lu bro....teruskan semangat hingga ke akhir nya. keadilan akan kami perjuangakan...

salam perjuangan

Jika Kak Wan merupakan Saksi Alibi pertama bagaimana pula dengan Izzah? Apakah kenyataan Izzah semasa sidang media yang lalu tidak boleh menjadi Saksi Alibi dalam kes Bapanya Anwar Brahim? http://www.papagomo.com/2010/01/saksi-alibi-anwar-brahim-mengapa-hanya.html

curious citizen said...

how much did they pay you?

your a good actor saifool.

did you really got sodomized?

Anonymous said...

Saudara Saiful,

Saya rasa Anwar akan sedaya upaya menangguh pembicaraan selama mungkin dengan harapan saudara meninggal dunia sebelum sempat kes ini di bicarakan di Mahkamah

Dangan cara ini, beliau akan terselamat dari di jatuhkan hukuman meliwat saudara.

AnakMerdeka said...

Berapa agaknya nilai maruah seseorang? RM100 juta? RM100 billion?

Berapa banyak agaknya orang seperti curious citizen sanggup terima, untuk mengadai maruahnya dan mengaku diliwat? Adakah, agaknya lebih murah dari nilai yang AM tulis di atas?

Kalau tak sanggup, maka jangan anggap maruah orang lain boleh dibeli dengan wang ringgit.

Kalau sanggup, jangan anggap orang lain juga boleh dibeli.

Pelik, sampai sekarang masih ada juga yang sanggup mati mempertahankna Anwar Ibrahim.


www.anak2merdeka.blogspot.com

Anonymous said...

Huh.. apa lagi yg Nuar nak. Mahkamah Persekutuan dah putuskan dia tak dibenar akses dokumen penting sebelum perbicaraan. Skrng loyar dia si Kapal tu nak bawa pula permohonan semakan.

Ni kes takut dan nak lambatkan perbicaraan.

Lambat laun kau kena juga Nuar.