Monday, March 8, 2010

Happy Birthday Mama.. Al-Fatihah.

Pusara Allahyarhammah

Me with My Beauty Queen. 1986, 1 year old.

Semalam merupakan hari ulang tahun kelahiran Allahyarhammah Ibu saya, Hjh Halina bt Mohd Alip. Beliau dilahirkan pada 7hb Mac 1962. Beliau telah kembali ke Rahmatullah akibat kanser payudara di Wad ICU Pantai Specialist, Bangsar pada jam 11.48pm 20/7/2004. Ketika itu Allahyarhammah baru berusia 42 tahun.

Semasa beliau menghembuskan nafas terakhir, saya dan keluarga berada disisinya. Beliau pergi dengan penuh tenang dan Alhamdulillah, Kalimah Syahadah adalah ungkapan terakhirnya..

“Ya Allah, tempatkanlah Roh Mama ditempat yang terbaik di sisi Mu, cucuri Rahmat keatas Rohnya, terima segala amalan dan amal jariahnya, ampunkanlah segala kesalahannya, dan satukanlah saya, adik dan seluruh kaum kerabat saya di syurga kelak bersama Allahyarhamah Mama.. Amin.”

Happy Birthday Mama.. Miss you.. Al-Fatihah..


SAIFUL BUKHARI AZLAN

5 comments:

Unknown said...

banyak2 r bersabar...sy tahu anda memang memerlukan sokongan daripada seorang insan bernama ibu sekarang ni...jika ayah saya masih hidup dia mungkin sebaya dengan ibu anda....sy pun masih merasa kehilangannya...berdoa r byk2 kat dia...itu je r yg boleh dilakukan oleh anak yg solleh

Sumandak Kinabalu said...

salam. mama awak cantik sgt. semoga saudara sabar dengan segala cubaan yang saudara alami sekarang. amin.

aliya mansor said...

ur mama so beautiful =)

Jackson John Entinggi said...

Cantik sangat ur mom. May she rest in peace.

Wangi74 said...

Mashaallah..Saiful, Bersabarlah anakku..Semoga apa yang berlaku menjadi kafarah kepada dosa-dosamu. Semoga dihari engkau dibangkitkan tiada bebanan dibahumu,Aamiin.